Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cubavink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• cubavink

is het mogelijk om 1 koppeltje cubavinken samen te houden met gordelgrasvinken en een kanarie? of gaat de cuba man de gele kanarie aanvallen, vanwege de intensief gele kleur?

anders wil ik misschien komend voorjaar wel een kooi van ong. 100x100x70 speciaal voor 1 koppeltje inrichten.
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Hallo Nilo,

Dit gaat wel! Ik heb bij mijn cubavink en kanaries nog geen last ervan gehad en nu nog steeds niet. Ik heb 1 kooi waar een 1 koppel cuba's, forbes, kruising putter/kanarie en 1 koppel wevers in zitten van 3,5 meterx50x40 en totaal geen last van ze. Sterker de cubavinken hebben nu al een nest met 3 eitjes bevrucht! En de kruising zit ernaast te zingen met cubavink man daar naast.

Gr Joost

Opmerking

mooizo!

ik zit nu een beetje te twijfelen tussen een koppeltje cubavinken of een koppel/ 2-1 gele gouldamadine... ik vind ze bijde mooi maar heb maar plaats voor 1 v/d 2 soorten.

is het mogelijk om in een vluchtkooi (standaard maten) 2gele gould amadine mannen en 1 pop te houden? zodat ze hun eigen vlucht krijgen (die wordt beplant met kunst planten van bijv. tui*land.

Opmerking

Gewoon dan 1-1goulds en niet 2-1 je hebt dan altijd een derde wiel aan de wagen.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door nilo1804
          mooizo!

ik zit nu een beetje te twijfelen tussen een koppeltje cubavinken of een koppel/ 2-1 gele gouldamadine... ik vind ze bijde mooi maar heb maar plaats voor 1 v/d 2 soorten.

is het mogelijk om in een vluchtkooi (standaard maten) 2gele gould amadine mannen en 1 pop te houden? zodat ze hun eigen vlucht krijgen (die wordt beplant met kunst planten van bijv. tui*land.
          Ik begrijp wel waarom twee mannen goulds en een pop. Maar wat als daar zich inderdaad een koppel uit gaan vormen. Wat ga je dan doen met die ene man? Je zou ze kunnen plaatsen en als er een koppel is de andere weer weg doen. Laten zitten kan uitpakken in ruzie zoeken. Een gould alleen is voor hem een straf.
          Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
            Ik begrijp wel waarom twee mannen goulds en een pop. Maar wat als daar zich inderdaad een koppel uit gaan vormen. Wat ga je dan doen met die ene man? Je zou ze kunnen plaatsen en als er een koppel is de andere weer weg doen. Laten zitten kan uitpakken in ruzie zoeken. Een gould alleen is voor hem een straf.
            dan neem ik 1-1.

een paar vraagjes over de gele gould's;

kan ik ringen met 2,7 (net als mijn gordels)
            ik wil ze in een vlucht kooi houden en kweken, ik heb halfopen, gould en tralie kastjes, kan daar nog een koppel (kleine) jap. meeuwen bij of stoort dat teveel en is het te klein.
            MOET ik insecten geven bij het kweken?
            zijn er verder nog dingen die je echt moet weten als je goed gould's wil houden?

Opmerking

dan neem ik 1-1.

een paar vraagjes over de gele gould's;

kan ik ringen met 2,7 (net als mijn gordels)
              ik wil ze in een vlucht kooi houden en kweken, ik heb halfopen, gould en tralie kastjes, kan daar nog een koppel (kleine) jap. meeuwen bij of stoort dat teveel en is het te klein.
              MOET ik insecten geven bij het kweken?
              zijn er verder nog dingen die je echt moet weten als je goed gould's wil houden?
              een koppel geel x wildkleur (rk)

geeft toch pastel/ overgoten mannen en gele poppen?

is dat dan voor TT's;

gouldamadine geel pastel (groen?) man
              gouldamadine geel pop

Opmerking

Hey nilo,

Uit eigen ervaring heb ik ondervonden dat gould's en kanaries niet samen gaan in een binnen vlucht. Moet je maar eens kijken op gouldzee.nl van leo koopman.
                Als je deze soorten bij elkaar houden kan je een soort draai hals ziekte krijgen bij je gould's of kanaries en dat is geen leuk gezicht!!
                En hoe groot is de vlucht waar je het in wilt houden?? Je moet wel gemoeg werking houden dat ieder soort wel zijn ruimte nodig heeft!

Gr Joost

Opmerking

Nilo
                  Lees eindelijk eens wat er geschreven staat op deze site
                  over goulds, of ga eens naar www.gouldamadine.com
                  je vraagt maar en vraagt maar,
                  zoek je antwoorden eens een keer zelf op deze site of op een andere site
                  word een beetje dood moe van je met al dat gevraag
                  Gerrit

Opmerking

een koppel geel x wildkleur (rk)

geeft toch pastel/ overgoten mannen en gele poppen?

is dat dan voor TT's;

gouldamadine geel pastel (groen?) man
                    gouldamadine geel pop
                    Op al die vragen zijn antwoorden te vinden als je je eens gaat inlezen over dit soort.
                    Of het verstandig is goulds met kanaries te houden weet ik niet maar er zijn wel meer negatieve berichten dan positieve. Dus beter niet doen.
                    Je zegt dan ga ik voor 1.1. maar wat als de pop de man niet accepteert? Zoals je al hebt kunnen lezen denk ik, accepteert de pop de man doet zij dat niet dan kan je lang wachten. Ik heb je daarover een advies gegeven. Ik zou zeggen ga eens lezen op de diverse gouldssites.
                    Jo

Opmerking

Working...
                    X