Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat doe ik verkeerd ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat doe ik verkeerd ?

Verleden jaar, eind oktober 2012, kocht ik op een tentoonstelling een koppel zilverbekken. Deze stonden te koop voor een spotprijs omdat de kweker in kwestie het voorbij seizoen er geen jongen uit kon kweken.

Geen nageslacht ? So what..., we zullen eens zien.

Begin december 2012 : de eerste nest met bevruchte eieren.
    Eind januari 2013 : de tweede nest met bevruchte eieren.
    Begin maart 2013 : de derde nest met bevruchte eieren.
    Midden april 2013 : de vierde nest met bevruchte eieren.

De tweede helft van de maand mei 2013 begon de pop te ruien. Ik dacht : het zal nu wel gedaan zijn.

Begin juli 2013 : de vijfde nest met vijf bevruchte eieren, dewelke eerdaags gaan uitkomen.

Totaal aantal jongen van dit koppel tot op heden : 24 + vijf bevruchte eieren.

Moeten er nog zilverbekken zijn ? Ze mogen nog altijd blijven doorgaan, niets mis mee.

ik snap je titel, in vergelijking met je verhaal, niet geheel maar wel gaaf dat je goed draait met dat koppel. het is natuurlijk niet te bedoeling dat je ze helemaal gaat uitmelken eah maar ik verwacht van jouw wel dat je weet wat je doet.
    het zou mooi zijn als je er volgend jaar ook nog mee kan kweken, rust blijft belangrijk

Opmerking

Ik geef wel graag toe dat dit wel uitzonderlijk is. Gewoonlijk wens ik de leiddraad aan te houden : gemiddeld 10 jongen per kweekkoppel/per jaar en dit voor de meeste standaard kleinere exoten dewelke in dit marktsegment te krijgen zijn.

Nu, de zilverbekken moeten er allemaal uit, want ze passen niet in mijn systeem.

Heb alleen bewezen aan de liefhebber, waarvan ik ze heb gekocht, dat hij zijn kweeksysteem eens grondig onder de loep moet nemen.

Opmerking

Tja

Niet alleen kweeksysteem was het zo makkelijk maar.
        Zelf denk ik ook dat de hele omgeving een rol speelt en ik bedoel dan,
        de bacterien in de lucht ,het vogelhok of de kooi,andere dieren in de buurt ik denk hier aan een kippenhok of konijnen of een of ander dier,geluid.licht bvb lamp bij de buren of autolichten die op je voliere of kooi flitsen bij indraaien inrit ofzo.

Inderdaad de verzorging,regelmaat,rust of net geen rust.

Mijn vader was een duivenliefhebber die redeneerde ook zo.
        Koop een kampioenduif,wil nogniet zeggen dat jij in jou omgeving hier ook daadwerkelijk superduiven eruit haalt alhoewel ze de genetische aanleg wel hebben.

Klinkt ingewikkelt maar is het niet.
        Is gewoon sommige soorten doen het in mijn of iemand anders zijn kunstmatig milieu of er scheelt iets en nee niet aan de vogels maar aan de liefhebber of zijn omgeving.
        En dan is het zoeken en raden.

Mvg Frank4

Opmerking

Het antwoord is simpel Alfons n.l. het koppel 5x laten broeden binnen een jaar.
          Ik kweek met mijn koppels hooguit 2x per seizoen, dit uit het oogpunt van het welzijn van de vogels.
          Bovendien gaat het mij om kwaliteit en niet om kwantiteit.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum
            Het antwoord is simpel Alfons n.l. het koppel 5x laten broeden binnen een jaar.
            Ik kweek met mijn koppels hooguit 2x per seizoen, dit uit het oogpunt van het welzijn van de vogels.
            Bovendien gaat het mij om kwaliteit en niet om kwantiteit.

Opmerking

Working...
            X