Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen mbt mijn vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hans,

Zelfs zingen van de vogel zegt niks. Ben er achter gekomen dat ook de popjes zingen. Ik heb, zoals gezegd, een koppel bont x wildkleur. De wildkleur had ik horen zingen, er kwamen eitjes, mijn logische conclusie : wildkleur is man, bonte is pop.
    Toen ze niet gingen broeden, haalde ik de eitjes weg. Nu zag ik gister dat er weer een nieuw eitje was gelegd. Toen heb ik beide vogels goed bekeken en de wildkleur was zeker degene die dat eitje had gelegd en een nieuw eitje in de stuit had. Oftewel, ik had me flink vergist. Ik ga vandaag de eitjes onder de japanse meeuwtjes controleren, maar ik vermoed dat de bonte ook een popje is, dus onbevrucht. Ik heb onlangs nog 2 aangeschaft en ik vermoed ( hoop ? ) dat dat mannen zijn. Als de eieren onbevrucht blijken ga ik ze wisselen.
    Mijn advies is ook om te ruilen, je vind er vast wel enkele in de buurt.
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Opmerking

Ik herken en erken het probleem Hans, ik heb dit verschillende malen meegemaakt.
      Het ergst vond ik nog, dat ik dit bij een handelaar meldde, en hij doodleuk zei geen losse poppen om te ruilen. Na een tijd met veel geluk een pop kunnen kopen bij een bevriende kweker, maar zoals je opmerkt een hoop ergernis.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum
        Ik herken en erken het probleem Hans, ik heb dit verschillende malen meegemaakt.
        Het ergst vond ik nog, dat ik dit bij een handelaar meldde, en hij doodleuk zei geen losse poppen om te ruilen. Na een tijd met veel geluk een pop kunnen kopen bij een bevriende kweker, maar zoals je opmerkt een hoop ergernis.

Het is idd ergernis en als beginnende liefhebber een teleurstelling. Ik heb die kweker op de veluwe al 2 X een bericht gestuurd voor een zekere pop, maar 0 reactie. Vorig jaar toen ik mijn vogels bij hen wilde aanschaffen waren ze er wel snel bij. Ik hoef niet te ruilen maar wil gewoon een pop kopen, dit heb ik ook aangegeven.

De cubavinken laat ik maar zitten, wil geen risico lopen dat ze door mijn gaas kruipen! Ik ga maar eens kijken naar een ander leuk koppel. In mijn vorige vissen(cichliden) hobby gingen veel onderwerpen over mooie combi's mbt bezetting kwa karakters en biotoop. Je leest hierover op de vogelforums wat minder. Je leest natuurlijk wel wat er bij elkaar zou passen maar niet wat echt mooie combi's zijn. Ik heb het achteraf niet zo handig gedaan met de keuze, is mijn eigen schuld.

Cheers

Opmerking

met 16x16mm gaas

Opmerking

Het is idd ergernis en als beginnende liefhebber een teleurstelling.
            Ik heb het achteraf niet zo handig gedaan met de keuze, is mijn eigen schuld.
            De erkenning van de eigen schuld, is het begin van veel wijsheid, toekomstgericht.

Opmerking

Dank u voor het compliment! Ik neem aan dat u gaas heeft van 5X5 mm of kleiner, daar kun je fijn doorheen kijken;-)

Ik ben heb mij behoorlijk verdiept voordat ik mijn gaaspanelen kocht. Ik heb veel gelezen en ben bij meerdere volierebouwers geweest. Muizen zijn bijna niet te voorkomen, dit kreeg ik ook te horen bij een grote parkieten kweker. Ik heb tot nu toe in 9 maanden nog geen muis gezien. Ik zie wel hoe het de komende zomer gaat.

Opmerking

wat de muizen betreft die komen ook door 10x10 heen hoor. wel of geen muizen zegt meer over de mate van voer op de grond. als je dat kunt voorkomen, hou je de muizen ook zo goed als zeker buiten de deur.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Ik heb nog even een vraag over mijn goudvinken. Kan het kloppen dat deze alles wat aan plant probeerd te groeien of bladeren te krijgen kaal gevreten word. Ik heb het vermoeden dat alle knoppen van planten o.a. hedera's opgevreten worden waardoor deze niet uitslaan of verder groeien.

Opmerking

Ik heb mijn 3 kleur papagaaiamadines nog binnen zitten. Ik vraag mij af of deze nu al naar buiten kunnen, kan iemand mij dit vertellen? Ik heb een nachthok dus ze kunnen naar binnen.

Opmerking

Hangt er vanaf van welke temperatuur ze komen. Op zich zou het moeten kunnen. Mits de nachttemperatuur bij jou niet te laag is.
                      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ijsheiligen aanhouden.
                        dat is vanaf 12 mei.
                        Dan neem je het minste risico.
                        groetjes
                        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

ik heb gisteren alles naar buiten gedaan, het weer voor komende week ziet er goed uit.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

De eerste 2 vogels zijn mannen,
                            en de 3e en 4e foto,s zijn poppen
                            Gerrit

Opmerking

Vandaag mijn 3 kleur papagaaiamadines naar buiten gedaan, los gelaten in het binnenhok. Wat ik niet snap is dat 1 van de 2 als een dikke zombie alleen maar in een hoekje op de grond blijft zitten. Ik kan hem zo met de hand pakken. Het andere exemplaar vliegt lekker rond. Ik snap er niets van, waren beide fit. Van het ene op het andere moment gebeurd het bovenstaande. Wie weet wat het kan zijn? Moet ik hem soms maar weer naar binnen halen? Ik hoop op een snel antwoord.

Thanks

Opmerking

Ook vandaag wat vogels naar buiten gedaan, en die waren helemaal happy.

Een kon er niet goed vliegen en mist nog wat grote vleugelpennen omdat hij nog deels in de rui was. Hij kon ook niet bij de voerbak dus die zit weer binnen.

Als je merkt dat er iets niet pluis is meteen even binnen zetten, en als hij/zij weer opgeknapt is, kan je het nog eens proberen.
                                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                                X