Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen mbt mijn vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vragen mbt mijn vogels

Ik open 1 onderwerp om al mijn vragen mbt mijn eigen vogels te stellen. Ik hoef dan niet telkens een nieuw onderwerp te starten.

Ik heb een koppel 3 kleur pappagaaiamadines, en ik zou graag van julllie willen weten of het wel man en pop zijn. Ik heb ze gekocht bij een paar serieuze kwekers, zou dus moeten kloppen. De eerste 2 foto's zijn van volgens mij de man en de volgende 2 van de pop. Excuus voor de wat onscherpe eerste 2 foto's.

De laatste 2 zouden van de pop moeten zijn. Ik vind dat zij niet echt lekker bij is getrokken na de sloperijen van 2 maanden geleden. De staart blijft ook een stuk korter dan van het andere exemplaar. Ik heb geen idee hoe dit komt.

Het blijft giswerk, maar gezien de helderheid van de kleuren, zou ik op eerste gezicht ook zeggen een man en een pop.
    Maar ik kocht ook een "koppel", waarvan 1 bont. Van die laatste dachten zowel de handelaar als ikzelf dat dat de man was, maar de echte man heeft nu duidelijk gezongen , voor de bonte, die daarop steeds reageerde met korte piepjes. De man heeft bij mij nu ook een nest gebouwd. Het is nu dus afwachten of er eitjes komen, dan weet ik zeker dat de bonte een pop is..
    Wanneer heb je ze gekocht ? En heb je ze al een beetje geobserveerd ?
    Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Opmerking

Groeten, Ben

Opmerking

En als je ze nu eens allemaal apart zet?

Dan zouden mannen toch moeten gaan zingen?
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

Opmerking

Ik heb beide apart zitten in mijn GEHU kooi. Ik heb het vermoeden dat ze beide zingen. Ik zou wel balen als het 2 mannen zijn, wat moet ik daar nou mee.

Opmerking

Hallo Hans,

Ik weet hoe vervelend dat is, dit is bij de roodkoppen ook vaak het probleem.
            Maar je kan ze ook een tijdje uit elkaar laten en daarna weer bij elkaar zetten.
            Dan kun je zien hoe ze op elkaar reageren.
            Ook kun je vragen of de kweker die je een pop heeft verkocht eens langs wil komen
            met een 100% pop een oudere of zo. Die zet je voor je kooien of bij degene waarvan je
            hoopte dat het een pop is zo kun je zien hoe ze op elkaar reageren en weet je genoeg.
            gr. Ben
            Groeten, Ben

Opmerking

Ik had vorig jaar een koppel cubavinken gekregen van mijn zoon voor mijn verjaardag. Helaas heb ik er weinig plezier van gehad, ze waren binnen een paar dagen op onverklaarbare wijze verdwenen. Ik zit er nu aan te denken om toch weer een koppel aan te schaffen maar twijfel gezien het bovenstaande. Ik heb gaas van 16X16mm, zou het toch kunnen dat ze hier doorheen komen?

Groetjes,

Hans

Opmerking

16 x 16 lijkt mij een mooie maat om lekker binnen en buiten te gaan loeren. Te groot dus.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Als ik het zou moeten zeggen zou ik zeggen dat de tweede ook een man is.
                  De eerste is wel feller van kleur maar dat wil niet zeggen dat de tweede dat niet word of uit een koppel komt wat minder scherp van kleur is.
                  Ik vind het blauw op de kop te ver doorlopen om een pop te kunnen zijn.
                  Maar natuurlijk is niets zeker.

Opmerking

Dus geen cubavinken met 16x16mm gaas, jammer.

Ik twijfel ook nog steeds met mijn 3 kleurpapgaaiamadines, ze kunnen beide flink geluid maken. Ik baal wel dat ik evt met 2 mannen opgescheept zit, je betaald toch voor een koppel. Je moet weer achter een evt pop aan, je moet die ene man maar weer kwijt zien te raken. Het kost je ook nog eens extra geld, normaal is dat laatste niet zo'n probleem maar door mijn scheiding wel.

Cheers

Opmerking

probeer te ruilen

voordeel is misschien wel. als je dit jaar een pop kweekt. kan je meteen een onverwant koppel verkopen.

Opmerking

het is ook zo irritant dat het bij vogels zo moeilijk te zien is. Vooral als je denkt dat je een koppel hebt het 2 mannen blijken te zijn. Driekleuren heb ik altijd al mooi gevonden alleen het geslacht is zo moeilijk te bepalen dat ik ze niet heb. Ik heb wel Roodkop en Forbes Papegaaiamadines, bij deze is het veel makkelijker te zien of het man of pop is.
                        M.v.g. Bartel

Opmerking

Ik moet dan maar opzoek naar een pop, het is nog maar de vraag of je niet weer een man krijgt gezien het bijna niet te zien is.

Kan er misschien iemand aangeven welke soorten zeker afvallen met 16X16mm gaas? Ik vind het St Helena Fazantje ook een leuk vogeltje, volgens mij zijn deze ook behoorlijk klein.

Dank u

Opmerking

St. Helena fazantjes kan je vergeten. Die zijn veel te klein.
                            Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
                              St. Helena fazantjes kan je vergeten. Die zijn veel te klein.
                              Als ik naar de maten kijk dan zijn ze iets groter dan de kleine cubavink en ongeveer even groot als mijn 3 kleur papagaaiamadines, tikje kleiner. Ik wil idd geen risico lopen dus die dan ook maar niet.

Nog even over mijn 3 kleur papagaaiamadines. Wat mij ook opvalt buiten het verschil in intensiteit van kleur om is dat de ene ook wat forser is dan de ander. Ik ga ervan uit dat dit ook niet zegt

Opmerking

Working...
                              X