Mededeling

Collapse
No announcement yet.

himalaya groenlingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• himalaya groenlingen

Hoi Vogelvrienden,

Graag zou ik meer informatie hebben over de kweek met himalaya groenlingen.
    Kweek je beter in een voliere of in een broedhok?
    Voer je speciaal voer in de kweek?
    Raap je de eieren?
    Klopt het dat de pop in de rui valt net voordat ze gaat broeden?
    Meer informatie is zeer welkom !
    Groetjes en alvast bedankt, ut huismusje.

Hymalaya groenling

Hallo huismusje;zelf heb ik ze een paar jaar gehad en bij mij begonnen ze met de kweek in oktober de pop bleef op het nest tot de jongen totaal in de veren zaten.Daarna begon de rui,in februarie weer een kweek ronde waarna ze weer ruien, zo herhaalde zich dat constand dit was voor mij de reden om ze weg te doen veel kweeksucces Rob. Ps. voeding was als bij groenlingen zaad en eivoer en kiemzaad.

Opmerking

bedankt

Hoi Rob 2,
      Alvast bedankt.
      Ik heb het koppel himalaya groenlingen in november pas gekocht voor onze nieuwe voliere. Voor mij is dit allemaal nieuw, maar ik hoop toch op een nestje.
      Had jij dit koppel verwarmd zitten, omdat je in februari ook nog een nestje had?
      Groetjes ut huismusje

Opmerking

Huisvesting hymalaya

Huismusje deze groenlingen zaten het hele jaar in een buitenvoliere van 3x2x2m,l.b.h.Hierbij had ik sijzen putters en vinken en braziliaanse dwergrallen van ieders een koppel.Nestmateriaal was cocosvezel en paardehaar alvast veel succes met de kweek vr.gr.Rob

Opmerking

Hallo huismusje'

Ik las jou (oude) bericht over himalaya groenlingen.
          IK heb hier veel met gekweekt en bezit er nog een paar.
          Wil je nog informatie, laat het dan even weten.

Groeten cospa.

Opmerking

Opmerking

Himalaya groenling

Hallo Nora

HIM. GR. zijn hele verdraagzame vogels, ze zorgen goed voor hun jongen en bij mij zijn er nog nooit nesten verstoord of eieren gepikt.
              Ik raap dus nooit eieren.
              Maar het zijn wel vreemde vogels wat betreft wanneer ze gaan broeden.
              Import vogels kunnen heel vroeg gaan broeden, eind februari en maart, doen ze dat niet dan vallen ze in een kleine rui en gaan niet meer broeden dan in het najaar, september-oktober. Ik denk dat dit iets met het klimaat te maken heeft, daar ze in hun natuurlijke omgeving broeden boven de 2000 meter.
              Eigenkweek gaat al iets makkelijker, maar biedt ze wel vroeg (en laat) nestgelegenheid aan want ook eigenkweek kan nog wel eens eigenzinnig zijn.
              Ik vertel alleen uit eigen bevindingen en kom nog terug op voeding enz. Groetjes Cospa.

Opmerking

Opmerking

beetje info

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

ik ben nu in het bezit van 2 koppels himalya groenling, alle info over de kweek met deze vogels is welkom.

het zijn eigen kweek vogels 2 mannen van 2009, 1 pop 2009 en 1 pop 2010.

aan de kweker kan ik het helaas niet vragen, want deze is overleden

ze zitten nu koppel gewijs, in kweek vluchten 1m breed, 180 diep en 180 hoog.
                    www.fretteren.eu

Opmerking

duits

mooie vogels.............foto ;-)

Volgens mij heeft de man in vogelwelt oostenrijk er ook zitten.......mocht je niets hier kunnen vinden zou je hem eens kunnen mailen....

Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

bedankt voor de antwoorden josly, van de voeding wist ik het allemaal, ook van de kweek, dus eigenlijk wist ik het allemaal toch, ik dacht dat er misschien nog meer dingen waren waar ik op moest letten.

de goede man waar ik ze van kocht, is helaas overleden, ik heb ze na zijn overlijden gekocht, het was een fervent tt-kweker en had 31 himalaya groenlingen, allemaal eigen kweek, ik heb een kweek koppel gekocht en een man die hij klaar was aan het maken voor tt en een jonge pop van 2010.

ze mogen nu lekker wennen, en geef ze in februarie nest gelegenheid

zal eens een foto maken en plaatsen
                        www.fretteren.eu

Opmerking

Heeft u succes gehad in de kweek?
                          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

ja, ik heb 3 jongen uitvliegen, waar er 2 van verkocht zijn.

een ander koppel heeft 3 eieren en die moeten vandaag of morgen uitkomen.
                            Bijgevoegde Bestanden
                            www.fretteren.eu

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                              ja, ik heb 3 jongen uitvliegen, waar er 2 van verkocht zijn.

een ander koppel heeft 3 eieren en die moeten vandaag of morgen uitkomen.
                              Zijn deze vogels makkelijk te gebruiken voor bastaarden?
                              Want ik lees hier dat het vogels zijn die uitgebreid kweken.
                              http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Working...
                              X