Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit een purpergranaat jong?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Is dit een purpergranaat jong?

hallo
    het klinkt heel erg stom
    maar ik heb misschien een purper granaat jong
    ik weet dit niet zeker doordat de meeuwen op het moment van eieren overplaatsten binnen enkele dagen ook begonnen te leggen
    heeft iemand voor mij een foto van een purper granaat astrilde die net is uit gevlogen??
    eerst was ik er bijna zeker van dat het een purper granaat was, maar nu het is uitgevlogen betwijfel ik dit heel erg
    ik zou voor mij zelf willen uitsluiten wat het nou is

alvast bedankt
    Duco

Misschien kan je zelf een foto plaatsen van het jong? Ik denk dat er hier op het forum genoeg mensen zijn die je kunnen vertellen wat voor jong het is .

Op deze site zie je een foto:

Opmerking

dank u wel voor de link
      het is duidelijk.
      een meeuwtje
      dit vind ik heel raar want voor dat de meeuwen gingen leggen was al te zien dat er een purper ei bevrucht was... ik vind het dus raar dat het nu toch een japans meeuw jong is, helaas scheelt nog al in prijs

er liggen alweer 2 nieuwe bevruchte eieren
      deze wil ik natuurbroed gaan proberen.
      dus hopen dat dat gaat lukken
      Duco

Opmerking

Waarom heb je de eieren van de meeuwen dan niet verwijderd? Hoeveel eieren lagen er dan onder de meeuwen als je er eieren van de purpergranaten onder had liggen en een eigen legsel...?
        Kan je eens uitleggen hoe je dit hebt aangepakt? Ik snap je verhaal niet helemaal. Of eigenlijk helemaal niet

Opmerking

sorry voor de onduidelijk heid

de japanse meeuwen hadden hun eieren gelegd deze heb ik vervangen door kunst eitjes, na enkele dagen hadden ook de purper granaten eieren, toen dit legsel compleet was heb ik deze bij de meeuwen gelecht en de kunst eieren weg gehaald(normaal zet ik voor de zekerheid een stip op de purper eieren alleen dit keer niet.. maar waarom?????)
          ik zag toen dat een purper granaat eitje bevrucht was, enkele dagen hadden de meeuwen ook nieuwe eieren erbij gelecht, ik probeer zo min mogelijk in de nesten te kijken en merkte dit dus pas enkele dagen (voor 14 dagen) voor de purper eieren uit kwamen, ik heb toen het bevruchtste ei (was dus volgens mij het purper ei want die lag er het eerst) laten liggen. ik vond al dat het lang duurde voordat het ei uit kwam,en nu is het dus toch een japanse meeuw...

hoe het kan snap ik zelf ook nog niet helemaal en zal dit ook waarschijnlijk niet gaan begrijpen
          Duco

Opmerking

Ok nu is het wat duidelijker. Meeuwenbroed moet kunnen, maar dan heb je wel een hele goede timing en administratie nodig. Nu heb je een jong Japans meeuwtje, ook heel leuk

Opmerking

haha zeker ook leuk
              alleen jammer dat ik er nog 15 heb zitten niksen
              het is wel weer een mooi kleurtje
              Duco

Opmerking

Opmerking

hallo
                  dit is indderdaad handig
                  alleen moeten de mannen dan wel eigen kweek zijn die nog nooit iets gedaan hebben anders voeren ze de jongen niet, want hun eigen jongen zijn licht van kleur en granaten bijna zwart van kleur

en het hok vol meeuwen wat wij hebben zijn alleenmaar poppen

wel bedankt en ik zal ondanks alleen de poppen kijken wat ik kan doen
                  Duco

Opmerking

Opmerking

Volgens mij hebben granaten en meeuwen niet echt een andere snavel??!

Ik heb een aantal koppels bij elkaar zitten welke nu gebruikt worden voor de kweek.
                      Ik heb vorig jaar zelf ook soms nestjes laten groot brengen en hiervan zit er nog een hok jongen met alleen maar poppen
                      Duco

Opmerking

Working...
                      X