hebben jullie ze der ook wel bij bij de jonge goulds,vogels die de stok niet kunnen vinden en van gaas naar gaas vliegen,het loopt ook nooit goed af met deze jongen je kunt ze na een tijdje de nek om draaien omdat ze niet zelfstandig worden.heb er dit jaar al 3 van gehad.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
stok niet kunnen vinden
Collapse
X
-
Kan het zijn dat je in lijn aan het kweken bent met vogels met slechte ogen? Dus dat je kweekt met dieren die verwant zijn en blijkbaar haast niks kunnen zien veraf? Want zo klinkt dat voor mij. Daarom gaan ze ook dood. Ze zien niet verder dan misschien 30 cm en dus vliegen ze altijd tegen het gaas en zoeken dan van dichtbij een stok op waar ze naartoe klimmen. De voerbak zullen ze ook niet zien staan.
Puur een gokje maar dat is wat in me opkomt op basis van je verhaal. Verder kan ik geen verklaring bedenken voor dit soort gedrag. Ik heb het bij de goulds vroeger ook nooit gezien.
Opmerking
-
Als ik het zo lees dan is er inderdaad wat anders aan de hand. Marx geeft het al aan. Het zou kunnen dat ze toch verwant zijn ook al zegt men van niet. Kan ook zijn dat er sprake is van een genetische fout bij een van de ouders. Beter is het dan om het koppel te scheiden en eventueel een andere partner te koppelen.
Gould jongen willen als ze uitvliegen nogal wild heen en weer vliegen maar meestal gaat dan best wel snel over. Ze vinden hun draai heel snel en worden dan langzaam maar zeker rustig. Na 1 tot 2 dagen is alles voor hun gewoonte geworden. Op de dag van uitvliegen gaf ik ook nooit badwater. Dus zodoende mijn tegen vraag.
Maar in jouw geval zou ik zeker het koppel scheiden. Vaak is dat voldoende.Jo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door rupicolaOm wat voor kleur Goulds gaat het hier?
Mijn jonge goulds waren helemaal niet lastig. Ze zaten wel in een grote voliere van netten. Dus veel kwaad kon die eerste lastige vliegpoging niet. Iets later vlogen ze allemaal netjes rond en zaten ze zo op stok.
Opmerking
-
Op je vraag of ik dat ook wel eens heb gehad met jongen Goulds moet ik zeggen nee. Wel een keer een jong gehad dat op de grond bleef huppelen maar dat was vanwege vleugelprobleem.
Kan ook geen suggestie doen, de reacties die je krijgt lijken mij een mogelijkheid.
Groeten
Rob koppen
Opmerking
-
Het is lastig om dit soort zaken op afstand te beoordelen, laat staan de oorzaak aan te wijzen, maar de huiskamer is om diverse redenen niet de meest ideale plek om vogels te houden.
Bij vermoedens van daadwerkelijk slecht zichtvermogen van jonge vogels zou ik het ouderkoppel acuut uit elkaar halen en koppelen met andere vogels.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
Er was al eens eerder een bericht waarbij de vogels, goulds, de drinkflesjes niet konden vinden.
Let wel als ze op de TT kwamen.
Die mogen toch wel in staat worden geacht zoiets te kunnen.
Zouden de kwekers met pleegouders van kunnen beticht, maar ik meen dat het bij de natuurbroed liefhebbers plaats vond.
Dat overwegende zou het kunnen zijn dat er verkeerde paden worden bewandeld in de kweek.
Opmerking
-
Wat heeft pleegouders met het niet vinden van de drinkfles te maken? Japanse meeuwen drinken ook en brengen die jongen prima groot. Dat ze niet uit een fles kunnen drinken door pleegouderschap is echt niet mogelijk in mijn ogen. Voor ze op de TT kwamen moeten ze toch al door de jeugdrui heen zijn geweest en in die periode hebben ze zeker wel een keer gedronken denk je niet?
Ik heb vogels met de hand groot gebracht en die dronken en drinken allemaal uit flesjes.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking