Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekervaring gelebek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweekervaring gelebek?

Hallo,

Heeft er iemand kweekervaring en tips voor de kweek van de gelebek?

Mvgr Henk

Leuke vogeltjes en prima zangertjes! Er zijn een aantal mensen hier op het forum die de gelebek houden. Zij zullen zich hopelijk melden.
    Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Ik heb ook een aantal gelebekken. Het zijn makkelijke vogels om te houden en gaan vrij makkelijk over tot broeden. Jongen groot brengen is een ander verhaal. Vorig jaar heb ik met veel pijn en moeite 1 jong op stok gekregen. Ze voeren hun jongen vooral pinky's, buffelotjes en eivoer. Echt de goude tip voor de kweek kan ik je niet geven omdat ik daar ook nog steeds naar op zoek ben. Ik hoop dat jij meer succes met de kweek van deze vogels hebt als mij.

Groeten Willem
      http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

Opmerking

Hallo Willem,

Ik ben pas met deze vogels begonnen.
        Ik heb 1 koppeltje echt heel leuk en hij zingt super.
        Het koppel is met een nest bezig.
        Boven verwachting.
        Wat gaat er mis bij u met het opbrengen van de jongen?

Mvgr henk

Opmerking

Nu gaan ze na 20 dagen dood vraag me niet waarom. Maar laat je niet ontmoedigen door mijn ervaring. Misschien gaat het bij jou juist wel helemaal van zelf. Maar onthoud wel als ze makkelijk zouden kweken dan zou het aanbod ook wel wat groter zijn. Mislukt het eerste nestje, geen paniek want na een week is er meestal weer een nieuw legsel. Houd vooral de man goed in de gaten als de pop jongen heeft of zit te broeden. Het zijn leuke vogels om te houden en voor mij een uitdaging om te kweken.

Groeten Willem

Opmerking

Hallo Willem,

Het ze nog niet erg door met de nestbouw.
            Heeft u nog tips om ze een beetje meer in de stemming te krijgen?
            Stoppen ze met voeren na 20 dagen? of zijn er andere oorzaken.
            Veder helaas weinig reactie van de mensen op het forum.
            Bedankt voor uw reactie iedergeval

Mvgr

Opmerking

Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

Waarom ze na 20 dagen dood gaan is mij ook nog een beetje een raadsel. Maar ze maken niet echt een nest dus het kan zo maar zijn dat er in eens een eitje in het cocosmandje ligt. Vaak bestaat de hele nestbouw uit 1 of 2 slierten cocosvezel. Het nestje camoufleren met kunstgroen en wat pinky's en buffelo's verstrekken kan de vogels triggeren om tot nestbouw over te gaan. Als er jongen zijn moet je de hoeveelheid wel wat opvoerenIk heb nu ook weer een jong en bij een ander koppel 2 eitjes. Vroeg of laat kom ik er wel achter waar het aan ligt denk ik

Groeten Willem

Opmerking

[IMG][/IMG]

Dit is het jong dat ik nu heb liggen. Het andere ei was wel bevrucht maar niet uitgekomen. Op deze foto is het jong 3 dagen oud. Voor de gelebek is dit wel een flink gebouwd nest want meestal liggen de eitjes zo in het mandje. Het jong groeit verder goed en ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Groeten Willem

Opmerking

[IMG][/IMG]

Dit was een jong uit een eerder nest.

Opmerking

Heren ik kan me een verhaal van een Passerina kweker herinneren. Deze had hetzelfde probleem. Toen hij, in de derde week van het zelfstandig worden, krekels begon te verstrekken ging het beter. Misschien is dat het proberen waard?

Zal een kijken of ik het verhaal boven water kan toveren...
                      Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Echt leuk zeg.
                        Ik heb een paar maanden geleden bij iemand uit zoetermeer een popje gekocht.Ik had kort daarvoor een koppel gekocht maar de pop lag de volgende dag dood. Ik heb toen van de vorige eigenaar geld terug gekregen en heb toen een pop in zoetermeer gehaald.
                        Ze zijn echt leuk en zingen super.
                        Ik heb ook een koppel treurpaapjes zitten daar ga ik het ook mee proberen.
                        Ik heb jaren en nog steeds met kanaries gekweekt en diverse wildzang soorten.
                        Maar dit leek me een leuke nieuwe uitdaging
                        Hopen dat het jong het gaat redden.
                        Als je er gekookt eitje bij geeft en of wat extra vitamine zou dat het probleem niet zijn dat ze na 20 dagen een tekort aan iets hebben.?

Mvgr

Opmerking

Mooie vogels die treurpaapjes,zingt jouw man ook 's nachts?
                          De mijne zong de halve nacht door en niet zo'n beetje ook,ik heb alles binnen,en daar was geen slapen aan.

Ik heb ze helaas weg moeten doen daardoor,dat ze vroeg beginnen als het nog net niet licht is geen probleem maar tussen 24.00 en 04.00 werdt me een beetje te gortig.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

Nee niet dat ik weet kzal het eens in de gaten houden.
                            Bij mij zitten ze achter in de tuin.
                            Ik zag net dat het popje een nat oogje heeft was me nog niet eerder opgevallen. weet iemand wat dat kan zijn??

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                            Mooie vogels die treurpaapjes,zingt jouw man ook 's nachts?
                            De mijne zong de halve nacht door en niet zo'n beetje ook,ik heb alles binnen,en daar was geen slapen aan.

Ik heb ze helaas weg moeten doen daardoor,dat ze vroeg beginnen als het nog net niet licht is geen probleem maar tussen 24.00 en 04.00 werdt me een beetje te gortig.

Opmerking

Als u daar naar kan kijken graag

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
                              Heren ik kan me een verhaal van een Passerina kweker herinneren. Deze had hetzelfde probleem. Toen hij, in de derde week van het zelfstandig worden, krekels begon te verstrekken ging het beter. Misschien is dat het proberen waard?

Zal een kijken of ik het verhaal boven water kan toveren...

Opmerking

Working...
                              X