Mededeling

Collapse
No announcement yet.

binsenastrilde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik begrijp je verhaal. Dank je wel voor je uitleg!
    Misschien zou door vererving dit kunnen ontstaan omdat die jongen anders doodgegaan zouden zijn maar nu dus door de pleegouders groot worden gebracht.

Wijzelf hebben nog nooit eieren onder andere vogels gelegd, dus geen ervaring hiermee. Maar begrijp wel dat mensen het doen om toch jonge vogels van het koppel te krijgen.

Groetjes, Chantal
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

het is natuurlijk wel de vraag of we 'gezamenlijk' op dit soort nazaten zitten te wachten!

Binsen kunnen namelijk prima hun eigen jongen grootbrengen.
      Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Heb je zelf ervaring met 100% natuurbroed en zo ja hoe doe jij het? Zoals je wellicht gelezen hebt zijn er diverse manieren om oudervogels gedurend het broeden niet al te vurig te laten worden door hun het hoognodige voer te geven. Anderen zoals ik o.a. kunnen niet anders en geven dus diverse dierlijk voer met eivoer.
        Zelf, een beetje afgaan op de eigen ervaring denk dat het niet zozeer aan het voedsel ligt maar meer aan erfelijke eigenschappen.
        Misschien heb jij nog een andere ervaring?
        Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal
          Dank je wel dat je schrijft dat je onze mooi vindt.
          De site maken is soms best veel werk maar ook dat is leuk omdat je dan ook wat met de foto's kunt doen. Dit weekend weer een grote update gedaan.
          Onze binsen hebben dus ook een nest en ik hoop dat dat goed gaat. Ik houd ze wel in de gaten maar kan niet in het nest kijken.

Ik hoop dat je erachter gaat komen waardoor jouwe dit gedrag vertonen. Ik zou denken dat als de meeuwen de binsen goed voeren dat de binsen dat wel meekrijgen voor als ze zelf jongen hebben?
          Dit topic zal ik blijven volgen.

Groetjes, Chantal
          Hoi Chantal

De meeuwen voeren elk jong zeer goed en ik kan zeggen dat als er jongen onder de meeuwen liggen ik mij geen zorgen maakt, je moet alleen wel de meeuwen twee keer per jaar kuren.
          Inmiddels hebben de gele binsen ook eieren dus dit gaat krommentenen
          worden omdat ik dus niet weet of zij ze gaan voeren en de vogel best prijzig is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
            Heb je zelf ervaring met 100% natuurbroed en zo ja hoe doe jij het? Zoals je wellicht gelezen hebt zijn er diverse manieren om oudervogels gedurend het broeden niet al te vurig te laten worden door hun het hoognodige voer te geven. Anderen zoals ik o.a. kunnen niet anders en geven dus diverse dierlijk voer met eivoer.
            Zelf, een beetje afgaan op de eigen ervaring denk dat het niet zozeer aan het voedsel ligt maar meer aan erfelijke eigenschappen.
            Misschien heb jij nog een andere ervaring?
            Hoi Vinkie

Ik heb de afgelopen jaren alleen maar natuurbroed gehad zelfs van de tijgervinken.
            Mijn verlichting staat op 14 uur per dag en tot aan vorig jaar stopte ik het broedseizoen begin oktober echter, niet alle vogels hebben dan hun nestjes gehad er zijn er altijd wel die een ander ritme hebben en dan gebeurd er dus niets?
            Ik ben daarom vorige jaar buiten gestopt met het broeden en de vogels die nog geen nestje hebben gehad kregen van mij die kans binnen in de garage
            slechts een enkel koppel binsen heeft hier gebruik van gemaakt, maar dit doen ik dus wel dit jaar weer.
            Overigens sommige binsen hebben de neiging dat als het omweerd ook hun nest te verlaten, dat heb ik dus vorig jaar meegemaakt en dit jaar hadden ze daar dus weer geen last van

Opmerking

Jo

Opmerking

@ Vinkie:

Heb je zelf ervaring met 100% natuurbroed en zo ja hoe doe jij het?
                Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Of de meeuwen achterhaald zijn? Nou in ieder geval nog niet op dit forum. Met de goulds is het duidelijk en ook bij de spitsstaarten die doen het stuk voor stuk zelf. De binsen is afwachten.
                  Ik ben wel van mening dat je de soort welke dan ook die via pleegouders stelselmatig worden grootgebracht geen goed doet.
                  Maar wat doet de een wel en de ander niet om natuurbroed te krijgen?
                  Voer jij tijdens de broedtijd wel gewoon door met eivoer etc. of laat je dat juist achterwege.
                  Jo

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Wat je schrijft rupicola is heel aannemelijk en voor een deel ook door eigen observatie waargenomen. Als de vogels hun energie kwijt kunnen vooral de man als de pop zit te broeden, wordt het stoor gedrag al minder.
                      Jammer is dat de keuze heel snel al valt op het gebruik van Japanse meeuwtjes om te dienen als pleegouders. Vaak gaat het dan om koppel vogels die behoorlijk wat geld gekost hebben en daar wilt men wel graag wat van terug zien.
                      Eind jaren tachtig heb ik naast gouldamadines ook purpergranaat en vuurvinkjes gekweekt alsook driekleur papegaai amadine. Dit alles natuurkweek, maar je moet niet vragen hoe groot de investering was aan levend voer. Zonder kan je het schudden. Maar dat is de keuze.
                      Jo

Opmerking

Jammer is dat de keuze heel snel al valt op het gebruik van Japanse meeuwtjes om te dienen als pleegouders. Vaak gaat het dan om koppel vogels die behoorlijk wat geld gekost hebben en daar wilt men wel graag wat van terug zien.
                        Eind jaren tachtig heb ik naast gouldamadines ook purpergranaat en vuurvinkjes gekweekt alsook driekleur papegaai amadine. Dit alles natuurkweek, maar je moet niet vragen hoe groot de investering was aan levend voer. Zonder kan je het schudden. Maar dat is de keuze.
                        en een terechte keuze, want op het moment dat een dergelijke investering ook maar het geringste bezwaar oplevert wordt het de hoogste tijd om een andere soort of misschien wel een andere hobby te kiezen.

Amigo de los Psittacidos

Opmerking

had op dit forum ooit eens een foto geplaatst van een binsen nestje.

misschien wel even leuk.

Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Aardig nest, bij mij met Kokosvezel. Nou ik ben eens benieuwd hoe het verder gaat. Bedankt voor je inbreng.
                            Jo

Opmerking

Working...
                            X