Zelf krijg ik volgend jaar een koppel mexico sijzen, ben erg benieuwd of ik daar mee kan kweken, denk dat het verstandigst is om ze buiten in een vlucht te houden tijdens kweekseizoen en binnen in de winter
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zwartborstsijs
Collapse
X
-
Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Vergeet niet te kijken op mijn site!
http://birdbreeder.simpsite.nl/
-
Mocht het 2de nestje er komen. wat ga je dan doen, de man bij de jongen laten of helemaal niet, en de pop alleen de jongen opvoeren?
Gelukkig dat de kapoetjes je niet in de steek laten, veel succes met dat nestje
Opmerking
-
Dank je wel Michael.
Het plan is:
Ik haal de man weg bij het derde of vierde ei.
Dan gaat hij in een kooitje dat in de vlucht staat zodat de pop hem kan blijven zien.
Dan mag hij er weer bij nadat de jonge zijn geringd, dan zijn ze ongeveer 5 of 6 dagen.
Als het goed is....... gaat hij dan gewoon mee voeren.
Birdbreeder, laat maar horen als je ze hebt die mexicaanse sijsjes.
Mooie vogels zijn het.
Opmerking
-
Hai Loodje, vervelend voor je! Je was er zo dicht bij.
Persoonlijk zou ik de man de hele ronde niet bij de jongen laten. Je kan een zitstok steken door de tralies van zijn kooi waarop de jongen ook buiten de kooi plaats kunnen nemen. Zo kunnen de jongen bij hem om voedsel bedelen als ze uitgevlogen zijn. Als dat goed gaat kan je hem bij een volgende ronde mogelijk wat eerder loslaten.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door loodjeHet plan is:
Ik haal de man weg bij het derde of vierde ei.
Dan gaat hij in een kooitje dat in de vlucht staat zodat de pop hem kan blijven zien.
Dan mag hij er weer bij nadat de jonge zijn geringd, dan zijn ze ongeveer 5 of 6 dagen.
Als het goed is....... gaat hij dan gewoon mee voeren.het.
Succes ermee|
Opmerking
-
Bij mij doe ik de zwartkopsijsjes uit elkaar zodra het laatste ei is gelegd, tenzij de man helemaal doordraait, dan moet die er eerder af
Toch blijven amerikaanse sijzen mijn favorietAmerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Opmerking
-
Hallo
Ik kweek sinds 2 jaar zwartkopsijzen.
Vorig jaar lege eieren.
Nu 2 nestjes van 4 eieren.
Bij een koppel ging de pop soms met de man vechten.
De veren van de man lagen in het broedhok.
Heb nu gaas tussen dubbele broedkooi gedaan.
Hopen dat het verder goed gaat.
Ander koppel zit een pop op nest en vliegt man met andere pop nog in de voliere rond.
Hier kan zowel de andere pop als man bij pop op nest komen.
Hopen dat andere pop ook nest maakt.
Verder geef ik eivoer,sijzenzaad,pinkies en soms iets groen.
1x wk iets appelazijn aan t water
Hebben jullie nog tips,suggesties?
Opmerking
-
Dank je Michael, ik hoop dat het goed gaat komen als ze weer aanstalten willen maken tenminste.
Wordt vervolgd hoop ik.
Opmerking
-
Vandaag in de gezelschapsvoliere een nestje gevonden van de zwartkopsijzen, ik heb daar 1 trio inzitten van 2012, en blijkbaar lukt het dan gewoon, misschien begint het andere popje ook gewoonAmerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Opmerking
-
Wordt vervolgd, ja....., gelukkig.
Er zijn ook nog leuke dingen gebeurd de afgelopen weken.
Mijn zwartborstsijsjes hebben 3 jonge.
Ze zijn inmiddels 6 dagen oud en het gaat allemaal prima.
Ze worden goed gevoerd en nu de man apart zit is het rustig.
Opmerking
-
-
Bij mij is het nu zo warm dat de zwartkopsijs niet meer op haar jongen zit, met de jongen gaat het gewoon goed met hun koppie in de zon, die vliegen binnenkort ook uit
Ik heb even een vraag van mijn kant
In de gezelschapsvoliere zitten een trio zwartkopsijzen, maar ook een losse kanarie man, eergister zat die steeds achter de moeder zwartkopsijs om haar te bevruchten, dit liet ze niet toe en vloog steeds weg, is er nu een kans dat ik bastaarden kweek als die man het toch lukt? Hij is al van 2007, en wat is jullie raad? De man een kanarie pop geven terwijl hij binnenkort misschien wel overlijdt?Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
Opmerking
-
Dank je Michael.
Ik heb nu goede hoop dat het goed blijft gaan.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door BirdBreederBij mij is het nu zo warm dat de zwartkopsijs niet meer op haar jongen zit, met de jongen gaat het gewoon goed met hun koppie in de zon, die vliegen binnenkort ook uit
Ik heb even een vraag van mijn kant
In de gezelschapsvoliere zitten een trio zwartkopsijzen, maar ook een losse kanarie man, eergister zat die steeds achter de moeder zwartkopsijs om haar te bevruchten, dit liet ze niet toe en vloog steeds weg, is er nu een kans dat ik bastaarden kweek als die man het toch lukt? Hij is al van 2007, en wat is jullie raad? De man een kanarie pop geven terwijl hij binnenkort misschien wel overlijdt?groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Een van mijn jonge zwartborstsijsjes.
Twee zijn er op stok gekomen.
Helaas heeft eentje het niet overleefd, die lag op een morgen dood.
Beide doen het super goed.
Worden goed door pa en ma gevoerd.
Ik ben er super blij mee.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking