Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nestkast of niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nestkast of niet

ik heb momenteel een koppel goulds samen zitten(vogels van vorig jaar)het klikt goed samen en de man staat vaak voor de pop te springen.de man heeft alleen nog geen vel rode punt op de snavel.kan ik nu het beste nog wachten met het broedblok,ben anders bang voor onbevruchte eitjes of is een broedblok juist een extra stimulans voor de man om in broedstemming te komen.

Oorspronkelijk geplaatst door rakkerkuch2
    ik heb momenteel een koppel goulds samen zitten(vogels van vorig jaar)het klikt goed samen en de man staat vaak voor de pop te springen.de man heeft alleen nog geen vel rode punt op de snavel.kan ik nu het beste nog wachten met het broedblok,ben anders bang voor onbevruchte eitjes of is een broedblok juist een extra stimulans voor de man om in broedstemming te komen.
    Hoe heb je de vogels zitten? Binnen of buiten verwarmd/niet verwarmd. Verlichting?
    Hoe ziet de pop eruit? Is die wel in broedstemming. Heeft ze al de z.g. broedplek op de buik? Goed voer, warmte en licht is een prima stimulans om in broedstemming te komen. Maar weet dat de opbouw van daglengte bij goulds niet hoeft. Wel van belang is de licht intensiteit. En je licht moet toch wel zo rond de 15 uur zijn. Dat is weer nodig straks als er jongen zijn. Als de vogels meer dan gewone belangstelling voor elkaar hebben en ook dus naar elkaar toe baltsen zou ik een nestkast aanbrengen. Op het moment dat de vogels echt rijp zijn om eieren te leggen zal dat ook gebeuren. Het kan alleen zo zijn dat je nog wat geduld moet hebben. Maar dat zal je snel genoeg zien.
    Jo

Opmerking

ik heb de vogels binnen op kamertemperatuur en ze krijgen ongv een maand kweekmengsel de pop is er volgens mij wel klaar voor omdat ze ook al na het baltsen soms met de staart trilt en klaar voor een paring is maar de man doet niks maar heeft ook geen rode snavel vandaar mijn vraag nestkast hangen of niet,heb ook geen belang bij onbevruchte eitjes.

Opmerking

trouwens zoon broedplek hoe ziet dat er uit,moet je ze daar voor in de handen houden om dat te zien?heb nu ook een koppel met jong maar heb nog nooit een kale plek gezien bij de pop.

Opmerking

Als de pop broedrijp is dan is haar snavel compleet grijs.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rakkerkuch2
            ik heb de vogels binnen op kamertemperatuur en ze krijgen ongv een maand kweekmengsel de pop is er volgens mij wel klaar voor omdat ze ook al na het baltsen soms met de staart trilt en klaar voor een paring is maar de man doet niks maar heeft ook geen rode snavel vandaar mijn vraag nestkast hangen of niet,heb ook geen belang bij onbevruchte eitjes.
            Je gaf aan dat de man wel aan het dansen was dat is al wat. Normaal kleurt de snavel maar weet niet zeker of dat altijd het geval is. Zelf ben ik van mening dat de Goulds zelf bepalen of ze wel of niet een nest gaan bouwen.

Ik het nog niet meegemaakt dat ze wel een nest bouwen maar niet de eieren bevruchten. Maar sluit dat niet uit. Om dat je op kamertemperatuur kweekt lijkt me het geen punt om een nestkastje op te hangen en nestmateriaal beschikbaar te stellen. Speelt nog mee dat beide vogels van vorig jaar zijn en dus nog e.e.a. moeten leren.

succes

Rob koppen

Opmerking

Vogels van vorig jaar, hoe oud zijn ze dan.
              Pas wel op dat de vogeltjes toch wel een
              jaar oud zijn.

Groet Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
                Je gaf aan dat de man wel aan het dansen was dat is al wat. Normaal kleurt de snavel maar weet niet zeker of dat altijd het geval is. Zelf ben ik van mening dat de Goulds zelf bepalen of ze wel of niet een nest gaan bouwen.

Ik het nog niet meegemaakt dat ze wel een nest bouwen maar niet de eieren bevruchten. Maar sluit dat niet uit. Om dat je op kamertemperatuur kweekt lijkt me het geen punt om een nestkastje op te hangen en nestmateriaal beschikbaar te stellen. Speelt nog mee dat beide vogels van vorig jaar zijn en dus nog e.e.a. moeten leren.

succes

Rob koppen
                Mijn ervaring is dat als de vogels net nog geen jaar zijn dat ze ondanks alles gewoon nog wat zitten te lummelen maar ook dat het eerste legsel onbevrucht kan zijn. In Januari meegemaakt met 1 koppel. Man was wel ouder dan 1 jaar en de pop van vorige winter maar weet niet precies hoe oud. Eerste nest mislukt onbevrucht en eieren uit het nest. Tweede nest er gelijk achteraan en heeft nu dus die jongen uit.
                Laat dus maar rustig hun gang gaan. Daarnaast er is nog tijd zat tenzij je dit jaar op de tt wilt gaan met ze.
                Jo

Opmerking

bedankt voor de reacties allemaal,ik heb er vandaag maar een broedblok bij gehangen.ze hadden gelijk belangstelling maar jammer genoeg had ik het stokje voor de opening niet goed vastgezet en deze bewoog toen ze er aan gingen hangen daar zijn ze van geschrokken en ze zijn nu bang voor het nestkasje en durven nu niet eens op de stok te zitten die voor de kast zit.we wachten het wel af.

Opmerking

Een ander takje zo positioneren dat deze voor de opening van het nestkastje komt te hangen... Ze zijn nieuwsgierig genoeg.
                    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Working...
                    X