Vanmorgen vroeg vond ik een van mijn Gouldamadines (een popje) dood onder in de voliere. De afgelopen dagen was ze al wat stiller en stopte vaak haar kopje tussen haar veren en haar veren had ze ook opgezet. Ze at en dronk nog maar weinig. Nu heb ik er nog een, ook een pop, die hetzelfde gedrag vertoont. Maar soms wel iets actiever is. De andere vogels in de voliere gaat het heel erg goed mee. Kan het zijn dat ze een mannetje missen? Want al mijn andere vogels zijn paartjes. Ik had eerder een Gould mannetje, maar die was te dominant tegen de andere vogels. Wie kan mij advies hierin geven. Moet ik haar apart zetten en bij een mannetje zetten?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Gouldamadine overleden
Collapse
X
-
Ziek
Dit is het gedrag van een zieke vogel. Een vogel die niet gepaard is zal het mannetje of vrouwtje ook niet missen.
Apart zitten en warm houden. Kijk of het borstbeen niet scherp is, of de buik opgezwollen of juist ingevallen is. Ben bang dat er iets is met de darmen. Vogels eten wel nog maar nemen niet meer voldoende voeding op. De vogel sterft op termijn. De dierenarts kan daar nog wel naar kijken maar de middeltjes die in de regel in een dierenzaak te koop zijn zullen het niet doen.Jo
-
Ben het met Jo eens, apart zetten ( alleen) op wat hogere temparatuur. Dit is bedoeld om de vogel de kans te geven alle energie te besteden aan mogelijk herstel.Zoals in andere topics al aangeven laten vogels in de natuur niet graag zien dat ze kwetsbaar zijn.
Dat betekent dat als in het gedrag zichtbaar wordt de vogel er al niet goed aan toe is. Als je kan deze actie dus zo snel mogelijk inzetten.
Omdat je Goulds koppels hebt ga ik er vanuit dat je rui bij goulds herkend en dat dat hier niet aan de orde is.
Sterkte en succes
Rob koppen
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking