Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds van binnen naar buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Trosgierst

Ik heb laatst nog het advies gekregen om rode trosgierst te gebruiken omdat die beter zou zijn. Ze hebben het in elk geval graag en maakt niet uit of het de rode of gele is.
    Ik gebruik de trosgierst als iets extra's dus zeer onregelmatig maar regelmatig bij het zelfstandig worden van de jongen. De korrel van de trosgierst is zacht en dus voor de jongen makkelijker te openen. Werkt heel goed moet ik zeggen. Nog voordat ik ze van de ouders afzet wordt de trosgierst verminderd zodat ze ook het andere zaad moeten eten. Want het zijn wel lekkerbekken.
    Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
      Ik heb laatst nog het advies gekregen om rode trosgierst te gebruiken omdat die beter zou zijn. Ze hebben het in elk geval graag en maakt niet uit of het de rode of gele is.
      Ik gebruik de trosgierst als iets extra's dus zeer onregelmatig maar regelmatig bij het zelfstandig worden van de jongen. De korrel van de trosgierst is zacht en dus voor de jongen makkelijker te openen. Werkt heel goed moet ik zeggen. Nog voordat ik ze van de ouders afzet wordt de trosgierst verminderd zodat ze ook het andere zaad moeten eten. Want het zijn wel lekkerbekken.
      Hallo Jo,

Komt helemaal overeen met zoals ik het ook toepas.Moet dus wel goed zijn.
      Ander erg leuk aspect in de voliere is natuurlijk dat als ze trosgierst krijgen, dan hangt de hele familie in no time met ze allen aan de stengels.

Terwijl de jongen hun onhandige pogingen doen om ook mee te doen

Groeten

Rob Koppen

Opmerking

Ja dat is altijd een leuk gezicht om ze zo bezig te zien. Daarnaast is trosgierst ook een prima middel om wat verveling tegen te gaan. Het geeft ze een bezigheid en dat telt voor ieder soort vogel.
        Jo

Opmerking

Working...
        X