Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen mbt mijn vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

anders zet je ze bij elkaar en als het dan donker is slapen ze als het een mannetje en een vrouwtje zijn lekker warm tegen elkaar.
    overdag als ze elkaar tegenkomen in het hok maken ze een soort krekelgeluiden

Opmerking

volgens mij reageer je op de verkeerde

Opmerking

nee gewoon op het eerst onderwerp

Opmerking

o ja kan ook

Opmerking

We hebben de kleine Gould terug gezet in het nestkastje. Afgelopen vrijdag waren de beide kleinen eruit en zaten op stok . Waar ik van sta te kijken is dat een goede dag later alweer 4 eitjes in het kastje liggen. Ik heb het kastje vandaag maar weg gehaald omdat ik bang ben dat de net uitgevlogen jongen straks nog niet zelfstandig zijn. Hoop dat ik het juiste heb gedaan?

Groetjes,

Hans

Opmerking

Gefeliciteerd Hans met je jonge spruiten, maar ik denk dat na het leggen van de nieuwe eieren de pop gaat broeden en de man de overgebleven kleintjes wel blijft door voeren tot ze zelfstandig zijn.

Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                Gefeliciteerd Hans met je jonge spruiten, maar ik denk dat na het leggen van de nieuwe eieren de pop gaat broeden en de man de overgebleven kleintjes wel blijft door voeren tot ze zelfstandig zijn.

Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
                Precies op die manier heb ik van twee koppels nog een ronde kunnen kweken. Een nadeel kan het wel hebben dat de eieren wat vuil worden. Dat moet wel in de gaten gehouden worden.
                Jo

Opmerking

Opmerking

dit is ook een slechte tijd voor de vogels die buiten zitten. kou, wind en regen speelt ze parten. vogels die minder in conditie zijn vallen nu eerder af.

als het kan naar binnen halen, en ze warm zetten, is voor veel vogels al een goed begin. ook een goede zaadmengeling hebben ze nu nodig.

veel vogels zijn aan het ruien, en daar hebben ze veel energie voor nodig.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Het stomme is dat ze ook naar binnen kunnen in een vorstvrij nachthok. Bij mij gaat maar een enkeling naar binnen, rare beesten. Ik krijg een beetje het gevoel dat veel mensen hier toch hun vogels in de winterperiode binnen hebben zitten, klopt dit? Ik neem aan dat ik goed voer heb. Ik heb tropenzaad van Teurlings en voeg er nog wat andere zaden aan toe. Ik heb verder ook speciaal zaad voor mijn goudvinken. Eiervoer en krachtvoer heb ik ook altijd staan en regelmatig wortel, appel, sla en broccoli. Ik voeg regelmatig vitamine druppels toe aan het water en soms druivensuiker. Mocht ik iets vergeten dan hoor ik het graag.

Ik ga binnenkort nog eens 2 GEHU kooien halen die ik kan splitsen. Ik heb in huis te weinig ruimte om vogels op te vangen. Trouwens, ik vind die H&H kooien ook niet verkeerd en kwa prijs ook prima. Helaas lees ik hier weinig ervaringsberichten over.

Groetjes,

Hans

Opmerking

• Hallo Hans,

Ik heb een luikje tussen binnen en buitenhok en afgelopen week heb ik die dichtgedaan toen alle vogels binnen waren. Lijkt me nu beter ze niet buiten te hebben.

Is dat geen optie voor jou, ze voorlopig binnen 'opsluiten'.

Overigens had ik ook deze week twee vogels dood op de bodem liggen helaas..

Opmerking

• als ik ze de keuze zou laten, gaan ze ook niet binnen slapen. ze zoeken dan hun vaste plek op waar ze altijd slapen. met mijn tropen neem ik het risico niet. zodra het s`nachts te koud word, gaat alles naar binnen, tot aan de lente.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• Ik haal ook al jaren het hele zooitje naar binnen, A voor de vogels en B voor mij zelf, kweken in de winter geeft net iets meer aan de vogelhobby.

Ik denk dat een hoop vogels wel tegen koudweer kunnen maar het is de laatste tijd ook zo vochtig en wisselvallig, ik denk dat dat meer vogels nekt.

De Kooien van H&H kooien heb ik niet maar daar is niets mis mee, ze hebben ook overwinteringskooien
                            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

• bij zitten in de winter ook alle vogels binnen maar dan niet voor de kweek. ze zitten in mijn wind en tochtvrije garage. als het vriest zet ik het kacheltje tot max 5 graden aan zodat het hokje altijd vorstvrij blijft

Opmerking

• Dank voor alle antwoorden en tips. Ik zal ze dan allen moeten vangen, dat wordt een hele klus. Ik hoop dat mijn Goudvink man het weekend haalt. Ik zal dan maar mijn Gehu kooi splitsen. Mijn koppel Goulds met 2 jongen hebben dan maar wat minder ruimte. Ik moet zien dat ik snel extra kooien kan regelen. Ik vind die van GEHU toch echt te duur. Voor H&H kooien ben ik de helft kwijt. Ik vind ze er erg goed uitzien en met mijn poetsen houd ik ze vast goed schoon.

Groetjes,

Hans

Opmerking

Working...
                                X