Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruinborst bichenow?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bruinborst bichenow?

Beste leden,

Ik ben niet zo bekend met mutaties van welke vogelsoort dan ook, en ik hou het zelf altijd bij de wildkleur. Vind ik mooier en natuurlijker. Maar ik heb dus ook een koppel wildkleur bichenows en deze hebben afgelopen jaar voor een aantal jongen gezorgd. Nu heb ik 2 jongen met een bruine borst? Ik heb even gegoogled en in mijn vogelboekje gekeken maar ik kan niks vinden over bichenows met bruine borsten?

Mijn vraag is dus, is dit een bekende mutatie? Ik vind het vooral raar omdat beide ouders gewoon 100% wildkleur zouden zijn.

is alleen de borst bruin of zijn de vogels ook op hun rug bruin? Dan zijn het gewoon bruine bichenows komen vaak voor. Deze kunnen dan zijn geboren als de ouders split waren voor bruin. Ik heb zelf geen bichenows. Stuur anders eens een fotootje van de vogeltjes.
    M.v.g. Bartel

Opmerking

Voor zover ik kan zien is alleen de borst bruin. En dan alleen het gedeelte boven de "zwarte band". Daaronder zijn ze wel gewoon wit.

Opmerking

bruine borst kleur

Hallo
        Ik denk dat het gewoon een vorm is van overmelanisatie en dan in het bruin.
        Zag er vandaag 3 bij een handelaar en die dacht dat het bont was en vroeg er 200 euro voor.
        Meestal gaat het na de rui weer weg,het word spannend als het na de volgende rui terugkomt of blijft.
        Ik heb zelf eens bicheno,s gekweekt met een roze snavel en dit bleef gewoon,geen bastaarden!!!!.
        mvg wim

Opmerking

Ik hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn zodat jullie met zekerheid kunnen zeggen wat het is.

Opmerking

Dit is inderdaad overmelanisatie. Na de rui kan er een normale witborst terugkomen. Het is dus geen mutatie en geen kruising. Dit noemt men een modificatie.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F
              Dit is inderdaad overmelanisatie. Na de rui kan er een normale witborst terugkomen. Het is dus geen mutatie en geen kruising. Dit noemt men een modificatie.
              Oke, en wat als de borst na de rui bruin blijft? Wat zijn de vogels dan waard? En wat voor jonge zullen hier dan uitkomen? (Zoals ik al zei, ben totaal onbekend met mutaties en verervingen enz enz)

Opmerking

Ik heb inderdaad ook nog niet van deze kleur als mutatie gehoord. Wel is er een die een bruine stuit heeft. Maar voor de rest hetzelfde als de wildkleur.
                Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
                  Oke, en wat als de borst na de rui bruin blijft? Wat zijn de vogels dan waard? En wat voor jonge zullen hier dan uitkomen? (Zoals ik al zei, ben totaal onbekend met mutaties en verervingen enz enz)
                  Wat de gek ervoor geeft. Maar je bent wel echt een beetje gek als je hier meer voor geeft als een gewone. Voor mij persoonlijk zouden ze niks meer waard zijn, integendeel ik zou ze laten zitten.
                  Er zijn mensen die zeggen dat de bevruchting minder is. Maar ik zou het nu maar gewoon proberen als ik jou was. Maar vererven doet het zeker niet, dus de nakomelingen zijn niet split voor zwartborst ofzo.

Opmerking

Wat de gek ervoor geeft. Maar je bent wel echt een beetje gek als je hier meer voor geeft als een gewone. Voor mij persoonlijk zouden ze niks meer waard zijn, integendeel ik zou ze laten zitten.
                    Er zijn mensen die zeggen dat de bevruchting minder is. Maar ik zou het nu maar gewoon proberen als ik jou was. Maar vererven doet het zeker niet, dus de nakomelingen zijn niet split voor zwartborst ofzo.
                    Oke bedankt voor de uitleg. Weet ik ook weer wat ik precies heb

Opmerking

Working...
                    X