Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Hangt van het aantal poppen af. Maar als deze pop de man accepteert dan zeker geen andere erbij doen. Heb je een drietal koppels vliegen dan denk ik 2 mannen extra. Geef wel dan elke vogel een kleurring zodat je kan zien welke zich met elkaar ophouden. Deze vormen dan een koppel. Daarna de koppels eruit vangen en de broedkooi in of de overtollige mannen eruit. laten zitten kan problemen opleveren.
Je kan ook kijken of je een bewezen koppel kan aanschaffen. Ook kan je bij de kweker de vogels langdurig observeren om te zien welke vogels een goede klik met elkaar hebben.
Nou Hans, als ik kweek bedoelingen heb en ik zou een bewezen kweekkoppel kunnen aankopen dan alleen bij een zeer vertrouwd kweker. En daar bedoel ik niets negatiefs mee. Maar een goed koppel zal zeker een jaar of vijf kunnen zorgen voor nageslacht. Vaak worden vogels die minder gaan presteren van de hand gedaan. Bij de kweker een koppel uitzoeken zou kunnen maar gaat ook niet altijd op. zo heb ik momenteel de mannen van de poppen gescheiden. Eventuele kopers krijgen van mij wel een advies en dan is het aan hun. Zo lang ik nog vogels voor de verkoop heb kan ik wel ruilen als het beoogde paar niet verliefd op elkaar wordt. Ik denk dus dat de koper eerder moet proberen om een ruil af te spreken als het niet lukt. Daarnaast ligt het ook aan de tijd van het jaar.
Opmerking