Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eieren eieren eieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eieren eieren eieren

Mijn goulds blijven maar eieren leggen.
    Er liggen nu al negen eieren in het nest en naar mij weten hebben ze er meestal maar vier of vijf en ze gaan ook niet over tot broeden.
    Wie kan mij helpen?

Oorspronkelijk geplaatst door Linda22
    Mijn goulds blijven maar eieren leggen.
    Er liggen nu al negen eieren in het nest en naar mij weten hebben ze er meestal maar vier of vijf en ze gaan ook niet over tot broeden.
    Wie kan mij helpen?
    Welke kleur heb je? Zo op het eerste heb ik het gevoel dat je twee poppen hebt.
    Jo

Opmerking

nee het zijn overduidelijk een man en een pop!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Linda22
        nee het zijn overduidelijk een man en een pop!
        Heb je info over hoe de vogels gekweekt zijn bij de vorige eigenaar?
        Indien de vogels iedere keer door blijven leggen denk ik aan een gedragsstoornis ingegeven door het stelselmatig gebruik van pleegouders. Maar... het kan ook zijn dat het een superkoppel is en gaat broeden op 9 eieren. Zelf had ik vorig jaar een nest met 8 jongen en goed groot gebracht.
        Dus van de ene kant komt het wel voor dat ze best wel veel eieren leggen. Broeden gaan ze vanaf het enerlaatste ei. Dus dat zou je dan eens in de gaten moeten houden.
        Jo

Opmerking

Met vriendelijke groet:
          Henk.

Opmerking

Henk, zeker een goede suggestie. Normaal valt dat allemaal mee maar een gould kan ook uit paniek de nestkast uitvluchten en dan is dit zeker mogelijk. Net zo goed dat er pas uitgekomen jongen op die manier meegenomen kunnen worden.
            Jo

Opmerking

Working...
            X