Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Mij is bekend dat de Passerina en Sporophila totaal verschillend zijn. Het ging mij erom dat er een kweker is die Krekels gebruikte om zijn jonge vogels die in de derde week er wat minder bij zaten weer op het juiste spoor te krijgen. Mogelijk dat dit ook zou kunnen werken voor de Gelebek. Het was slechts een suggestie.
Wil het wel proberen, maar er is moeilijk aan te komen op dit moment. Neem aan dat ze ook moriowormen eten. Echter wasmotten zijn favoriet. Volgens mij voerde willem de bisschoppen ook moriowormen.
Klopt Hans , maar dit was pas wel tegen het uitvliegen. Het gelebek jong heb ik zaterdag middag geprobeerd te ringen met een gecamoufleerde ring. Maar de pop accepteerde dit niet en gooide de ring met jong en al uit het nest. Het ringen was normaal niet zo'n probleem dus ik begrijp niet goed waarom de pop dit deed. Het jong heb ik even op laten warmen in mn handen, terug gelegd en een klein cameraatje in de broedkooi gehangen. Binnen 2 minuten zag ik de pop het jong weer voeren dus dan maar geen ring en ik laat het jong en de pop met rust.
wat je zou kunnen proberen, is met wat confetti in het nest. vogels die alles er uit gooien wat anders is, kan je daarmee foppen.
het beste kan je dat van te voren al proberen hoe het werkt, bijvoorbeeld als ze op de eieren zit. gooi dan een aantal confetti in het nest, en de pop zal dat gaan verwijderen. als je hebt geringd, weer wat confetti erbij, en met een beetje mazzel laat ze de ring zitten. die je overigens wel met ventielslang of leukoplast huidkleurig hebt gemaakt.
Opmerking