Mooi dat dit kon, foto michel ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
geslacht gouldamadines ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door M1chelvoor degene die het interesseren ik heb vandaag mijn man geruild tegen een pop met een gitzwarte kop en een witte borst.
Maar gaat het lukken en je krijgt jongen dan zullen deze split zijn voor wit tenzij de partner ook witborstbloed in zich heeft.
Voor de eventuele jongen kan je dan kijken voor een witborst man of pop. Op deze manier ga je witborsten krijgen.
Maar eerst maar eens kijken hoe dit span het gaat maken.
Gelukkig is het gelukt en kan je in ieder geval proberen om verder te komen.Jo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door M1chelik zal morgen eens kijken of ik een mooie foto kan maken !
Voor mij is het een hobby en gaat het niet zozeer om de jongen maaaar het zou wel leuk zijn mochten er jongen uitkomen !
Met alle respect en ik weet wel hoe je het bedoelt maar in mijn ogen is dat maar 1 zaak binnen die hobby en dat is nogmaals goede vogels hebben, houden en kweken. Dat laatste natuurlijk als men daar ook de plaats en tijd voor heeft.
Hetzelfde lees ik ook wel eens als het om het ringen gaat van jonge vogels. Je ziet dan staan "ik ring ze niet omdat het hobby is". Maar waar men dan aan voorbij gaat is dat de vogel in principe al wat meer waard is als die geringd is. De ouderdom is bekend en afhankelijk welke ring ook de kweker. Het is al een stuk eerlijker. Ik ring mijn vogels ook wat ben ik dan? Ik vind dat als je vogels hebt dat je daar zo goed mogelijk voor zorgt en dat noem ik dan hobby. Maar ik ga stoppen hahahahaha mijn punt is weer gezet en vind het nogmaals prima dat het je gelukt is om te ruilen en hoop dat je toch wat kan kweken. In mijn ogen maakt dat de hobby helemaal af.Jo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door 1000HrZIk ben het helemaal met je eens Vinkie!
Maar toch is het wel mooi als je aan het einde van het kweek seizoen mooi wat gezonde vogels hebt zitten en je kan ze voor een normale prijs verkopen.
Meer problemen heb ik als men kweekt om zoveel mogelijk jongen op stok te krijgen waarbij alleen aantallen tellen en niet de kwaliteit. Dit kan ik geen hobby meer noemen.
Momenteel heb ik nog meer dan voldoende vogels zitten van afgelopen jaar. Er zijn ook al wat aantallen verkocht. Maar ik vertik het om vogels te verkopen die nog niet op kleur zijn of nog niet uitgeruid. Ik weet dat als ik het wel doe de toekomstige eigenaar mogelijk met een probleem opzadel en daarnaast is het voor de vogel niet gezond. Deze moeten hun rui in rust kunnen afmaken. Momenteel zijn ze stuk voor stuk uit de rui aan het komen en zijn dan ook broedrijp. Zo langzaam aan kan ik de vogels gaan uitselecteren die geschikt zijn om bij mij verder te gaan met de kweek. Deels zijn dat koppels van vorig jaar en deels nieuwe samengesteld van jongen uit het vorige seizoen.
Nu gaan wij proberen vogels te kweken die voldoen aan de standaard eisen van de bonden. Daar ligt nog wat werk. Hiervoor heb ik mij ook lid gemaakt van de speciaalclub maar ook van een plaatselijke vereniging. Verder ben ik bezig om contacten in het land te leggen om zodoende op termijn te kijken of ik daar vogels kan kopen die voor mij een aanvulling zijn. Momenteel de eerste contacten gelegd in Duitsland bij wie ik in het najaar eens ga kijken om een indruk te krijgen van de kwaliteit.
Maar ook dat is hobby, het streven naar een kweek met goede gezonde vogels die ook alle positieve eigenschappen in zich hebben.
Dit is dan weer goed voor de vogel en de kweker en zeker voor toekomstige liefhebbers. Ook dat is hobby want een vogeltje kweken is op zich niet zo'n probleem toch??Jo
Opmerking
-
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking