Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geslacht gouldamadines ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• geslacht gouldamadines ?

Hoi ,

Ik heb een koppel gouldamadines kunnen bemachtigen alleen ik weet niet zeker of het een man of pop is.... kan iemand mij hier mee helpen ? ik las al een aantal dingen over blauwe staartpen uittrekken ? en een rode snavel ? en lichtere kleuren van de veren.(onervaren zeker met goulds!)

Ik heb de foto erbij geplaatst misschien dat iemand het zo ziet of dat iemand er een trucje voor heeft. het is een roodkop en een zwartkop.

alvast bedankt!
    Michel
    Bijgevoegde Bestanden

Zo te zien heb je 2 mannen. Staartpennen hoef je niet uit te trekken.
    Mannen hebben een veel fellere borstkleur dan poppen. Bij deze 2 is ook het randje rond de koppen aardig fel gekleurd.

Hier staat een mooie zwartkop pop:
    https://s6-eu3.ixquick-proxy.com/do/...aker.jpg&fs=54 k&el=boss_pics_2&tu=http:%2F%2Fts4.mm.bing.net%2Ft h%3Fid%3DH.4920049308862111%26pid%3D15.1%26H%3D106 %26W%3D160&rl=NONE&u=http:%2F%2Fvogelvereniginggie ten.nl%2Fkampioen%2BGouldamadine%2Ben%2BTropen%2B& udata=4f562b80e2866862177975658d3e7e59&rid=LCLNRNS NMPTQ&oiu=http:%2F%2Fvogelvereniginggieten.nl%2Fsy stem%2Ffiles%2Fimages%2FIMG_3543-BorderMaker.jpg
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

hey bedankt voor je antwoord misschien anderen die er anders over denken of hetzelfde ?

Opmerking

Voor mij zijn het twee mannen. De kleur intensiteit van de borst is bij beiden hetzelfde en het geel op de buik ook. Bij de pop is de borst lichter alsook het geel. Pop heeft ook de verlengde staartveren beduidend korter. Ik weet niet waar je ze gekocht hebt maar denk dat die blij was van een overschot aan mannen af te zijn of minder te hebben.
        Ik vind het toch weer even een moment om je vooraf goed voor te bereiden op wat je wilt kopen en lees je hierover in voldoende mate in.
        Zowel verkoper als koper hebben in deze een verantwoordelijkheid. Maar meestal is een man wel te ruilen tegen een pop.
        Jo

Opmerking

inderdaad 2 mannen.

Opmerking

oke iedereen bedankt , dan zal ik morgen of overmorgen mijn man gaan ruilen tegen een pop! dit kon mocht hij ernaast zitten... bedankt ~!

Opmerking

Hoi

Het zijn 2 mannen duidelijk volle kleuren en en rode snavel.
              Ik zou voor een zwart kop pop gaan en kies een pop van een goed formaat want de pop bepaalt de body van de jonge vogels. En waarom een zwart kop pop om het nekbandje van de roodkop instant te houden.

Een goede raad koop je goulds bij een kweker die zijn vogels kent en alles kwa geslacht en afkomst enzovoort bij houdt.

Kijk ook eens op www.sngn.nl

mvg

spits
              www.sngn.nl
              http://www.gouldamadines-putters.be/...ines/index.htm

Opmerking

Hoi spits ,

Bedankt voor je tip ! er zaten ook gouldamadines die nog niet op kleur waren is het beter om daar een zwartkop van te kiezen ? en waar moet ik dan op letten bij een zwartkop die nog niet op kleur is ?

bedankt voor het advies....

