Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijgervink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Tijgervink

Even een vraagje. Ik heb sinds kort een hele mooie tijgervink. Het fluit zo enorm mooi, maar nu twijfel ik of het een mannetje of een vrouwtje is. Ik denk dat het een vrouwtje is, maar fluiten vrouwtjes dan ook zo enorm mooi. En dit mooie vogeltje zit vaak bij de andere vrouwtjes van welke soort dan ook en gaat met deze vrouwtjes flirten. Wie kan mij hierin duidelijkheid geven. Ik ben wel heel erg blij met dit hele mooie vogeltje.

is het niet een man in niet-broedkleed?

Opmerking

Dat weet ik echt niet. Het vogeltje is mooi van kleur, maar meer weet ik er niet van. Toen ik het kocht werd er gezegd dat het een vrouwtje was. Maar omdat het zo mooi zingt en met andere vrouwtjes bezig is, twijfel ik nu heel erg. Ik heb er verder weinig verstand van. Ik heb het ook niet om het kweken.

Opmerking

foto

Is het mogelijk om een foto van de vogel te plaatsen, dan is het simpel om het geslacht te bepalen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum
          Is het mogelijk om een foto van de vogel te plaatsen, dan is het simpel om het geslacht te bepalen.
          Zo simpel zal dat niet zijn Drum

Gr Harm
          Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Het is inderdaad heel moeilijk om een foto van de tijgervink hier op dit forum te plaatsen. En ten tweede, hij of zij zit in een grote kamervoliere en dan lukt het dus helemaal niet om een foto te maken. Dus helaas, dat gaat dus niet lukken.
            Hij/zij heeft een gele buik, is grotendeels zwart en met rode kleine vlekjes en witte parelvlekjes. Misschien hebben jullie hier wat aan.

Opmerking

dit is een vrouwtje

dit is een mannetje

foto's zijn van internet

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                dit is een vrouwtje

dit is een mannetje

foto's zijn van internet
                klopt dat dit het mannetje is maar om het compleet te maken de man in zijn prachtkleed. Na hun broedseizoen kleurt de man hetzelfde of bijna hetzelfde als de pop. Dus mocht de man nu niet rood zijn kan het er toch een zijn.
                Jo

Opmerking

Die van mij ziet er geheel anders uit als de foto. Die van mij heeft een gele buik en is donkerder van kleur en heeft witte spikkels op haar rug en vleugels en rode vlekken op de vleugels. Geheel anders dan op de foto. Dus het is dan wel een vrouwtje.

Opmerking

Klopt Jo,

daarom hier een foto van het verschil van man - pop in 'rustkleed'
                    foto is wederom van internet

(foto was wel erg groot)

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Karin38
                      Die van mij ziet er geheel anders uit als de foto. Die van mij heeft een gele buik en is donkerder van kleur en heeft witte spikkels op haar rug en vleugels en rode vlekken op de vleugels. Geheel anders dan op de foto. Dus het is dan wel een vrouwtje.
                      Karin is de vogel ook geringd ????? Lijkt hij op deze tijgervink

Gr Harm

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm Berend
                        Karin Lijkt hij op deze tijgervink
                        laten we hopen van niet...

Opmerking

Die van mij lijkt er inderdaad heel veel op. Ze is geringd en heeft een rode ring om haar pootje.

Opmerking

Die van mij lijkt er inderdaad heel veel op. Ze is geringd en heeft een rode ring om haar pootje.
                            Gewoon even een foto plaatsen dan weet je alles en hoeven we ook niet te blijven gissen.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

Opmerking

Kun je zien welke nummer hier op staat Karin.
                              Inderdaad van Tuijl het is te hopen van niet.

Gr Harm

Opmerking

Working...
                              X