Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Advies nodig

Wat doe ik fout. Heb een koppeltje Blauwkopblauwfazantjes van '11 welke niet tot broeden overgaan. Eerst in broedkooi 80x40x40 cm geprobeerd. Nestje gebouwd geen eieren. Daarna in vlucht br/80 x h/200 x diep 250 gedaan met groen aangekleed. Goed Himbergen tropenmengsel, eivoer/gemalen hennepzaad/spirulina en dagelijks verse buffalo's, grit/kiezel/eierschaal.
    Sinds 3 weken weer een nest gebouwd in met kunstgroen bekleed tralie nestkastje.
    Kunnen dagelijks baden. Vogels kunnen ook in buitevoliere komen. Samen met een koppel Binsenastrilde welke inmiddels wel jongen hebben.

Er kunnen vele redenen zijn. Is het echt een 100% koppel? Heb je misschien twee mannen of twee poppen? Mannen kunnen ook best wat minder mooi zijn gekleurd, waardoor het net een pop is en andersom. Zitten ze binnen of buiten? Je biedt het voedsel aan, maar wordt het ook gegeten? etc...
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Als de buitenvoliere lekker is begroeit, zou ik ik ze lekker naar buiten doen, succes verzekerd bij de kweek. (mits het idd. geen 2 poppen of mannen zijn )

Bij mij was het buiten meteen raak, het jaar erop binnen geprobeerd, nooit meer gelukt.
      Bijgevoegde Bestanden
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

- Bouwen 2 mannen of poppen ook samen een nest en zitten ze er daarna ook gezamelijk in wat het geval is.

- Voer wordt zeker gegeten.

- Volgens mij wel koppel gezien het verschil in kleur en formaat.

- Kunnen buiten komen.

Opmerking

Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik denk dat het ook een rol speelt als de ene vogel in de zomer geboren is en de andere in de winter. Ik weet niet of je de achtergronden kent van de vogels?
          Jo

Opmerking

Allen bedankt voor de info.
            Waarschijnlijk is een langere periode warmer weer ook wel van invloed

Opmerking

Hallo Anne,

Geef de vogels de tijd het is geen makkelijk soort.
              Ook kun je ze levendvoer geven.
              Maar rust en geduld heb je nodig.
              Het nest is een slaapplaats soms bij het 5e nest keurt de pop
              het nest pas goed

Gr. Ben
              Groeten, Ben

Opmerking

Working...
              X