Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Bij deze dan eindelijk een foto! Er is af en toe 1 jong uit het nest, de anderen durven de sprong nog niet aan. Zoals op de foto is te zien, zijn er sowieso 3 jongen. Ik ben benieuwd wanneer ze allemaal tevoorschijn zullen komen, dan weet ik eindelijk hoeveel het er echt zijn..... De pop zat vanochtend alweer in het nest, ik hoop dat ze nog even wacht met de 2e ronde.
Ik heb geprobeerd het jong te ringen met 2,5 maar dan lukte niet meer. Ik had nog een paar ringen van vorig jaar gevonden, maar ook 2,7 kreeg ik er niet meer om. Uitendelijk met moeite 2,9 omgedaan, eens kijken hoe dat gaat. Het jong ziet er prima uit en ze worden uitstekend door beide ouders gevoerd.
Vanmorgen ging ik weer even kijken en had ik ineens een hok vol groene druppelastrildes, er zaten maar liefst 5 jongen op stok. Ze zijn nu veel vaker uit het nest en worden steeds vlugger. De ouders gedragen zich erg zorgzaam en hebben het er maar druk mee. Ze moeten natuurlijk nog zelfstandig worden en door de jeugdrui, maar ik beschouw dit toch wel als geslaagd .
Opmerking