Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rubino roodmussen kweken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Rubino roodmussen kweken

hallo mede vogel liefhebbers,

Ik heb een rubino roodmus man zitten en vroeg mij af hoe ik deze mutatie kan kweken. Moet ik hiervoor een rubino pop zoeken? of zoals velen zeggen een split man kweken en die op een rubino pop zetten?

ik heb helaas alleen een man zitten en het is heel erg moeilijk om aan te komen dus mochten er mensen zijn die een poppie hebben hoor ik dat graag.

het leukste zou natuurlijk zijn als iemand mij kan vertellen hoe ik dit kan doorkweken. mvg

Je hebt een man dus zitten? Weet je zeker dat hij nergens split voor is?
    Als die dat niet is, dan zou je misschien een wildkleur pop kunnen nemen, dan kweek je wildkleur mannen die split zijn voor rubino en poppen die rubino zijn Als je daarna een jonge pop aanhoudt zet je die weer op haar vader, en dan kweek je raszuivere rubino, jammer genoeg wel inteelt maar je zou ook kunnen ruilen met iemand
    Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
    Vergeet niet te kijken op mijn site!
    http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Rubino poppen zijn ieder jaar wel weer te koop, ze worden best wel gekweekt maar is dat toch een probleem dan inderdaad een wilkkleurige pop en uiteindelijk een dochter koppelen aan de vader. Maar beter is dat je de vogels onverwant kan kweken. Moet het toch kijk dan naar de beste dochter.
      Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreeder
        Je hebt een man dus zitten? Weet je zeker dat hij nergens split voor is?
        Als die dat niet is, dan zou je misschien een wildkleur pop kunnen nemen, dan kweek je wildkleur mannen die split zijn voor rubino en poppen die rubino zijn Als je daarna een jonge pop aanhoudt zet je die weer op haar vader, en dan kweek je raszuivere rubino, jammer genoeg wel inteelt maar je zou ook kunnen ruilen met iemand

fout. rubino vererft recessief. dus als je de man tegen een wildkleur pop zet zullen zowel de mannen als poppen split zijn voor rubino.

Opmerking

late reactie

mijn excuses voor mijn late reactie! ik krijg namelijk geen mail als er iemand heeft gereageerd op mijn bericht.

Birdbreeder.. ik zou het eeeeecht niet weten. Zijn er kenmerken waaraan ik dat zou moeten zien? Ik heb nog een broedrijpe wildkleur pop zitten maar ik ben altijd een beetje bang voor inteelt maar als het niet anders is zal ik dat helaas wel moeten doen.

Vinkie.. ik ga ook echt goed zoeken maar vorig jaar heb ik ze op het net niet kunnen vinden. Ik kweek ook liever onverwant maar als ik het toch moet doen zijn dan de meest vorse poppen de beste poppen?

Kimmm.. als de pop een split is en ik die terug zet op de vader komen daar toch ook rubino mannen uit?

Opmerking

Yep de grootste en best bevederde pop en natuurlijk het vitaalste.
            Jo

Opmerking

Bastaard, je kunt niet zien aan een vogel of die split voor ergens is, maar je zou inderdaad met een pop die split is voor rubino ook goed kunnen kweken Dan heb ik het er wel over de dochter
              Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
              Vergeet niet te kijken op mijn site!
              http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

ofwel laat je de man kweken met 2 poppen en de jongen onderling laten kweken
                dan kweek je natuurlijk minder rubino vogels maar is de inteelt net wat kleiner

Opmerking

Working...
                X