Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds van binnen naar buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goulds van binnen naar buiten

hallo allemaal
    wie geef mij raad om het volgende
    ik heb een binnen en buitenvoliere
    In de vroege morgen komen de goulds wel naar buiten en dermate de dag vorderd gaan ze naar binnen en blijfen ze binnen.
    Het voer geef ik in het binnenhok wat moet ik doen om ze naar buiten te krijgen.
    groet louis bosman

naar mate het warmer word blijven ze wel langer buiten
    Duco

Opmerking

Het zijn tropische vogels die het graag warm hebben. Het weer schijnt te gaan verbeteren, dus ik denk dat je ze de komende weken kan genieten van je vogels buiten.
      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ja ik denk ook niet dat je je zorgen moet maken. Goulds zoeken de warmte op maar willen ook wel even graag vliegen. En als komende week ook de zon erbij is zal je zien dat ze zich zitten te zonnen.
        Jo

Opmerking

goulds van binnen naar buiten

Ik ben wat vergeten te vermelden sorry
          ook bij warm weer komen ze heel weinig buiten.
          wel hangen er in de buiten voliere trosgiers dan komen ze heel even en dan gaan ze weer naar binnen.
          groet louis

Opmerking

Jo

Opmerking

Ook bij mij gingen de Goulds niet naar buiten,
              ik heb ze allemaal een keer gevangen en naar buiten gedaan,
              nu weten ze de weg naar buiten, en weer terug, en ik voer ook alleen binnen
              Gerrit

Opmerking

tja, dat is toch een beetje vreemd. Bij mij lijken de goulds s,morgens vooral hun vlieg oefeningen te houden in de buitenvoliere. En wisselend naar buiten of naar binnen gaan de rest van de dag.

Ze passen zich wel aan naar het weer s,winters slapen er steeds meer s,nachts in het binnenhok. een paar blijven ook dan buiten.

Terwijl op dit moment de meeste buiten slapen. Je zou inderdaad denken dat er iets is wat de goulds binnen houd maar wat. De weg weten ze te vinden als ze wel op het trosgierst afkomen.

Ik neem even aan dat ze in de buiten voliere genoeg mogelijkheden hebben om te zitten.

En ook dat je de gouls al langer hebt. Zou je ze bijvoorbeeld dit jaar gekocht hebben bij een kweker waar ze op temparatuur hebben gezeten dan zou dat nog een verklaring kunnen zijn.

Samengevat ik kan je helaas geen advies geven.

Behalve dat je volgens mij goulds niet tot iets moet dwingen en ze meestal hun weg weten te vinden.

Groeten

Rob Koppen

Opmerking

Opmerking

Jo

Opmerking

Wat Ele zegt is natuurlijk juist het beste is bij aanschaf goed naar de achtergrond van de vogels te kijken.

Maar toch heb ik met succes Goulds aangeschaft die uit kweekkooien kwamen en op temperatuur werden gehouden. Moet je wel op het juiste tijdstip in het jaar doen zodat vogels voldoende tijd hebben om zich aan te passen.

Trosgierst heeft Louis al gedaan het merkt daarover op dat de vogels dan even naar buiten komen.

Mijn ervaringen zijn per vogel verschillend de bij de handjes zaten naar 5 minuten al in de buiten kooi andere bleven eerst een week binnen.

Een oplossing voor de vraag van Louis hebben we nog niet gegeven.

Kan slechts aangeven dat bij mij de goulds momenteel grotendeels zich in de buitenvoliere bevinden.

Als dat niet het geval is weet ik de oorzaak al , dan ligt de kat van de buren op de voliere en ga ik aan de slag met mijn waterpistool.

Groeten
                      Rob koppen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
                        Wat Ele zegt is natuurlijk juist het beste is bij aanschaf goed naar de achtergrond van de vogels te kijken.

Maar toch heb ik met succes Goulds aangeschaft die uit kweekkooien kwamen en op temperatuur werden gehouden. Moet je wel op het juiste tijdstip in het jaar doen zodat vogels voldoende tijd hebben om zich aan te passen.

Trosgierst heeft Louis al gedaan het merkt daarover op dat de vogels dan even naar buiten komen.

Mijn ervaringen zijn per vogel verschillend de bij de handjes zaten naar 5 minuten al in de buiten kooi andere bleven eerst een week binnen.

Een oplossing voor de vraag van Louis hebben we nog niet gegeven.

Kan slechts aangeven dat bij mij de goulds momenteel grotendeels zich in de buitenvoliere bevinden.

Als dat niet het geval is weet ik de oorzaak al , dan ligt de kat van de buren op de voliere en ga ik aan de slag met mijn waterpistool.

Groeten
                        Rob koppen
                        Jo

Opmerking

Je hebt gelijk Jo als het goed is wordt het mooi weer en zouden de goulds naar buiten moeten komen.

Zoals gezegd zijn mijn goulds ondanks de lagere temperaturen al enige weken meer buiten dan binnen.

Groeten

Rob koppen

Opmerking

Inderdaad Rob, de trosgierst die Bosman al gaf had ik overheen gelezen.
                            Het was het enigste wat ik kon bedenken naast dat het misschien vogels "van binnnen" zouden kunnen zijn.
                            Wel merk ik dat er verschil zit in hoe veel ze een bepaalde soort trosgierst eten.
                            De goedkopere chinese gele eten ze hier het beste.

mvg. Eelke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                              Inderdaad Rob, de trosgierst die Bosman al gaf had ik overheen gelezen.
                              Het was het enigste wat ik kon bedenken naast dat het misschien vogels "van binnnen" zouden kunnen zijn.
                              Wel merk ik dat er verschil zit in hoe veel ze een bepaalde soort trosgierst eten.
                              De goedkopere chinese gele eten ze hier het beste.

mvg. Eelke
                              Ja Eelke over trosgierst zijn de meningen verdeeld mij is verteld dat de rode trosgierst van een betere kwaliteit zou zijn.

Ook over de hoeveelheid aan te bieden trosgierst zijn de meningen van de ervaren gould kwekers verdeeld. Heb zelf momenteel veel jongen op stok en in de nestkastjes en voer dan de hoeveelheid wat op. Weet natuurlijk dat de voedingswaarde beperkt is. Echter heb ik het idee dat het in begin het voederen wat makkelijker gaat. Komt nog bij dat mijn vogels in een voliere zitten. In kweekkooien kan een teveel aan trosgierst gauw tot teveel vetvorming leiden. Maar ook dit laatste van horen zeggen.

Groeten
                              Rob koppen

Sorry Louis dit was een tussendoortje, zitten je vogels nog steeds binnen?

Opmerking

Working...
                              X