Mededeling
Collapse
No announcement yet.
welke tropen in onverwarmd kweekhok?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans de BruijnMijn Gordelgrasvinken hebben het prima uit gehouden afgelopen winter. Bij mij vroor het soms ook in het binnenhok. Mijn 3 kleurpapagaaiamadines gingen niet zo lekker met de kou. Toch lees ik regelmatig dat ze bij anderen prima met de kou overweg kunnen.
ze zitten wel zowel tocht als vochtvrij en is voor vele soorten van vogels wel het voornaamste denk ik
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Filip01Ik heb een houten kweekhok dat ik in de winter niet bijverwarm
ik weet ondertussen wel dat zebravinken, jap meeuwen het zonder probleem overleven
echter, vraag ik me af welke tropen ook kunnen overleven in een onverwarmd kweekhok?
zou eventueel overwegen om paar koppels jap meeuwen te houden om andere duurdere exoten groot te brengen
Er is een zeer goede isolatie die er zonder meer voor zorgt dat het in de winter stuk warmer zal zijn als buiten, desondanks zal het 's nachts er nog wel kunnen vriezen
persoonlijk vind ik gordelgrasvinken ook prachtige vogels, maar deze hebben verwarming nodig neem ik aan
Filip
Opmerking
-
Aan alles kun je wennen wordt er beweerd.
Ik zit echter the laatste jaren met regelmaat in Australie en kan zonder meer stellen dat ik meer heb gezien van Australie dan de gemiddelde Australier.
Gordels, Spitsstaarten, Binsen en Goulds zitten beslist niet in een gebied waar vorst voorkomt. Sterker nog. In dit gebied heeft de temperatuur de huidige winter niet lager gedaald dan 18C!
Men mag hier zelf de conclusies uit trekken.
Een oude schoolvriend van mij woont in het Noorden van Alberta, Canada. Negen maanden van het jaar onder het vriespunt en temperaturen tot min 50 C!
En ja, hij leeft nog steeds, maar of het nou prettig is?
Ik laat U forumleden zelf concluderen.
Groet, Kees, NT, Oz
Opmerking
-
Er is een zeer goede isolatie die er zonder meer voor zorgt dat het in de winter stuk warmer zal zijn als buiten, desondanks zal het 's nachts er nog wel kunnen vriezenze zitten wel zowel tocht als vochtvrij en is voor vele soorten van vogels wel het voornaamste denk ik
De spitsstaarten zijn, net als de gordels, vrij sterke vogels. Bij mij zitten ze het hele jaar in de buitenvoliere zonder enige problemen. Wel heb ik een verwarmd binnenhok tot 5 graden, al denk ik dat de spitsstaarten wel zonder kunnen. Ook de goulds heb ik het hele jaar buiten, maar deze zitten vaak in het verwarmde binnenhok, zijn erg kwetsbare vogels.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11Is het houten hok nou vorstvrij of niet?
De spitsstaarten zijn, net als de gordels, vrij sterke vogels. Bij mij zitten ze het hele jaar in de buitenvoliere zonder enige problemen. Wel heb ik een verwarmd binnenhok tot 5 graden, al denk ik dat de spitsstaarten wel zonder kunnen. Ook de goulds heb ik het hele jaar buiten, maar deze zitten vaak in het verwarmde binnenhok, zijn erg kwetsbare vogels.
niet vorstvrij, wel tocht en vochtvrij
Opmerking
-
Hier ongeveer zelfde situatie als bij jou Filip.
Goede isolatie maar zeker niet geheel vorstvrij.
Ik heb al jaren goulds en Maskeramadines zonder uitval in de winter.
Zoals Kees zegt aan alles kan je wennen( aan alles mss niet maar toch aan veel).
Mijn Zelfgekweekte goulds (2de en 3de generatie in buitenvolliere) liggen nu te puffen in hok.
Deze zouden de hoge tempeaturen in Australie ook niet aankunnen en zijn duidelijk aan lagere temperaturen gewent.
Greetz Leffe
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door LeffeHier ongeveer zelfde situatie als bij jou Filip.
Goede isolatie maar zeker niet geheel vorstvrij.
Ik heb al jaren goulds en Maskeramadines zonder uitval in de winter.
Zoals Kees zegt aan alles kan je wennen( aan alles mss niet maar toch aan veel).
Mijn Zelfgekweekte goulds (2de en 3de generatie in buitenvolliere) liggen nu te puffen in hok.
Deze zouden de hoge tempeaturen in Australie ook niet aankunnen en zijn duidelijk aan lagere temperaturen gewent.
Greetz Leffe
Opmerking
-
idd Filip. Heb nu jongen in de nest en deze zullen pas volgend jaar op kleur komen na winter.(Met een slechte winter en heel koud voorjaar waren mijn laatste jongen van vorig jaar pas juni op kleur)
Indien het geen rotslecht najaar is, zouden jongen uitvliegend in april en mei nog op kleur moeten komen hetzelfde jaar.
Greetz Leffe
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leffeidd Filip. Heb nu jongen in de nest en deze zullen pas volgend jaar op kleur komen na winter.(Met een slechte winter en heel koud voorjaar waren mijn laatste jongen van vorig jaar pas juni op kleur)
Indien het geen rotslecht najaar is, zouden jongen uitvliegend in april en mei nog op kleur moeten komen hetzelfde jaar.
Greetz Leffe
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door casehulseboschAan alles kun je wennen wordt er beweerd.
Ik zit echter the laatste jaren met regelmaat in Australie en kan zonder meer stellen dat ik meer heb gezien van Australie dan de gemiddelde Australier.
Gordels, Spitsstaarten, Binsen en Goulds zitten beslist niet in een gebied waar vorst voorkomt. Sterker nog. In dit gebied heeft de temperatuur de huidige winter niet lager gedaald dan 18C!
Men mag hier zelf de conclusies uit trekken.
Een oude schoolvriend van mij woont in het Noorden van Alberta, Canada. Negen maanden van het jaar onder het vriespunt en temperaturen tot min 50 C!
En ja, hij leeft nog steeds, maar of het nou prettig is?
Ik laat U forumleden zelf concluderen.
Groet, Kees, NT, Oz
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking