Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies kleine kweekruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Advies kleine kweekruimte

Hallo trop finches met zaadkrakers bedoel je twatwa's/picolet of bedoel je bijvb karmozijnastrildes en purperzaadkraker deze gaan ook onder de naam zaadkrakers?
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

Hij bedoeld twatwa's/picolets
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Opmerking

De familie Tanagers.

Hoe is het gesteld met de verkrijgbaarheid ?

Opmerking

handel doen we hier niet, vogelmarktplaats is daar geschikt voor.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door trop finches
              De familie Tanagers.

Hoe is het gesteld met de verkrijgbaarheid ?
              in noord en zuid amerika volop verkrijgbaar, hier wat minder......

[IMG][/IMG]
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                in noord en zuid amerika volop verkrijgbaar, hier wat minder......

[IMG][/IMG]

Hoe is het gesteld met import ?

Opmerking

In principe geen
                  Maar je hebt het over zaadkrakers en nu weer over tangara's?
                  Vat hem niet helemaal.

Verschillende tangara's zijn wel te krijgen zij het in beperkte mate en als je weet waar je moet wezen.
                  Dan heb ik het wel over legale vogels en ek dus geen foute handel.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

Ik heb er helemaal geen verstand van sorry voor de onnozelheid.

Ik ga eerst zorgen dat een goedkopere laten we zeggen Surinaamse zangvogel het uberhaupt gaat overleven en dan kweken. Doe me een plezier en geef advies over hoeveel vogels ik in mijn kleine ruimte kan zetten.

Bedankt.

Opmerking

Beste "trop finches",

Welkom op het forum.

Misschien is het handig dat u even aangeeft welke ervaring u wel heeft met het kweken en houden van vogels in het algemeen, zo kan men waarschijnlijk een betere inschatting maken en wat gerichtere adviezen geven?
                      Ook loopt u minder het risico dat u antwoorden krijgt waar u niks aan hebt.

mvg. Eelke

Opmerking

Opmerking

Wat ruimte betreft denk ik dat u de creativiteit van sommigen onderschat
                          In uw ruimte zouden (volgens mij) zeker een paar leuke kooien gemaakt kunnen worden, met eventueel een groot uitgevallen broedkooi als nachthok voor de buitenvoliere.
                          Onderlangs zou ruimte kunnen zijn voor opslag en / of een leuk vluchtje (eventueel deelbaar, dit is o.a. handig met schoonmaken), dit tot een hoogte van ca. 1 meter. daar boven dan enkele broedkooien.

In het algemeen ben ik van mening dat het verzorgen van vogels het beste geleerd kan worden met de wat "gemakkelijker soorten" als zebravinken of diamantduiven of grasparkieten enz.
                          Deze stellen over het algemeen wat minder eisen qua verzorging en om over te gaan tot broeden bijvoorbeeld.

mvg. Eelke

Opmerking

Hoi trop finches,

ik ben het met Ele eens dat je als beginnend vogelliefhebber, verder moet kijken dan alleen wat vind ik nu leuk.
                            Om een slechte ervaring te voorkomen moet men eerst ervaring opdoen.
                            Verder wie geen ervaring heeft heeft vaak ook een grote portemonnee nodig.
                            Je kan het natuurlijk verschillend doen maar rustig opbouwen is zeker een kunst.
                            vogels kopen niet, jongen kweken is niet zo makkelijk sommige poppen liggen sneller op hun rug als verwacht.
                            Je ruimte is niet groot maar gelijk het maximaal aantal vogels kopen is dan ook niet slim.
                            Je zal zien door met 1 span te beginnen en je overal te laten horen en op internet veel informatie opdoen.
                            Dat je snel wijzer wordt en dingen anders zijn als je eerst verwacht.
                            Kortom doe lekker rustig aan en probeer eerst veel informatie te verzamelen en ga z.s.m. ervaring opdoen met vogels.

gr. Ben
                            Groeten, Ben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                              Wat ruimte betreft denk ik dat u de creativiteit van sommigen onderschat
                              In uw ruimte zouden (volgens mij) zeker een paar leuke kooien gemaakt kunnen worden, met eventueel een groot uitgevallen broedkooi als nachthok voor de buitenvoliere.
                              Onderlangs zou ruimte kunnen zijn voor opslag en / of een leuk vluchtje (eventueel deelbaar, dit is o.a. handig met schoonmaken), dit tot een hoogte van ca. 1 meter. daar boven dan enkele broedkooien.

In het algemeen ben ik van mening dat het verzorgen van vogels het beste geleerd kan worden met de wat "gemakkelijker soorten" als zebravinken of diamantduiven of grasparkieten enz.
                              Deze stellen over het algemeen wat minder eisen qua verzorging en om over te gaan tot broeden bijvoorbeeld.

mvg. Eelke

Dankjewel Eelke

Opmerking

Working...
                              X