Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zilverbekjes verplaatsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zilverbekjes verplaatsen

Hoi allen,

Drie weken lang was het nest een soort verrassingsei voor ons, maar deze week zijn onze eerste drie zilverbekjongen uitgevlogen.

Op de foto zijn de witte en de twee linkse op de stok de jongen. De mama is de bruinbuik bruine op de stok en de papa is de lichtbuik rechts op de stok.

De jongen zijn al een beetje zelfstandig aan het worden.
    Onze vraag is wanneer kunnen de ouders en jongen naar de kamervoliere? In de kamervoliere zitten nu twee zilverbekmannen. Het gezinnetje zit in een broedkooi. Ik zou ze graag wat meer ruimte geven.

Tevens vragen we ons af wanneer we het nestje er uit kunnen halen. Ze slapen er nog in, maar het is behoorlijk vuil geworden.

Alvast bedankt!

groeten,
    Cynthia
    Bijgevoegde Bestanden
    Terug van weggeweest

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Super Ton, we gaan ze morgen in de voliere zetten met extra voer- en drinkbakjes.

Dank je!
      Terug van weggeweest

Opmerking

Kan je gewoon verplaatsen over een paar weken. De twee oudere heren zullen de jonkies wel een beetje op weg helpen.

Zou er nog wel even mee wachten. Ze zijn nog maar een week uitgevlogen toch? Ze worden op dit moment nog steeds door pa en ma gevoed neem ik aan. Pas verplaatsen als ze zelfstandig eten. Geef ze wat trosgierst. Zijn ze dol op en het is voor jonge vogels makkelijk te eten, omdat het relatief zachte zaden zijn.
        Bekijk mijn vogels op:

http://papegaaiamadine.webnode.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door HansV
          Kan je gewoon verplaatsen over een paar weken. De twee oudere heren zullen de jonkies wel een beetje op weg helpen.

Zou er nog wel even mee wachten. Ze zijn nog maar een week uitgevlogen toch? Ze worden op dit moment nog steeds door pa en ma gevoed neem ik aan. Pas verplaatsen als ze zelfstandig eten. Geef ze wat trosgierst. Zijn ze dol op en het is voor jonge vogels makkelijk te eten, omdat het relatief zachte zaden zijn.
          Terug van weggeweest

Opmerking

je hebt 2 donkerbuiken 4 wildkleur en 1 ino
            bruin en donkerbuikbruin zien er nog anders uit
            de donkere snavel zijn de jonge en die verkleurd nog
            de ino is een popje
            de vader is een split ino(ino verervend)

Opmerking

Persoonlijk zou ik het nest nu weghalen. Het 'probleem' met nestslapers is dat ze in het nest ook eieren kunnen gaan leggen. Kennelijk hebben jouw zilverbekjes het zo goed dat ze overgegaan zijn tot het produceren van nageslacht.

Als je het nest weghaalt kan je dit bijvoorbeeld vervangen door een plankje waar ze met z'n alle naast elkaar kunnen kruipen. Anders ben ik bang dat er nog wel een 2e ronde gaat volgen.

Succes!
              Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

Terug van weggeweest

Opmerking

Legnood zal wel meevallen tenzij je ook het grit hebt verwijderd.

De kans bestaat alleen dat je de komende dagen nog wat eieren vindt op de bodem van de kooi.
                  Bekijk mijn vogels op:

Opmerking

legnood hoef je niet bang voor te zijn, dat gebeurd meestal in het begin van het seizoen, en als ze nog erg jong is.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Super heren, ik ben gerustgesteld

Die ino was een leuke verrassing, mooi met dat roze en geel in haar staart.

Groetjes,
                      Cynthia
                      Terug van weggeweest

Opmerking

Working...
                      X