Niemand die ff een antwoord heeft, straks ben ik te laat met ringen. Dat zou jammer zijn!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vragen mbt mijn vogels
Collapse
X
-
In ieder geval niet kleiner. Ik zou gaan, al is het niet ideaal, voor de 2.9 mm.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans de BruijnNou, dat met het geslacht van mijn gordelgrasvinken is duidelijk, het zijn een man en pop. Ik heb een heel klein nestje met 2 jongen. Ze zijn van afgelopen weekend de zaterdag en volgens mij moet ik nu ringen. Nu wil het geval dat ik ringmaat 25 en 29 heb maar helaas niet de 27 die ze eigenlijk nodig hebben. Ik heb wel eens begrepen dat je best een iets andere maat kunt nemen. Welke kan ik het beste dan pakken?
Goetjes Hans
Gefeliciteerd met je jongen!
Opmerking
-
Daar zijn we weer,
Met uitzondering van mijn Goudvinken gaat alles goed. Ik had bij ziektes een topic geopend maar helaas 0 reactie. Ik heb hier even een andere vraag. Heb een koppel zwartkopsijsen op het oog uit 2011. Ik vroeg mij af of dit al oud is voor vogels? Wil er natuurlijk wel een paar jaar plezier van hebben. Het lijken mij leuke vogels en wat ik begrepen heb zingen ze mooi, klopt dit?
Groetjes,
Hans
Opmerking
-
Ik persoonlijk vind 2011 niet oud voor vogels.
De Zwartkopsijs zingt inderdaad erg mooi.
Mijn ervaring is dat de mannen erg fel zijn waardoor nesten wel eens mislukken.
Je kunt het beste er eerst wat over lezen ( zie werkgroep Amerikaanse sijzen)
Opmerking
-
Ik heb een koppel bloemputters (ook uit de Carduelis familie) van 2006, en die geven ook nog elk jaar jongen, dus 2011 is zeker niet te oud
Opmerking
-
Ik heb een koppel kapoetsensijsjes warvan de man uit 2006.
Deze man heeft 3 keer een andere pop gehad.
Elke jaar bracht hij 3 nestjes mee groot.
Dit jaar is het eerste jaar met veel onbevruchte eitjes. Vorig jaar ging dit nog goed samen met dit popje.
Ik denk dat de man nu een beetje op leeftijd begint te komen.
Dus 2011 is inderdaad zeker niet te oud.
Inderdaad wel even wat informatie inwinnen het is toch een ander soortje.
Opmerking
-
Dank u voor de antwoorden Komende week ga ik dat koppel halen voor een mooi prijsje. Wie weet kan ik dit seizoen er nog een nestje van krijgen.
Ik zal binnenkort eens wat gaan verkopen. Dit is mijn eerste echte seizoen en je komt erachter met welke vogels je toch minder happy bent. Heb ook 2 eenlingen zitten, hoop dat ik die ook verkocht krijg.
Groetjes,
Hans
Opmerking
-
Koop ook even een paar oordoppen, want ik(en de buren) werd(en) helemaal gek van de zang van mijn zwartkopsijs man destijds, ik heb ze ook weg gedaan daarvoor
Succes met de koop en verkoop Hans.
Opmerking
-
Zo, heb mijn eerste jaar vogels erop zitten, ben vorig jaar mei begonnen. Ik heb genoeg nesten gehad maar zeer weinig bevrucht. Nu sprak ik met anderen hier in de regio waaronder een paar oude rotten. Ook zij hadden weinig tot geen jonge vogels.
Ik begin er ook achter te komen wat ik leuk, minder leuk en helemaal niets vind. Ik ga in iedergeval mijn Bourkes weg doen, vind ze best leuk maar tropen trekt mij meer. Zodra mijn Goudvinken weer helemaal fit zijn dan doe ik deze ook weg, heb begrepen dat ze best wel gevoelig zijn. Ik heb bij een goede bekende een koppel Goulds gekocht, kleur leuk maar een O zo saaie vogel. Ik kijk nog even wat ik hiermee doe. Mijn Mexicaanse Roodmussen blijven voor de zang maar daar wil ik geen jongen meer van. Ik vraag mij af of een man alleen ook zingt? Mijn koppel roodkoppapagaai amadines en de gordelgrasvinken blijven. Ik vind zeker de laatste een leuk en gezellig vogeltje.
Ik heb nieuw gekocht een koppel zwartkopsijsen en een koppel diamantduifjes. De laatste vond mijn vriendin erg leuk en moet zeggen dat ik ze ook leuk vind. Ik heb de diamantduiven gisteren bij een kweker gehaald, deze had ook hele mooie bonte(zwart/wit). Verder had deze meneer ook meerdere andere soorten duiven zitten voor in de voliere. Ik had een bepaald beeld van duifjes maar die is nu wel in positieve zin veranderd.
Hier een paar foto's:
zwartkopsijs (man)
Diamantduiven:
Groetjes,
Hans
Opmerking
-
Dag Hans,
Mijn zwartkopsijs fluit niet (nog niet) op dit ogenblik.
Heb 'm ongeveer een maand en eerste eitjes liggen onder de pop.
Sedert een 5 tal dagen is ze stevig aant broeden en word goed gevoedert door de man. nestje is wel klein, 3 eitjes.
Goulds vind ik helemaal geen saaie vogels.. De balts is gewoon prachtig.
Vogeltje op zich rustig en verdraagzaam. Ieder dier heeft zijn specialiteit vind ik.
Gordelgrasvinken houd ik niet zo van omdat ze hier ieders nest gaan verstoren.
Met verstoren bedoel ik: Ze slapen gewoon daar waar ze moe worden :-)
Liefst nog een nestje wat door een ander gebouwd werd.
Opmerking
-
Ik heb mijn zwartkopsijzen nu bijna 3 weken en de man fluit elke dag. Ik ga voor volgens jaar mbt een eventueel nest.
Ik had al van velen begrepen dat De Gould een saaie vogel is in de voliere. Ik heb ze genomen vanwege de kleur maar de saaiheid gaat het denk ik toch winnen van de kleur Misschien is de balts dan de enige uitzondering. Bij mij leven ze bijna op het voer en bewegen amper. De nacht slapen ze zelfs op de voerautomaat.
De Gordels zijn bij mij wat ik heb gezien niet lastig, zie natuurlijk ook niet alles
Zo heeft blijkbaar iedereen ze eigen ervaringen.
Opmerking
-
Hallo,
Zoals hierboven te zien is heb ik net een paar dagen een koppel diamantduiven. Wat mij opvalt is dat ik ze nog helemaal niet bij de voerautomaat heb zien zitten om te eten. Ik vraag mij nu af of ze wel erbij kunnen komen, het is best krap en ze zijn niet de kleinste. Zie ze alleen af en toe wat scharrelen op de grond onder de voerautomaat. Ze moeten natuurlijk wel fatsoenlijk kunnen eten. Wie kan hier wat over zeggen?
Thanks
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking