Oorspronkelijk geplaatst door populier
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
cubagoudvinken
Collapse
X
-
Opmerking
-
reactie-tje
Leuk, als je het zo ziet dat jong in dat nest zou je denken dat ie makkelijk kan verdwijnen tussen het grove nestmateriaal.
Opmerking
-
site
heb net op je site gekeken Michael, ziet er goed verzorgd uit allemaal, mijn complimenten.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Dank je Ton,
Ik ben ook erg blij met het eindresultaat.
Nog van harte met je 50ste verjaardag.
Groeten Michael.
Opmerking
-
Hoi Michael, bij mij ging dat ei er toch uit als jij denkt dat de pop broedt. Verder is een dieet van heel goed gevoerde buffalo's die je evt ook nog bepoederd helemaal niet slecht. Geef eens grasaren met heel jong zaad bij en dan die buffalo. Dus onrijp. Ik denk dat dat jong daarop groot wordt. Mijn Mozambiquesijzen geven ook geen eivoer zover ik merk. Alleen 100% buffalo die ik voor ik ze blancheer voer met meelwormenvoer, een stuk appel en aves insectenstrooipoeder. Het lijk dat dat alles is wat ze nodig hebben met graszaad en trosgierst. Ze voeren verder niks en nest na nest komt kerngezond op stok. Het zou me niks verbazen als die paapjes dat ook flikken als ze eindelijk goed gaan voeren dan.
Groet Marc
PS het hangt of staat wel met de manier waarop je die buffalo's voorbereid op gevoerd worden. Met lege wurmen wordt niks groot.
Opmerking
-
Hello All,
The chick is still alive but not growing fast, i add some pinkies(maggots to the dieet and they are feeding them well.
Mine are not really fruit eaters but thats ok.
We will see, if the chick survive i will ring it also with 2,7mm.
Info on the net says 2,3mm? The parents are as big as canaries.
I think i also pluck some fresh grasses mayby it works(Marc)
Thank you all for the suggestion i will keep you informed.
Regards Michael.
Ps (Gert)Mein freund hat der gimpel man fur 260euros gekauft, mein fugels sitzen allein in eine zuchtbox von 180x60x60.
(Victor)Los peliculas son buy bien y tus pajaros tambien.
Opmerking
-
Hi Michael, fresh grasseeds and other fresh seeds have proteins just like eggfood. Zo if they do take seeds than feed them as much half ripe milky ones as you can find so the chick still gets all the nutreints it needs. I fed my goldfinches (putters dus) only fresh seeds and insects because they would not take eggfood. All chicks survived and develloped well.
Opmerking
-
Hoi Marc,
Ik heb idd. ook het probleem bij mijn putter het niet voeren van eivoer.
Na een paar dagen zijn de jongen dood en dit is al het 3de nest zo.
Helaas staat er bij mij in de buurt niets van dit alles en als er iets staat is het meteen gemaaid.
Het Perupaapjejong lijkt het toch wel te gaan doen, op trosgierst en buffalos,misschien maak ik me zelf meer zorgen dan nodig is.
Maar ja, ik ga altijd uit van dat het niets wordt, krijg je ze toch op stok is het meegenomen.
Dan is de teleurstelling niet te groot mocht het overlijden.
Heb ooit in het begin eens een paar goulds gehad die 12 jongen op stok kregen zonder 1 buffaloworm en alleen maar trosgierst.
Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Hartelijk dank voor je tips ga dit zeker meenemen, ook bij het kweken van andere vogels.
Groeten Michael.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking