Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gezonde rijstvogels of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gezonde rijstvogels of niet?

Dag,
    mijn man en ik zijn nog maar beginnende leken en hebben een voliere in onze tuin gebouwd van 3m lang op 1.90m hoog en 95 cm diepte.
    Nu hebben we gisteren 2 rijstvogels gekocht, ze zijn actief en eten goed. Nu is mijn vraag of jullie vinden of ze er gezond uit zien? want ik vind hun kleuren precies een beetje dof en ze zijn ook niet zo mooi als op de meeste foto's (ik bedoel de kleuren lopen uit enzo... ) of is dit normaal en zijn ze gewoon nog jonge beestjes?

alvast bedankt,

Lin
    Bijgevoegde Bestanden

Zo te zien op de foto's zijn het nog jonge vogels.
    Mijn ervaring is dat het erg lang duurt voordat rijstvogels volledig op kleur zijn.

Ik vind rijstvogels leuke vogels voor in de volliere.
    Heb zelf een koppel wildkleur in een gemengde volliere.
    Als je een goed koppel hebt, dan is broeden ook geen probleem.
    Veel succes met de volliere en de vogels.

Opmerking

Ze zien er inderdaad nog wat jong uit, maar als je ze gister pas gekocht hebt, dan zullen ze nog even wat tijd nodig hebben om te acclimatiseren. Ik denk dat ze er over een paar dagen al veel vrolijker bij zitten, als ze een beetje gewend zijn !
      Veel succes ermee !
      Met vriendelijke groet,

Douwe Welling

Opmerking

Bedankt voor de reacties, ben al blij dat ze er niet echt ziek uit zien en hopelijk vinden ze het inderdaad binnen enkele dagen al veel leuker in hun nieuwe woonst.

groetjes,
        Lin

Opmerking

Welkom allereerst.

Niet onaardig bedoeld maar...
          Weet je zeker dat deze rijstvogels van buiten komen? Ik vind ze er net als jij ook niet echt fraai uitzien, mijn vraag is dan ook, waarom koop je ze dan?

Tip voor eventueel volgende aanschaf: koop alleen vogels waar je iets vanaf weet, die er schoon, strak en gezond uitzien en wees er 100% van overtuigd dat ze aan vorst gewend zijn als je ze buiten zet bij dit weer.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Het lijken mij ook jonge vogels, met name de vogel links op de foto laat nog bruine veren zien. Ze zitten er inderdaad een beetje 'sneu' bij. Zoals al aangegeven: let goed op met de kou! Ze zullen ook nog wel wat gestrest zijn door de verhuizing en alles. Als het wat lekkerder weer is zou ik ze badwater geven, hier moet het verenpak ook al beter van worden. Op het eerste gezicht zien ze er niet ziek uit, dus ik zou ze gewoon goed verzorgen en op krachten laten komen .

Opmerking

Eigenlijk is mijn man ze gisteren gaan kopen en is hij net als ik een leek.
              Hij heeft ze in een dierenwinkel in (Belgie) Zele gekocht en dacht dat het dan wel te vertrouwen was ze zaten in een onverwarmde schuur. Dus normaal moeten ze tegen de koude kunnen dachten we zo.
              En zoals al werd gezegd zullen we nu wel 2 keer nadenken voor we vogels kopen en miss eerst wat meer in verdiepen. We zijn er in elk geval nu wel achter dat er meer mensen zijn die de dieren verkopen voor het geld en minder in de belangen van deze dieren.
              Zo hebben we gisteren ook ergens anders (zogenaamde kweker thuis via internet) zebravinken gekocht en werden ons waarschijnlijk 4 mannetjes aangesmeerd en geen enkel popje.
              Spijtig dat mensen dit enkel om het geld doen terwijl we gewoon wat willen bijleren en er onze hobby van willen maken.

Lin

Opmerking

Ik weet niet waar je in Belgie woont ,maar als het kort bij de nederlandse grens is is het zeker de moeite om een naar Sprundel te rijden.
                Een eerlijke handelaar ,niet duur ,die ook nog eens goed advies geeft.
                This website is for sale! bosruitervogelspeciaalzaak.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, bosruitervogelspeciaalzaak.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Opmerking

'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

Opmerking

ze zijn nog niet echt op kleur dus nog jong.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door serena42 Bekijk Bericht
                      ze zijn nog niet echt op kleur dus nog jong.
                      Dit is een bericht van een kleine twee jaar oud"
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Working...
                      X