Ik heb momenteel een nest gouldsamadines waarvan de vader pastelkleurig is richting geel overgoten en de moeder geel. Op juiste benamingen ben ik nog aan het studeren
Het koppel heeft momenteel 3 jongen die nu bijna op uitvliegen staan. Toen de jongen nog geen veren hadden ze alle 3 een andere huidskleur. Van heel licht tot donker. Nu zijn de veren er en de twee lichte jongen hebben wel voor zover te zien dezelfde kleur veren. De donkere wordt denkelijk als de vader.
Maar kan het zo zijn dat de huidskleur ook aangeeft dat de vogel ergens split voor is? Bij de wildkleurigen is mij dat nog niet opgevallen maar wel bij de gele.
Het gele is bij twee jongen is ook nog eens heel licht. Je zou zeggen bijna tegen het wit aan.
Ik vind dit wel leuk om nog eens voor verassingen komen te staan. Over een dag of 4 vliegen ze uit en dan kan ik het nog beter zien dan nu.

Maar kan het zo zijn dat de huidskleur ook aangeeft dat de vogel ergens split voor is? Bij de wildkleurigen is mij dat nog niet opgevallen maar wel bij de gele.
Het gele is bij twee jongen is ook nog eens heel licht. Je zou zeggen bijna tegen het wit aan.
Ik vind dit wel leuk om nog eens voor verassingen komen te staan. Over een dag of 4 vliegen ze uit en dan kan ik het nog beter zien dan nu.
Opmerking