Een aantal jongen van het najaar 2012 heeft zo'n 6 tot 5 weken geleden hun jeugdrui afgesloten. Zijn mooi op kleur etc. Nu Sinds begin deze week zijn er een paar weer in de rui gekomen en best wel behoorlijk. Dit is voor het eerst dat ik het constateer. Iemand hier een mening over?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Goulds weer aan de rui?
Collapse
X
-
Je hebt er niet veel aan maar ik heb dit nog niet meegemaakt.
Er zijn bij momenteel wel een aantal Goulds in de normale rui.
Erg afwijkend van het normale is momenteel het weer misschien dat jongen daar op reageren. Is echter maar een gedachte verder nergens op gebaseerd.
Mijn enige jong van eind vorig jaar ( ik kweek eerder) was juist nog niet op kleur. Maar is nu snel bij getrokken.
Groeten
Rob koppen
-
Dat is mijn idee.
Het valt vaak samen met een periode waar de luchtvochtigheid van vrij droog naar zo'n 65%/70% vliegt.
De vogels zitten bij mij in de bijkeuken en worden mee verwarmt met het huis. Hierdoor is de luchtvochtigheid in de winter vrij laag 45%/50%
Vervolgens toen de warmere periode buiten aankwam vloog een gedeelte van mijn vogels in de rui.
De enige andere verandering die ik zo nog kan bedenken is de nacht temperatuur. in de winter zakt deze soms naar de 6 graden. nu komt deze niet meer onder de 12.
Opmerking
-
Wat de lucht vochtigheid betreft deze heeft inderdaad geschommelt. Ele het betreft vogels die binnen zitten en circa 6 tot 8 weken uit de jeugdrui zijn. Opmerkelijk is dat het vooral een paar mannetjes zijn. Ze zijn wel flink aan het doorruien.
overigens na vandaag even van mij geen post ivm ziekenhuis opname.
Meld mij weer daarna weer.Jo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door VinkieWat de lucht vochtigheid betreft deze heeft inderdaad geschommelt. Ele het betreft vogels die binnen zitten en circa 6 tot 8 weken uit de jeugdrui zijn. Opmerkelijk is dat het vooral een paar mannetjes zijn. Ze zijn wel flink aan het doorruien.
overigens na vandaag even van mij geen post ivm ziekenhuis opname.
Meld mij weer daarna weer.
Rob Koppen
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door rkoppenDat klinkt goed en snel.
GroetenJo
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking