Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dominicaner wida

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Is daar ook iets van gepubliceerd (op het net) Kees?

Opmerking

Toevallig kreeg ik vandaag een lijst onder ogen, waarop allerlei wildlife Internationaal te koop wordt aangeboden:

Pin-tailed Whydah $ 3.00

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Hallo Marcus,

Ik denk dat je je afmetingen moet afstemmen op het aantal span.
        Je heb een kolonie waard vogels + 1 span wida.

Je wida heeft natuurlijk vliegruimte nodig maar je andere spannen ook.

Wat zijn de afmetingen van wat je nu heb dan?

gr. Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

Opmerking

Hallo Marcus,

Ja ik denk dat het wel groot genoeg is.
            Je kan hier natuurlijk niet een mooie kolonie vogels bij doen.
            Zelf zou ik hier om te beginnen naast wida's 4 a 5 andere spannen vogels indoen.
            Als je wel wil verbouwen dan kun je natuurlijk steeds meer spannen erin doen.
            Als dit goed gaat in deze ruimte kun je natuurlijk altijd wel meer spannen erin doen maar
            je moet wel rekening houden met op hoeveel plekken je voert.

gr. Ben
            Groeten, Ben

Opmerking

Mijn beperkte kennis van de Wydah komt van een vriend in Oz die er mee kweekt.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Hallo allemaal,

Ik werd door een mede cafe ganger weer op deze discussie gewezen.
                Ook trok de wida mijn aandacht weer door het wederzien van deze soort bij een kweker.
                De kweker gaf aan dat hij ergens anders zijn kweekvogels had dus echt praktijk
                was bij het bezoek niet te zien helaas.
                Mijn vraag is eigenlijk.
                Als ik ca. 3 span goudbuikjes 1 span vuurvinken en 1 span wida's in een voliere doe.
                Wat mis ik dan bijv. de juiste waardvogel?? en hoeveel ruimte hebben de vogels nodig?
                Mijn grootste vlucht momenteel is 1,8x0,7 binnenhok 1,4x0,7 buitenvlucht
                totaal ca. 2 meter hoog.
                Met vriendelijke groet,
                Ben
                Groeten, Ben

Opmerking

Mijn vraag is eigenlijk.
                  Als ik ca. 3 span goudbuikjes 1 span vuurvinken en 1 span wida's in een voliere doe.
                  Wat mis ik dan bijv. de juiste waardvogel?? en hoeveel ruimte hebben de vogels nodig?
                  totaal ca. 2 meter hoog.
                  Geen van de genoemde soorten behoren tot de natuurlijke waardvogels voor V. macroura.
                  In bericht #4 en #8 vind je de 3 correcte opties.

de beschikbare ruimte is minimaal en i.v.m. gedrag eigenlijk niet voldoende.
                  (is in dit topic ook al aan de orde geweest)
                  Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Mijn vraag is eigenlijk.
                    totaal ca. 2 meter hoog.

Geen van de genoemde soorten behoren tot de natuurlijke waardvogels voor V. macroura.
                    In bericht #4 en #8 vind je de 3 correcte opties.

de beschikbare ruimte is minimaal en i.v.m. gedrag eigenlijk niet voldoende.
                    (is in dit topic ook al aan de orde geweest zie bericht #10)
                    Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Hallo Rupicola,

Oke bedankt voor uw reactie,
                      voorlopig zet ik de wida's maar weer op mijn ik wil ooit nog eens lijstje.

Met vriendelijke groet,
                      Ben
                      Groeten, Ben

Opmerking

Hallo, heb gister boeiend dit gelezen, maar als ik het goed begrijp, zijn Wida's net als koekoeks? Dus ze leggen hun eieren in ander mans nesten?(maar ze gooien de eieren/jongen van de anders vogels er niet uit)
                        Maar wanneer weet een wida wanneer die eieren moet gaan leggen in het nest van de desbetreffende waardvogel?
                        Ik heb een ruime voliere, hierin zitten enkele wildzang vogels, ik wil er volgend jaar wat gaan verplaatsen, maar ook enkele laten zitten
                        Is dit mogelijk? En kun je ook Cerasamadine nemen en/of Gouldamadine? Want deze soorten tropen vind ik zelf erg mooi, volgend jaar zou ik graag in de voliere houden, baardmannen en cubavinken zowiezo, kunnen deze ook blijven?
                        Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                        Vergeet niet te kijken op mijn site!
                        http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

Wil je aan dit soort vogels beginnen dan beter een apart verblijf voor de wida's en hun waardvogels dus geen andere bewoners erbij en flink wat ruimte en o.a beplant met grassen.

Om te houden zijn het niet de moeilijkste vogels maar om te kweken wel.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

Dus ik kan geen baardmannetjes en cubavinken erbij houden?
                            Amerikaanse sijzen + Postuurkanaries
                            Vergeet niet te kijken op mijn site!
                            http://birdbreeder.simpsite.nl/

Opmerking

dom.wida

Hallo allemaal

Laat ik iedereen eens uit de droom helpen.
                              Het zou leuk zijn als iemand het zou lukken deze vogels te kweken.
                              Maar ik kan jullie verzekeren: dat gaat niet gebeuren.
                              Mocht er iemand zijn die beweert dat het hem wel gelukt is;liegt.
                              Er bestaan geen geringde en/of gekweekte dom.wida's al stop je
                              er 100 koppels waardvogels bij.
                              Alleen oplichters beweren gekweekte vogels aan te bieden.
                              Het is alles wildvang en er zal geen enkele gekweekt vogel bij zitten.
                              Heb ook nog nooit gehoord of ergens gelezen dat dat wel gelukt is.
                              en ik heb flink gezocht.
                              In principe zou je de eitjes ook onder Japanse meeuwen kunnen leggen;echter komen er nooit geen eitjes.
                              Denk dat je al blij moet zijn als je met de "waardvogels" kweekt.
                              Heb het zelf ook wel geprobeerd met staalvinken;geen kans van slagen.

M.vr.gr.Evert-jan

Opmerking

Hallo Evert-Jan,ik heb in het verleden ooit ek vogels mogen zien,geringd,dus zeg niet dat het niet kan.
                                Mvg,
                                Kingfisher.

Opmerking

Working...
                                X