Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruinborstrietvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bruinborstrietvinken

Hallo,

Ik probeer het nog een keer, dit zijn mijn twee br.b.rietvinken waar ik mij
    van afvraag zijn dit twee mannen of poppen of misschien toch een koppel.
    Ze zitten nu ruim een jaar in de voliere en nog niet een keer iets van een nest of iets dergelijks.
    Graag U mening voor zover dat kan.

gr. ceesdecocq
    Bijgevoegde Bestanden

Moeilijk te zien wat man of pop is. Soms kun je het verschil zien aan de kleur van de wang. De mannen zouden zwartere wangen hebben. Tja, er zijn ook poppen met een wat donker gekleurde wang....
    Ik ga altijd af op de zang van de man. En dan moet je ook nog goed opletten want de ene vogel maakt nogal wat herrie en de andere 'zie' je alleen maar zingen. Zet ze eens apart in een kooitje en doe er bijvoorbeeld eens een Japanse Meeuw bij waarvan je zeker weet dat het een pop is. Als de bbrv een man is gaat hij geheid zingen. En anders heb je waarschijnlijk 2 popjes.
    Succes.

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

b.b.rietvink

Goed idee dat zal ik eens doen ze beide bij een popje van de meeuwen zetten.

groeten en bedankt.

Opmerking

Hoi Hoi

Op deze foto is het slecht te zien.
        Als je de bruinborst rietvinken van voren bekijkt en je kijkt naar de zwarte streep op de borst, de ketting, dan is deze bij het popje vaak onderbroken en bij de man niet.
        De zwarte streep bij de mannen is ook vaak ietjes dikker.
        Soms kan je het ook zien als je boven op de kop kijkt.
        De man is lichter (grijzer) van kop kleur.
        Bij mij zie en hoor ik de man meerdere keren per dag zingen, nou ja voor wat het waard is.

De eerste foto is van een koppel (man links pop rechts)
        Op de tweede foto zie je de man zingen.

DiMario
        Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

De achterste op de foto is zeker een man de voorste kan ik niet goed beoordelen op deze foto

Gr Harm
          Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

br.b.rietvink

Hallo, nu ik die foto's zie van DiMario is wel de achterste, ook vlgs Harm, een man, die zit ook af en toe te zingen en heeft dan zo'n kuif van foto 2.
            We hebben nu net eens staan kijken en gezien dat die voorste, met dat groene ringetje, ook een smallere zwarte streep heeft als de andere.
            Als we er vanuit gaan dat het toch een koppel is, kan het dan zijn dat ze ouder moeten zijn voordat ze tot broeden overgaan.
            Ze zitten wel altijd bij elkaar, ze zijn van 2012.

allen bedankt en gr. ceesdecocq

Opmerking

volgens mij is het wel een koppeltje, de man zingd idd ook maar de andere heeft ook een meer creme kleurige buik, niet zo wit als van de man en bij de mijne is dat een redelijk duidelijk verschil

Opmerking

http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Als je twee mannen hebt zit er grote kans in dat je 1 van de mannen nooit zult zien zingen. Als je twee mannen hebt zingt meestal alleen de dominante man, als je deze uitvangt zal de ander pas beginnen te zingen.

Gr Harm

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm Berend
                      ok, maar bij mijn koppel is daar het verschil wel duidelijk aan te zien, is ook wel een koppel want ze broeden op het moment

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Harm57
                        ok, maar bij mijn koppel is daar het verschil wel duidelijk aan te zien, is ook wel een koppel want ze broeden op het moment
                        Geloof het best Harm, dat je het verschil zo kunt zien, maar het is mij al wel opgevallen dat er mannen (popppen) met verschillende band breedtes en buik kleuren

Gr Harm
                        Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Working...
                        X