Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oranjekop gele binsenastrildes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• oranjekop gele binsenastrildes

beste kenners

Ik heb een oranjekop gele binsenastrilde pop die een wit plekje op haar neus heeft boven aan haar snavel vlakbij haar voorhoofd, het lijkt daar ook wat dikker maar aangezien ze zich niet laat vangen kan ik dit niet van dichtbij bekijken.
    Ik heb deze pop pas twee manden en dit was mij nog niet opgevallen
    heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat er aan te doen is?

Ik verneem graag iets van de kenner onder ons

Oorspronkelijk geplaatst door jan180
    beste kenners

Ik heb een oranjekop gele binsenastrilde pop die een wit plekje op haar neus heeft boven aan haar snavel vlakbij haar voorhoofd, het lijkt daar ook wat dikker maar aangezien ze zich niet laat vangen kan ik dit niet van dichtbij bekijken.
    Ik heb deze pop pas twee manden en dit was mij nog niet opgevallen
    heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat er aan te doen is?

Ik verneem graag iets van de kenner onder ons
    Inmiddels de vogel kunnen uitvangen en voorzichtig bekeken wat er nu precies met die neus aan de hand is, ik kon met een scherp mesje voor een deel het spul van die neus afhalen en hou de vogel even binnen om morgen weer een stukje verder te gaan, geen idee wat het spul is, ontlasting niet wat dat gaat er veel gemakkelijker af denk ik?

Opmerking

Als je het weg kan krabben, zijn het waarschijnlijk uitwerpselen van mijten. Die eten de hoorndelen en scheiden deze als kleverige substantie weer uit.

Ik zou de snavel een week lang dagelijks insmeren met een vettige zalf.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        Als je het weg kan krabben, zijn het waarschijnlijk uitwerpselen van mijten. Die eten de hoorndelen en scheiden deze als kleverige substantie weer uit.

Hoi Ton

Uitwerpselen van mijten, waar zitten deze dan en wat kan ik daar verder nog aan doen behalve zalf, is vaseline ook goed?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek

Hoi Ton

De binsenpop ingesmeerd met vaseline wat vettig is maar nu nog een geval
          ik zat net naar mijn jonge binsen te kijken en zag een pop met haar borst ver vooruit vliegen, dit was me nog niet eerder opgevallen.
          De borstpartij is dusdanig naar voren gekomen dat het lijkt alsof er een kwartel ei onder de borstveren zit en als je de vogel in de hand neemt is de onderkant donker rood, ik dacht aan een leverziekte maar dat is normaal blauw en om dat te voorkomen krijgen ze bij mij maria distel zaad gemalen en af en toe mariadistel olie door het gewone voer aangezien ik roodkoppapagaai amadines ook in de voliere heb vliegen.
          Maar wat kan een gezwolle borstkast zijn en vooral wat kan ik daar tegen doen of is dit einde verhaal, de vogel beweegt gezond en krijgt echt alles

Ik verneem dit graag van jou

Met vriendelijke groet

Jan

Opmerking

Working...
          X