Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gaas voor ramen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gaas voor ramen?

Ik heb net een nieuwe voliere tegen de schuur aan gemaakt. Nu zitten in die schuur 2 ramen die tegen de voliere aan zitten. In de voliere zitten tropen. Nu is mijn vraag: is het nodig om gaas voor de ramen te maken. Ik wil het wel doen maar heb het liever niet omdat ik natuurlijk beter naar de vogels kan kijken zonder gaas. Graag hoor ik jullie ervaringen hiermee.
    Bij voorbaat dank

Ik neem aan dat je de ramen niet open zet. Waarom zou je er dan gaas voor monteren? Ik heb een klapraampje die straks als het warmer wordt open staat. Ik heb daar dus wel Gaas voor gemaakt. Ook klimmen de katten vanaf het dak van de schuur door het raampje als die open staat, vandaar.

Opmerking

Als het binnen donkerder is zullen de vogels niet snel tegen het raam aanvliegen. Gebeurt dat toch en ze zijn niet in paniek zal er niet snel wat gebeuren. Verder zou je er een paar kleine sticker op kunnen plakken. Mogelijk kan je die naderhand er ook weer afhalen.
      Jo

Opmerking

het risico zit er natuurlijk wel in als je in je schuur verlichting aandoet dat ze tegen het glas aanvliegen, ik zou er zelf een voorzetraam met gaas tegen maken op en simpele manier met een paar deuveltjes zodat je het gemakkelijk kunt verwijderen.

Opmerking

Opmerking

Als je er niets voor maakt gaat het je zeker een keer vogels kosten, zo als er al gezegt is als ze in paniek komen !!!! Je kan er ook plakfolie op maken zodat het niet meer doorzichtig is.

Gr Harm

Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

Opmerking

Gewoon gaas lijkt me beter dan horgaas. Het lijkt mij dat vogels met hun nagels eerder in het horgaas vast kunnen raken.

Opmerking

ik heb er geen gaas voor hangen, de enigste vogelz die er wel eens tegenaan zijn gevlogen zijn jonge vogels die de weg naar buiten proberen te vinden, onder het raam zit een ''plankje'' waardoor ze nooit meer dan 30cm kunnen vallen, daarnaast wordt zo'n raam ook wel vies (dof) door regen en stof
                Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Working...
                  X