Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Balen

Ik had een tweede legsel van de Mexicaanse roodmus. Helaas waren dat er nadat twee jongen al bij het uitkomen uit het nest waren gegooid? nog twee. Ik zou ze vanavond ringen. Blijkt dan dat beide jongen de bovensnavel kwijt zijn. Het bloed was nog niet helemaal opgedroogd. Zolang ik vogels heb en dat is toch al begonnen in 1970 heb ik zoiets nog nooit meegemaakt. Wel dat een jonge vogel uit het nest werd gewerkt maar dergelijke aanvallen dus niet.
    Ik weet ook niet welke vogel hiervoor verantwoordelijk is. Of het een ouder vogel is of een van de cultuurvogels. Maar ieder koppel heeft of zit op een nest met eieren of zit tegen de leg aan. Het vorige legsel is met succes groot gebracht en toen hadden ze vier jongen.
    Jo

Hallo Jo,

Ow dat is wel schokkend inderdaad, kun je vertellen wat voor soorten je erbij heb zitten?
    Of misschien heb je ongemerkt dingen verandert?
    Andere vogels erbij?

gr. Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Er zijn geen andere vogels erbij gekomen, het vogelbestand is de laatste weken onveranderd.
      Wat erin zit zijn 4 koppels groenlingen die momenteel ieder hun eigen nest hebben. Een paar poppen barmsijzen met man. Dan koppel spitsstaarten met jongen. Deze zitten op goed 40 cm van de Mexicaanse roodmussen. Jongen waren/zijn nagenoeg even oud. Een koppel binsenastrilde op eieren. Vink man met twee vrouwtjes die ik tot op dit moment nog niets verkeerd heb zien doen. Verder zit er nog een koppel kneu's te broeden.
      Wat ik momenteel van een andere liefhebber heb gehoord zou het heel goed de man roodmus geweest kunnen zijn.
      Doordat beide snavel zo aangepakt waren was het denkelijk de bedoeling om ze bij de kop vast te pakken en uit het nest te gooien. Maar deze jongen waren vandaag 6 dagen en al behoorlijk aan het gewicht.
      Jo

Opmerking

Opmerking

Dat is echt balen zeg, verschrikkelijk, lijkt me doodeng om je jonge vogels zo aan te treffen.
          groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje
            Dat is echt balen zeg, verschrikkelijk, lijkt me doodeng om je jonge vogels zo aan te treffen.
            Ja inderdaad, jongen die om voer bedelden maar niets konden pakken.
            Jo

Opmerking

Working...
            X