Helaas is hij vanochtend overleden, heb hem gisterenavond nog naar binnen gehaald maar het was al niet best meer. Ik blijf het raar vinden. Haal hem fit uit de kooi, zet hem in het binnenhok en van het ene op het andere moment is het totaal mis en gaat hij dood. Ik weet niet of vogels ook last kunnen hebben van shock?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vragen mbt mijn vogels
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans de BruijnHelaas is hij vanochtend overleden, heb hem gisterenavond nog naar binnen gehaald maar het was al niet best meer. Ik blijf het raar vinden. Haal hem fit uit de kooi, zet hem in het binnenhok en van het ene op het andere moment is het totaal mis en gaat hij dood. Ik weet niet of vogels ook last kunnen hebben van shock?
Opmerking
-
Vogeltje ligt al begraven in de tuin. Het is jammer maar hoort er denk ik ook bij, het kan niet altijd goed gaan. Ik ben al blij dat ik als beginneling alles goed door de winter heb gekregen. Ik ga maar eens opzoek naar een ander koppeltje vogels, probeer de overgebleven 3 kleur kwijt te raken.
Mijn goudvinken doe ik ook weg, vind het wel jammer want ze zijn erg leuk. Het probleem is dat ze gewoon alle knoppen weg vreten en al nieuwe aanwas van de planten. Ik wil toch dat de boel kan groeien, is nu nog een kale bedoening.
Bedankt voor de tips en opmerkingen.
Opmerking
-
Ik heb een bourke en gordelgrasvink waarvan de eieren niet uitkomen, volgens mij zijn ze ook niet bevrucht. Kan ik deze gewoon weg halen? Ze zitten er nog steeds op.
Mijn Gordelgrasvinken hebben de hele winter door eieren bij de vleet gelegd maar waren mijn inziens nooit bevrucht. Zou het kunnen zijn dat ik 2 poppen heb?
Groetjes,
Hans
Opmerking
-
Dikke kans dat het 2 poppen zijn inderdaad.
Of de eieren bevrucht zijn kun je zien door er met een lampje tegenaan te schijnen. Na 5 dagen broeden zijn er rode bloedadertjes en een vrucht zichtbaar. Als de eieren alleen geel doorschijnend zijn, zijn ze onbevrucht.
Dan kun je ze naar mijn mening het beste meteen weghalen. Niet onnodig laten broeden.
Sommige andere zullen zeggen dat je ze de normale broedperiode van 13/14 dagen af moet laten maken en dan pas weghalen. Ik geloof daar zelf niet in.
Ik zou ze ook geen nestgelegenheid meer geven totdat je er mannen bij hebt, anders blijven ze leggen en broeden en dat kost veel energie. Tegen de tijd dat je er een man bij hebt zijn ze er klaar mee.
http://www.vogelmarktplaats.nl/add_d...d=443523&rub=5
http://www.vogelmarktplaats.nl/add_d...d=438309&rub=5
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans de BruijnIk heb een bourke en gordelgrasvink waarvan de eieren niet uitkomen, volgens mij zijn ze ook niet bevrucht. Kan ik deze gewoon weg halen? Ze zitten er nog steeds op.
Mijn Gordelgrasvinken hebben de hele winter door eieren bij de vleet gelegd maar waren mijn inziens nooit bevrucht. Zou het kunnen zijn dat ik 2 poppen heb?
Groetjes,
Hans
Ons koppel legt per legsel 5-6 eitjes. Hoeveel eitjes leggen die van jou?
Zie je verschil in de kleur op hun kop? De man is lichter grijs dan de pop.
Kijk anders eens op onze site bij 'gordelgrasvinknest'. De man is lichtgrijs richting lichtblauw zeg maar en de vrouw is lichtgrijs richting grijzig.
In 'fotoalbum' staat in de middelste collage ook een foto van de gordels.
Groetjes, Chantal.
Opmerking
-
Ik vind het lastig om te zien wat het geslacht is van mijn 2 Gordels. Ik kan wel zien dat het 1 een iets lichter kopje maar dit is minimaal. Ik heb hieronder een paar foto's staan misschien dat de experts hier hun mening kunnen geven. De eerste 3 foto's zijn binnen gemaakt met flits en de laatste buiten. Het zijn niet al te beste foto's maar denk duidelijk genoeg.
Groetjes,
Hans
Opmerking
-
Dat met die Gordelgrasvinken blijft lastig om te bepalen of het een koppel is. Je weet niet wat je hebt dus je kunt er ook niet zomaar wat bij kopen.
Zoals ik al eerder schreef, voorlopig ga ik alleen nog voor soorten waar je het geslacht goed uit elkaar kunt houden. Ik heb 2 soorten op het oog maar weet niet of deze samen gaan in 1 voliere. Het gaat om de kapoetsensijs samen met de zwartkopsijs, kan dit? Heb dit niet kunnen vinden in andere onderwerpen. Blijven ze van het groen af?
Groetjes,
Hans
Opmerking
-
Lijkt me geen goed plan,beide soorten zijn in de broedtijd vrij onstuimig.
Denk zelf of de ene of de andere soort.
Wat de beplanting betreft,zal aan de bevolking liggen en de hoeveelheid beplanting,hoe meer beplanting hoe minder kans dat je beplanting eraan gaat.
Of laten we zeggen het valt minder op,1 plant is sneller kapot/beschadigd dan wanneer je er 10in hebt staan.
Ervan eten of slopen doen vrijwel de meeste sijzen soorten.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
Nou, dat met het geslacht van mijn gordelgrasvinken is duidelijk, het zijn een man en pop. Ik heb een heel klein nestje met 2 jongen. Ze zijn van afgelopen weekend de zaterdag en volgens mij moet ik nu ringen. Nu wil het geval dat ik ringmaat 25 en 29 heb maar helaas niet de 27 die ze eigenlijk nodig hebben. Ik heb wel eens begrepen dat je best een iets andere maat kunt nemen. Welke kan ik het beste dan pakken?
Goetjes Hans
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking