Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Update teugelastrildes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Update teugelastrildes

Hallo Dimario,

Ik weet wel iemand die mannen heeft zitten en minder in de poppen zit.
    Ik heb je vorige keer ook gemaild dus het aanbod staat nog steeds.
    Voor de rest van de medelezers is het misschien wel leuk om te melden
    dat mijn kennis zeer succes vol was met deze vogels.
    volgens mij had hij meer als 8 jongen vorig jaar.
    Zelf samen gesteld koppel en die deed het boven verwachting goed.

gr. Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Opmerking

groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Waar zulke vogels graag in nestelen zijn Rollen van grof kippen gaas. echt een grote maat.
          Je stopt de rollen helemaal vol hooi en hangt ze op zowel horizontaal als verticaal.
          Daar nestelen ze graag in

Opmerking

Hoi hoi,

Dat zijn in ieder geval weer twee dingen om uit te proberen.
            Aan welke diameter moet ik dan zo'n beetje denken ?
            12 - 15 cm ?

Zijn er ook mensen die resultaat hebben geboekt in kweek kooien ?

DiMario.

Opmerking

Hallo Mario,

We zijn wel bezig geweest met een kweekverslag maar dat moet hij nog
              een keer netjes samenvatten.
              In hoofdlijnen:
              vogels apart houden een winter
              daarna vogels bij elkaar gedaan ze waren toen echt goed in conditie!
              Volgens mij was het rond maart
              Ook hier was het eigenlijk redelijk snel raak en vond ik het heel opvallend
              dat ondanks dat het moeilijke vogels zijn het boven verwachting goed ging
              gewoon de standaard manier van kweken voor de makkelijkere afrikaantjes
              dus levendvoer niet te veel!!
              Wel had hij toen 1 span en rond dit tijdstip meer gekweekt als nu hij
              3 span heeft zitten.
              Dus ja zeg het maar.
              Vogels zaten in een binnenvlucht met een buitenvoliere eraan.

Dit was het even kort in hoofdlijnen.

Met vriendelijke groet,
              Ben
              Groeten, Ben

Opmerking

gaaf om te horen Dimario dat je zo bezig bent met de teugels. helaas hebben wij ze nooit gehad maar wel de napoleonnetjes, volgens mij heb ik dat toen ook in je vorige topic verteld. mocht je daar vragen over hebben hoor ik het wel.

succes, ben zeer benieuwd naar je resultaten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                  gaaf om te horen Dimario dat je zo bezig bent met de teugels. helaas hebben wij ze nooit gehad maar wel de napoleonnetjes, volgens mij heb ik dat toen ook in je vorige topic verteld. mocht je daar vragen over hebben hoor ik het wel.

succes, ben zeer benieuwd naar je resultaten.
                  Ja dat klopt, ik wilde toen en nu nog steeds weten hoe je eventueel St Helena fazantjes en/of Napoleonnetjes kan kweken.
                  Zoals jij toen ook al aangaf omdat deze vogeltjes erg dicht bij de teugelastrildes staan.

Alle informatie is welkom.

DiMario

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                    Hallo Mario,

We zijn wel bezig geweest met een kweekverslag maar dat moet hij nog
                    een keer netjes samenvatten.
                    In hoofdlijnen:
                    vogels apart houden een winter
                    daarna vogels bij elkaar gedaan ze waren toen echt goed in conditie!
                    Volgens mij was het rond maart
                    Ook hier was het eigenlijk redelijk snel raak en vond ik het heel opvallend
                    dat ondanks dat het moeilijke vogels zijn het boven verwachting goed ging
                    gewoon de standaard manier van kweken voor de makkelijkere afrikaantjes
                    dus levendvoer niet te veel!!
                    Wel had hij toen 1 span en rond dit tijdstip meer gekweekt als nu hij
                    3 span heeft zitten.
                    Dus ja zeg het maar.
                    Vogels zaten in een binnenvlucht met een buitenvoliere eraan.

Dit was het even kort in hoofdlijnen.

Met vriendelijke groet,
                    Ben
                    Ben,

Heel erg bedankt voor de informatie.
                    Ik kijk erg uit naar het kweekverslag.
                    Wat mij dus bezig houdt, en mij het beste lijkt, is om de vogels langere tijd (s'winters bijvoorbeeld) van elkaar te scheiden.
                    Ik ga dus nog voor de winter een verblijf maken in de schuur, waar ik de mannen en poppen (nu nog 1 man....lol) van elkaar gescheiden kan laten overwinteren.
                    Ik wil ook niet dat ze elkaar kunnen zien, dat mag pas weer in het voorjaar in de buiten kooi.
                    Wat mij opviel de vorige keer toen ze broedde is dat ze erg nest vast waren.
                    Nou ben ik zelf erg rustig bij mijn vogels, maar mijn dochter stond touwtje te springen voor de kooi en ze bleven gewoon zitten.
                    Ik snap best dat rust en beschutting natuurlijk erg belangrijk is.
                    De eerste keer had ik ook alleen maar teugelastrildes in de kooi niks anders.
                    Vorig jaar zat er een koppel forbes papagaai amadines bij misschien dat dat voor de teugels toch te veel was.
                    Ik moet er wel bij zeggen dat de teugelastrildes kompleet met rust gelaten werden door de forbessen, maar toch !!
                    Nu dus maar weer proberen met alleen maar teugelastrildes in de kooi.
                    Ik heb ook het idee dat de man iets minder hitsig is als vorig jaar, hij ziet er wel perfect uit, mooie bloedrode grote teugel strak in de veren en mooi slank.
                    Ach ja, wie weet wat dit jaar ons nog zal brengen.
                    Wie het weet mag het zeggen.

DiMario

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door DiMario
                      Ja dat klopt, ik wilde toen en nu nog steeds weten hoe je eventueel St Helena fazantjes en/of Napoleonnetjes kan kweken.
                      Zoals jij toen ook al aangaf omdat deze vogeltjes erg dicht bij de teugelastrildes staan.

Alle informatie is welkom.

DiMario
                      wij hebben helaas maar met 1 koppel kunnen kweken. dit was wildvang en in 2005 of misschien 2004 gekocht. ze hebben in de broedkooi gekweekt en dat meerdere jaren/nesten. ze bouwden op de grond een vrijstaand nest dus misschien je teugels ook de mogelijkheid geven (struiken met lage (kale?) takken) de jongen zijn opgekweekt met eivoer en diepvries/levende buffelo's na het uitvliegen hebben wij geringd.

Opmerking

de maat van de maas van het gaas weet ik niet gewoon zo groot mogelijk ik denk een cm of 7 10 groot het is van dat hele dunne kippengaas

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                          wij hebben helaas maar met 1 koppel kunnen kweken. dit was wildvang en in 2005 of misschien 2004 gekocht. ze hebben in de broedkooi gekweekt en dat meerdere jaren/nesten. ze bouwden op de grond een vrijstaand nest dus misschien je teugels ook de mogelijkheid geven (struiken met lage (kale?) takken) de jongen zijn opgekweekt met eivoer en diepvries/levende buffelo's na het uitvliegen hebben wij geringd.
                          Hoi hoi,

Bedankt voor je reactie.
                          Ik denk dat het allemaal net even moet kloppen.
                          Als de keuze voor een nestje eenmaal gemaakt is gaan ze er niet zo makkelijk meer vanaf.
                          Je moet het natuurlijk niet te gek maken.
                          Ik ga het zeker proberen met de hooi rol en de takkenbossen.

DiMario

Opmerking

Hallo Mario,

de teugels hebben bij mijn kennis altijd in de binnenvlucht genesteld.
                            De buitenvlucht/voliere is voornamelijk gebruikt voor extra insecten.
                            In het voorfront van de vlucht op de grond zit een opstaande rand van ca. 18 cm.
                            In een hoek hebben ze op de grond tegen de voorplaatje een nest gehad
                            en in een kanarie nestkastje boven in de binnenvlucht tegen het plafond.

gr. Ben
                            Groeten, Ben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
                              Hallo Mario,

de teugels hebben bij mijn kennis altijd in de binnenvlucht genesteld.
                              De buitenvlucht/voliere is voornamelijk gebruikt voor extra insecten.
                              In het voorfront van de vlucht op de grond zit een opstaande rand van ca. 18 cm.
                              In een hoek hebben ze op de grond tegen de voorplaatje een nest gehad
                              en in een kanarie nestkastje boven in de binnenvlucht tegen het plafond.

gr. Ben

Opmerking

Working...
                              X