Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds kweek Oranjekop gestart

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

goulds kweek oranjekop gestart

Met alle respect,maar als je eerst drie jaar nodig hebt om te leren hoe je goulds amadines moet verzorgen, om daarna tot de kweek over te gaan,zie ik dat als verloren tijd ! Sukses verder.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pannekoek
      Met alle respect,maar als je eerst drie jaar nodig hebt om te leren hoe je goulds amadines moet verzorgen, om daarna tot de kweek over te gaan,zie ik dat als verloren tijd ! Sukses verder.
      Hoii, met alle respect, maar als je reageert ergens op zonder het hele topic te lezen zie ik ook als verloren tijd.

Ik ben zelf dit kweekseizoen ook bezig met een bepaalde kleur namelijk de
      RK WB geel. Mijn doel is om een zo geel mogelijke vogel te krijgen (zonder aanslag) met een mooie rode kop. Inmiddels zitten de eerste jongen ook in de jeugdrui.

Nu mijn vraagje, ik weet dat je niet continue RK maal RK kunt doen maar is het nu beter om af en toe terug te gaan naar zwartkop of kan ik daar ook oranje koppen voor gebruiken?

MVG Marc

Opmerking

Pannekoek

Gezien Uw reactie vind ik de naam Pannekoek wel toepasselijk.

U heeft echter uw naam verkeerd gespeld. Het is namelijk PanneNkoek. En van plat Amsterdams ben ik aardig op de hoogte

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Opmerking

Wat je aangeeft wat het beste te gebruiken is om een terugloop in kleur te voorkomen is interessant. In de boeken wordt steeds gewag gemaakt van roodkop x zwartkop om de kleur op peil te houden maar ook van andere details. Nagenoeg alle koppels wildkleur koppels zijn stellen roodkop x zwartkop of zwartkop x roodkop. De meerderheid heeft een rode kop. Tot nu toe twee zwartkoppen en een paar roodkop poppen die een vrij donkere kop kleur hebben. Dus meer zwart in principe laten zien.
            Nu meen ik een tijd terug ergens gelezen te hebben en jammer genoeg weet ik niet meer waar etc. dat de snavelkleur van een gould de kopkleur kan of doet ondersteunen. Wat je schrijft dat je deze vogel inbrengt om de geelkop kleur op peil te houden of te verbeteren zou dat inderdaad ondersteunen. Ik kan het helaas niet terug vinden maar dit is iets wat zeker op grotere schaal uitgeprobeerd zou moeten worden.
            Mijn vraag daarover is dan hoeveel jongen uit zo'n koppel toont dan de gele kop kleur?
            Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pannekoek
              Eigenlijk jammer van zo'n reactie. Liever 3 jaar goed voorbereiden en zo optimaal mogelijk de vogel bestuderen dan eerst vogels kopen en dan gaan lezen en praten over hoe de vogel te houden en te kweken is.
              Jo

Opmerking

goed bezig hoor Rob, mooie voliere heb je.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo Rob

Ziet er mooi uit jouw voliere, kweek je ook goulds
                  in broedkooien? Alvast veel succes met de kweek.

@ Jo

Bedoel je uitkomst van zwartkop dubbelfactorig oranjekop man
                  tegen een oranjekop pop, de jonge mannen zijn dan oranjekop
                  split zwartkop en de jonge poppen zwartkop dubbelfactorig
                  oranjekop (dus ook met een gele snavelpunt)

Groeten Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Rob B
                    Hallo Rob

Ziet er mooi uit jouw voliere, kweek je ook goulds
                    in broedkooien? Alvast veel succes met de kweek.

@ Jo

Bedoel je uitkomst van zwartkop dubbelfactorig oranjekop man
                    tegen een oranjekop pop, de jonge mannen zijn dan oranjekop
                    split zwartkop en de jonge poppen zwartkop dubbelfactorig
                    oranjekop (dus ook met een gele snavelpunt)

Groeten Rob
                    hallo Rob,

Ik heb nog een binnenkooi aan de buiten voliere vast zitten.

Heb net mijn eerste kweekkooien besteld en het is mijn bedoeling daar gerichter mee te kweken

Groeten andere Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                      goed bezig hoor Rob, mooie voliere heb je.
                      dank je Ton

Opmerking

Working...
                      X