Groeten Michel

Opmerking

Ik zou geen gould kopen die niet op kleur is want het kan zomaar zijn dat die vogel tijden in de rui blijft zitten en dus niet zomaar verder gaat met doorkleuren.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

bedankt wederom ,

ik zal morgen mijn ogen eens goed open houden en de tips meenemen als ik mijn man tegen een pop ga ruilen. bedankt

Opmerking

Zitten die Goulds buiten ? Hoeft geen probleem te zijn hoor.
                      Jij hebt inderdaad 2 mannen en zoals hierboven: nooit Goulds kopen dat niet op kleur zijn en proberen erachter te komen welk voedsel ze bij de kweker kregen.
                      Een Gould dat verhuist heeft nogal wat stres. En dan nog veranderen van voedsel werkt alleen maar negatief uit op zen gestel.
                      is een mooi vogeltje maar moet er beetje geluk mee hebben.
                      Ook belangrijk bij aankoop voor de voliere is dat de vogels kunnen vliegen.
                      Veel kwekers kweken ze in zulke kleine hokjes dat de diertjes zelfs niet weten wat vliegen is.. heb het zelf ondervonden hier. Ik ben er zo 3 verloren omdat ze ze zelfs niet konden vliegen.. triest gewoon.
                      Audi et alteram partem

http://buiten-voliere.webnode.nl/

Opmerking

Hoi

Koop nooit een vogel die niet op kleur. Hij stopt met ruien bij verplaatsing, je kan nooit met 100% kijken naar eventuele afwijkingen enzo.

Als je kan kiezen zou ik voor een zwartkop pop gaan met een goede body( een stevig gebouwde vogel dus) en hoe donkerder als je voor paarsborst gaat hoe beter ( een pop is wel lichter dan een man van kleur maar er zijn er altijd die wat feller zijn van kleur).

Geef ook altijd een goed exotenzaad mensgels en zeker zeer belangrijk dagelijks vers drinkwater.

En voor meer details kan je op volgende site terecht kwa voeding, verzorging enzo.

www.sngn.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Spits
                          Hoi

Koop nooit een vogel die niet op kleur. Hij stopt met ruien bij verplaatsing, je kan nooit met 100% kijken naar eventuele afwijkingen enzo.

Als je kan kiezen zou ik voor een zwartkop pop gaan met een goede body( een stevig gebouwde vogel dus) en hoe donkerder als je voor paarsborst gaat hoe beter ( een pop is wel lichter dan een man van kleur maar er zijn er altijd die wat feller zijn van kleur).

Geef ook altijd een goed exotenzaad mensgels en zeker zeer belangrijk dagelijks vers drinkwater.

En voor meer details kan je op volgende site terecht kwa voeding, verzorging enzo.

www.sngn.nl
                          Helemaal mee eens. Niet op kleur aangeboden jongen zijn in de regel wel goedkoper maar als je pech hebt ben je een jaar verder voordat ze op kleur zijn. Daarbij komt dat in die periode de vogel vatbaarder is voor een ziekte. Dus nooit doen. Ook een volwassen vogel die in de rui is mooi laten zitten. En het advies om bij een kweker te kopen kan ik alleen maar ondersteunen. Dat wil niet zeggen dat elders geen goeie vogels te koop zijn maar dan moet je er wel wat oog voor hebben.
                          Een goede kweker wil je maar wat graag op weg helpen maar en dat vergeten ook wel eens mensen je hebt niet gelijk een kampioen. De kweker moet daar soms jaren over doen en zal die zeker niet gelijk verkopen. Maar een goed liefhebber gaat wel bouwen naar een goed bestand en mogelijk als dat met overleg gebeurt ook met kampioenen.
                          Een vogel kopen bij een kweker is vaak ook dan de achtergrond kennen. Want naast formaat en kleur is ook van belang is het natuurbroed, broeden de vogels goed, groot of klein legsel etc.
                          Jo

Opmerking

@Vinkie

Klopt als een bus.

Goed informeren en observeren.

mvg
                            www.sngn.nl

Opmerking

voor degene die het interesseren ik heb vandaag mijn man geruild tegen een pop met een gitzwarte kop en een witte borst.

Opmerking

Working...
                              X