ik vind gehu kooien ook redelijk duur. maar ik koop meestal alleen fronten en dan maak ik zelf de kooien en dit wil wel redelijk lukken
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vragen mbt mijn vogels
Collapse
X
-
Ik ben helaas niet handig dus ben haast wel verplicht om wat te kopen.
Weet misschien iemand hoeveel tropen ik kwijt kan in een vluchtkooi van 154X80X40? Misschien is dit wel een optie voor mij. Ik heb al een vluchtkooi van 124X80X40, hier zit nu mijn koppel Goulds in met jongen. Ik wil eigenlijk er een snelle actie van maken.
Opmerking
-
Ik heb van een aantal soorten alleen nog de poppen.
Zwartkopsijs, roodkoppapagaai amadine en wat ik de komende tijd nog ga aanschaffen. Dit is nog niet duidelijk. Zit ook eraan te denken om mijn Noorse Goudvinken binnen te laten overwinteren. Je zou zeggen dat deze goed tegen de kou kunnen maar mijn ervaring is toch anders.
Opmerking
-
Zo daar ben ik weer in mijn eigen topic. Ik heb inmiddels weer mijn eenlingen voorzien van een partner. Ik weet alleen niet of mijn roodkoppapagaaiamadine een koppel is. Ik heb er een man bij gekocht omdat ik vermoed dat mijn eenling een pop is. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Denk niet dat ik er zo even een ander koppel bij kan zetten of wel?
Ik had van mijn ervaren koppel gordel's een nest met 4 bevruchte eieren. Het ging de hele tijd goed maar de eieren zijn verdwenen ik had 1 piepklein jong die inmiddels ook verdwenen is. Er is dus niets over gebleven, rara hoe kan dat?
Het nestkastje hangt in het binnenhok helemaal bovenin. Het lijkt mij dat bijvoorbeeld een muis hier niet bij zou kunnen. De onderzijde van deze panelen zijn van ACP dus spekglad. Snap er niets van.
Opmerking
-
-
Ik zou maar eens goed op die aangekochte roodkoppapegaaiamadine man gaan letten. Want je hebt er exemplaren bij die alle nesten afgaan en alle eieren en jongen opvreten of eruit gooien.
Roodkoppen kunnen overigens prima in kolonie. Maar zoals gezegd, vaak zit er zo'n rotzak van een man tussen. De vorige eigenaar doet hem ook niet voor niets weg. Dus altijd jonge vogels kopen waar nog niet mee gekweekt is bij de roodkoppen.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sytze F Bekijk BerichtIk zou maar eens goed op die aangekochte roodkoppapegaaiamadine man gaan letten. Want je hebt er exemplaren bij die alle nesten afgaan en alle eieren en jongen opvreten of eruit gooien.
Roodkoppen kunnen overigens prima in kolonie. Maar zoals gezegd, vaak zit er zo'n rotzak van een man tussen. De vorige eigenaar doet hem ook niet voor niets weg. Dus altijd jonge vogels kopen waar nog niet mee gekweekt is bij de roodkoppen.
Opmerking
-
Nou Hans zo zie je maar weer.
Je hebt een verstandige keuze gemaakt.
Opmerking
-
De kop van de vogel eraf???
Heb je keutels van muizen of ratten gezien?
Waar vond je de vogel? Aan de kant van de voliere of gewoon in het midden?
Hopelijk komt je andere vogel in orde.
Sterkte!!
Groetjes, Chantal
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk BerichtDe kop van de vogel eraf???
Heb je keutels van muizen of ratten gezien?
Waar vond je de vogel? Aan de kant van de voliere of gewoon in het midden?
Hopelijk komt je andere vogel in orde.
Sterkte!!
Groetjes, Chantal
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking