Ik heb sinds vorige jaar een koppel driekleur papegaai amadines. Wildkleur X lutino. Nou zie ik op internet een roodkop papegaai amadine lutino, deze ziet er hetzelfde uit hoe zie je het verschil tussen de driekleur lutino en de roodkop en wat is het verschil?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lutino papegaai amadine
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DanielBij een lutino wordt alle blauwe velden wit en alle groene velden geel. Het grote verschil tussen de driekleur en de roodkop is dus de kop. Bij een lutino is de kop van de driekleur wit en die van de roodkop rood.heb zelf ook een lutino, maar hoe zie je het verschil tussen een roodkop lutino en een driekleur lutino
Groet,
Daniel
Opmerking
-
Denk dat je Daniel zijn post nogeens goed moet lezen
3kleur lutino "witte kop"
Roodkop lutino "rode kop"
Dus het verschil zit hem in de kopkleyr
Opmerking
-
Volgens mij heb je deze op marktplaats gezien ? Die verkoper heeft het al aangepast, want het was een lutino driekleur ! Voor zover ik weet zijn er geen lutino roodkoppen, alleen gele zwartoog, gekweekt uit bonte, maar zeker weten doe ik dat niet !Met vriendelijke groet,
Douwe Welling
Opmerking
-
Ze bestaan wel hoor, heb ze gezien in Apeldoorn en op de wereldshow in Hasselt.
Hieronder een foto die ik gemaakt heb in Apeldoorn,vond het mooie vogels
Opmerking
-
Zijn er meerdere kwekers bezig met de kweek van lutino?
En lukt dat vlot? Of hoe "zeldzaam" is de lutino rookop papegaaiamdine?
Weet er iemand ook welke kwekers er succesvol mee kweken?www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
Ik had al een vermoeden dat dat het geval zou zijn.
Nuja als je een volle man kan kopen,
ben je direct goed vertrokken als je er nakweek van hebt
(direct volle poppen en 100% split mannen).
Plan B is om op zoek te gaan naar een volle zeegroene man.www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door leila Bekijk Berichtalleen jammer dat het nog vrij kleine vogeltjes zijn,mvg
zou dat snel opgelost moeten geraken.
Lees: niet steeds vol x vol voor ....,.
Kan iemand mij een richtprijs geven voor
een volle lutino man? En een pop?
Ik herinner mij 5-7 jaar geleden
dat je makkelijk 250 euro betaalde voor
een volle gele binsenastrilde man,
nu is de prijs gezakt naar 60-85euro voor zo'n man.www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
-
Roodkop papegaai amadine lutini kost volgens mij 400 euro per koppel. Althans dat is de prijs die ik mij herinner.
Opmerking
-
Hopelijk zijn er meerdere kwekers in het bezit van de lutino
en gaat de kweek vlot, zodat de prijs snel kan zakken.
Liefst zoals bij de bruine bichenowastrilde
die niet tot een selecte kweker gereserveerd bleef
en snel in mooie aantallen gekweekt werd.
En liever niet zoals bij de gele binsenastrilde.www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking