Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Advies kleine kweekruimte
Collapse
X
-
Hij bedoeld twatwa's/picolets
Opmerking
-
handel doen we hier niet, vogelmarktplaats is daar geschikt voor.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door trop finchesDe familie Tanagers.
Hoe is het gesteld met de verkrijgbaarheid ?
[IMG][/IMG]
groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Beste "trop finches",
Welkom op het forum.
Misschien is het handig dat u even aangeeft welke ervaring u wel heeft met het kweken en houden van vogels in het algemeen, zo kan men waarschijnlijk een betere inschatting maken en wat gerichtere adviezen geven?
Ook loopt u minder het risico dat u antwoorden krijgt waar u niks aan hebt.
mvg. Eelke
Opmerking
-
Wat ruimte betreft denk ik dat u de creativiteit van sommigen onderschat
In uw ruimte zouden (volgens mij) zeker een paar leuke kooien gemaakt kunnen worden, met eventueel een groot uitgevallen broedkooi als nachthok voor de buitenvoliere.
Onderlangs zou ruimte kunnen zijn voor opslag en / of een leuk vluchtje (eventueel deelbaar, dit is o.a. handig met schoonmaken), dit tot een hoogte van ca. 1 meter. daar boven dan enkele broedkooien.
In het algemeen ben ik van mening dat het verzorgen van vogels het beste geleerd kan worden met de wat "gemakkelijker soorten" als zebravinken of diamantduiven of grasparkieten enz.
Deze stellen over het algemeen wat minder eisen qua verzorging en om over te gaan tot broeden bijvoorbeeld.
mvg. Eelke
Opmerking
-
Hoi trop finches,
ik ben het met Ele eens dat je als beginnend vogelliefhebber, verder moet kijken dan alleen wat vind ik nu leuk.
Om een slechte ervaring te voorkomen moet men eerst ervaring opdoen.
Verder wie geen ervaring heeft heeft vaak ook een grote portemonnee nodig.
Je kan het natuurlijk verschillend doen maar rustig opbouwen is zeker een kunst.
vogels kopen niet, jongen kweken is niet zo makkelijk sommige poppen liggen sneller op hun rug als verwacht.
Je ruimte is niet groot maar gelijk het maximaal aantal vogels kopen is dan ook niet slim.
Je zal zien door met 1 span te beginnen en je overal te laten horen en op internet veel informatie opdoen.
Dat je snel wijzer wordt en dingen anders zijn als je eerst verwacht.
Kortom doe lekker rustig aan en probeer eerst veel informatie te verzamelen en ga z.s.m. ervaring opdoen met vogels.
gr. BenGroeten, Ben
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door eleWat ruimte betreft denk ik dat u de creativiteit van sommigen onderschat
In uw ruimte zouden (volgens mij) zeker een paar leuke kooien gemaakt kunnen worden, met eventueel een groot uitgevallen broedkooi als nachthok voor de buitenvoliere.
Onderlangs zou ruimte kunnen zijn voor opslag en / of een leuk vluchtje (eventueel deelbaar, dit is o.a. handig met schoonmaken), dit tot een hoogte van ca. 1 meter. daar boven dan enkele broedkooien.
In het algemeen ben ik van mening dat het verzorgen van vogels het beste geleerd kan worden met de wat "gemakkelijker soorten" als zebravinken of diamantduiven of grasparkieten enz.
Deze stellen over het algemeen wat minder eisen qua verzorging en om over te gaan tot broeden bijvoorbeeld.
mvg. Eelke
Dankjewel Eelke
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking