Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds weer aan de rui?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goulds weer aan de rui?

Een aantal jongen van het najaar 2012 heeft zo'n 6 tot 5 weken geleden hun jeugdrui afgesloten. Zijn mooi op kleur etc. Nu Sinds begin deze week zijn er een paar weer in de rui gekomen en best wel behoorlijk. Dit is voor het eerst dat ik het constateer. Iemand hier een mening over?
    Jo

Je hebt er niet veel aan maar ik heb dit nog niet meegemaakt.

Er zijn bij momenteel wel een aantal Goulds in de normale rui.

Erg afwijkend van het normale is momenteel het weer misschien dat jongen daar op reageren. Is echter maar een gedachte verder nergens op gebaseerd.

Mijn enige jong van eind vorig jaar ( ik kweek eerder) was juist nog niet op kleur. Maar is nu snel bij getrokken.

Groeten
    Rob koppen

Opmerking

Opmerking

Hallo Vinkie,

Ik heb dit zelf af en toe ook goulds die vrij snel na elkaar in de rui schieten.
        Volgens mij komt dit bij mij door de luchtvochtigheid die dan schommelt.

Zelf heb ik me hier nooit echt in verdiept

Opmerking

Zou kunnen dat de luchtvochtigheid van invloed is. Normaal is bij mij de luchtvochtigheid vrij stabiel. Echter de afgelopen periode was dat niet het geval.

Rob koppen

Opmerking

Dat is mijn idee.

Het valt vaak samen met een periode waar de luchtvochtigheid van vrij droog naar zo'n 65%/70% vliegt.

De vogels zitten bij mij in de bijkeuken en worden mee verwarmt met het huis. Hierdoor is de luchtvochtigheid in de winter vrij laag 45%/50%

Vervolgens toen de warmere periode buiten aankwam vloog een gedeelte van mijn vogels in de rui.
            De enige andere verandering die ik zo nog kan bedenken is de nacht temperatuur. in de winter zakt deze soms naar de 6 graden. nu komt deze niet meer onder de 12.

Opmerking

Wat de lucht vochtigheid betreft deze heeft inderdaad geschommelt. Ele het betreft vogels die binnen zitten en circa 6 tot 8 weken uit de jeugdrui zijn. Opmerkelijk is dat het vooral een paar mannetjes zijn. Ze zijn wel flink aan het doorruien.

overigens na vandaag even van mij geen post ivm ziekenhuis opname.
              Meld mij weer daarna weer.
              Jo

Opmerking

Veel sterkte Jo.

mvg. Eelke

Opmerking

Dank je Eelke
                  Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
                    Wat de lucht vochtigheid betreft deze heeft inderdaad geschommelt. Ele het betreft vogels die binnen zitten en circa 6 tot 8 weken uit de jeugdrui zijn. Opmerkelijk is dat het vooral een paar mannetjes zijn. Ze zijn wel flink aan het doorruien.

overigens na vandaag even van mij geen post ivm ziekenhuis opname.
                    Meld mij weer daarna weer.
                    ook namens mij sterkte, moet ik het maar even zelf oplossen met de goulds

Rob Koppen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
                      ook namens mij sterkte, moet ik het maar even zelf oplossen met de goulds

Rob Koppen
                      Nou nou Sinds vanavond weer present, wel nog wat rustig aan maar toch.
                      Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
                        Nou nou Sinds vanavond weer present, wel nog wat rustig aan maar toch.
                        Dat klinkt goed en snel.

Groeten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
                          Dat klinkt goed en snel.

Groeten
                          Gelukkig wel. Heb twee jaar geleden een bypass operatie bij het hart gehad en toen hebben ze het borstbeen met staaldraad weer bijelkaar gehaald. Afgelopen winter is een stuk draad gebroken en daar had ik last van. Maar het bleek ook dat het borstbeen niet goed tegen elkaar gegroeid is. Tijdens het weghalen van die draad moest bekeken worden of het borstbeen stevig genoeg was. Zo niet dan moest dat weer los gemaakt worden. Gelukkig was dat allemaal niet nodig en dus weer snel thuis. Kan ik vandaag of morgen weer drie jonge goulds ringen
                          Jo

Opmerking

Working...
                          X