Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke tropen in onverwarmd kweekhok?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• welke tropen in onverwarmd kweekhok?

Mijn Gordelgrasvinken hebben het prima uit gehouden afgelopen winter. Bij mij vroor het soms ook in het binnenhok. Mijn 3 kleurpapagaaiamadines gingen niet zo lekker met de kou. Toch lees ik regelmatig dat ze bij anderen prima met de kou overweg kunnen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Bruijn
      Mijn Gordelgrasvinken hebben het prima uit gehouden afgelopen winter. Bij mij vroor het soms ook in het binnenhok. Mijn 3 kleurpapagaaiamadines gingen niet zo lekker met de kou. Toch lees ik regelmatig dat ze bij anderen prima met de kou overweg kunnen.
      Bedankt voor de reactie

ze zitten wel zowel tocht als vochtvrij en is voor vele soorten van vogels wel het voornaamste denk ik

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Filip01
        Ik heb een houten kweekhok dat ik in de winter niet bijverwarm

ik weet ondertussen wel dat zebravinken, jap meeuwen het zonder probleem overleven

echter, vraag ik me af welke tropen ook kunnen overleven in een onverwarmd kweekhok?

zou eventueel overwegen om paar koppels jap meeuwen te houden om andere duurdere exoten groot te brengen

Er is een zeer goede isolatie die er zonder meer voor zorgt dat het in de winter stuk warmer zal zijn als buiten, desondanks zal het 's nachts er nog wel kunnen vriezen

persoonlijk vind ik gordelgrasvinken ook prachtige vogels, maar deze hebben verwarming nodig neem ik aan
        Filip

Opmerking

Aan alles kun je wennen wordt er beweerd.

Ik zit echter the laatste jaren met regelmaat in Australie en kan zonder meer stellen dat ik meer heb gezien van Australie dan de gemiddelde Australier.

Gordels, Spitsstaarten, Binsen en Goulds zitten beslist niet in een gebied waar vorst voorkomt. Sterker nog. In dit gebied heeft de temperatuur de huidige winter niet lager gedaald dan 18C!

Men mag hier zelf de conclusies uit trekken.

Een oude schoolvriend van mij woont in het Noorden van Alberta, Canada. Negen maanden van het jaar onder het vriespunt en temperaturen tot min 50 C!
          En ja, hij leeft nog steeds, maar of het nou prettig is?
          Ik laat U forumleden zelf concluderen.

Groet, Kees, NT, Oz

Opmerking

Er is een zeer goede isolatie die er zonder meer voor zorgt dat het in de winter stuk warmer zal zijn als buiten, desondanks zal het 's nachts er nog wel kunnen vriezen
            ze zitten wel zowel tocht als vochtvrij en is voor vele soorten van vogels wel het voornaamste denk ik
            Is het houten hok nou vorstvrij of niet?

De spitsstaarten zijn, net als de gordels, vrij sterke vogels. Bij mij zitten ze het hele jaar in de buitenvoliere zonder enige problemen. Wel heb ik een verwarmd binnenhok tot 5 graden, al denk ik dat de spitsstaarten wel zonder kunnen. Ook de goulds heb ik het hele jaar buiten, maar deze zitten vaak in het verwarmde binnenhok, zijn erg kwetsbare vogels.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
              Is het houten hok nou vorstvrij of niet?

De spitsstaarten zijn, net als de gordels, vrij sterke vogels. Bij mij zitten ze het hele jaar in de buitenvoliere zonder enige problemen. Wel heb ik een verwarmd binnenhok tot 5 graden, al denk ik dat de spitsstaarten wel zonder kunnen. Ook de goulds heb ik het hele jaar buiten, maar deze zitten vaak in het verwarmde binnenhok, zijn erg kwetsbare vogels.
              er is toch een verschil tussen VOCHT en VORST

niet vorstvrij, wel tocht en vochtvrij

Opmerking

Hier ongeveer zelfde situatie als bij jou Filip.

Goede isolatie maar zeker niet geheel vorstvrij.

Ik heb al jaren goulds en Maskeramadines zonder uitval in de winter.

Zoals Kees zegt aan alles kan je wennen( aan alles mss niet maar toch aan veel).
                Mijn Zelfgekweekte goulds (2de en 3de generatie in buitenvolliere) liggen nu te puffen in hok.
                Deze zouden de hoge tempeaturen in Australie ook niet aankunnen en zijn duidelijk aan lagere temperaturen gewent.

Greetz Leffe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Filip01
                  er is toch een verschil tussen VOCHT en VORST

niet vorstvrij, wel tocht en vochtvrij
                  Haha excuses, misschien toch maar een bril halen

De diamantvink is trouwens ook een sterke vogel die wel tegen een beetje vorst kan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                    Hier ongeveer zelfde situatie als bij jou Filip.

Goede isolatie maar zeker niet geheel vorstvrij.

Ik heb al jaren goulds en Maskeramadines zonder uitval in de winter.

Zoals Kees zegt aan alles kan je wennen( aan alles mss niet maar toch aan veel).
                    Mijn Zelfgekweekte goulds (2de en 3de generatie in buitenvolliere) liggen nu te puffen in hok.
                    Deze zouden de hoge tempeaturen in Australie ook niet aankunnen en zijn duidelijk aan lagere temperaturen gewent.

Greetz Leffe
                    idd Leffe, heb een kennis die ook goulds kweekt zonder verwarming, het enige nadeel kan het op kleur komen zijn in strenge winters zei hij

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
                      Haha excuses, misschien toch maar een bril halen

De diamantvink is trouwens ook een sterke vogel die wel tegen een beetje vorst kan
                      moeilijk te kweken, heb ik gelezen

geen ervaring mee

Opmerking

idd Filip. Heb nu jongen in de nest en deze zullen pas volgend jaar op kleur komen na winter.(Met een slechte winter en heel koud voorjaar waren mijn laatste jongen van vorig jaar pas juni op kleur)

Indien het geen rotslecht najaar is, zouden jongen uitvliegend in april en mei nog op kleur moeten komen hetzelfde jaar.

Greetz Leffe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                          idd Filip. Heb nu jongen in de nest en deze zullen pas volgend jaar op kleur komen na winter.(Met een slechte winter en heel koud voorjaar waren mijn laatste jongen van vorig jaar pas juni op kleur)

Indien het geen rotslecht najaar is, zouden jongen uitvliegend in april en mei nog op kleur moeten komen hetzelfde jaar.

Greetz Leffe
                          genoeg plaats dus voorzien voor jongen, vermits ze een hele tijd moeten blijven

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                            Aan alles kun je wennen wordt er beweerd.

Ik zit echter the laatste jaren met regelmaat in Australie en kan zonder meer stellen dat ik meer heb gezien van Australie dan de gemiddelde Australier.

Gordels, Spitsstaarten, Binsen en Goulds zitten beslist niet in een gebied waar vorst voorkomt. Sterker nog. In dit gebied heeft de temperatuur de huidige winter niet lager gedaald dan 18C!

Men mag hier zelf de conclusies uit trekken.

Een oude schoolvriend van mij woont in het Noorden van Alberta, Canada. Negen maanden van het jaar onder het vriespunt en temperaturen tot min 50 C!
                            En ja, hij leeft nog steeds, maar of het nou prettig is?
                            Ik laat U forumleden zelf concluderen.

Groet, Kees, NT, Oz
                            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X