Ik weet dat dit niet de site is voor koop en verkoop maar ik wil toch proberen of iemand weet hoe ik aan een adresje van een forbes papegaaiamadine kweker kan komen. Wil niet zomaar reageren op advertenties van marktplaats en vogelmarktplaats omdat ik dan kans heb op "rommel" van mensen waarbij het alleen om het geld gaat en niet om het welzijn van de vogels en de hobby.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
kweker gezocht
Collapse
X
-
toch mag het van deze plaats niet verkopen
en ja mensen willen vaker goedkope vogels maar wel van een kweker dan als je toch minimale wild betalen kom je toch uit bij een handelaar .
bij een kweker zelf betaal je zelf wel wat meer
ik heb het uit ervaring wel mee gemaakt dat ik liever wat meer betaal en zie waar me vogels vandaan komen .
en ja waar kom je vandaan wat heb je er vooor over voor te reizen ?
waar ga je ze in plaatsen??
-
Oorspronkelijk geplaatst door natuurkwekerals je toch minimale wild betalen kom je toch uit bij een handelaar .
bij een kweker zelf betaal je zelf wel wat meer
Opmerking
-
Misschien dat je via deze weg de naam van een kweker kan bemachtigen.
http://www.prachtvinken.nl/
http://members.home.nl/benvandersangen/
Opmerking
-
ik geniet er heerlijk van echt regelmatig mee heb gemaakt omdat er zo ook handelaren bij zitten zonder te weten .
ik met aankomst het van het gezicht te lezen vald van joh daar komt een dom blondje laten we die effe een vogel aan haar kont smeren haahahaa.
moet eerlijk bekennen dat ik vaak begin het spelletje mee speel en op laatst vertel dat ik zelf al 35 jaar vogels heb .
dan zijn ze eneens uit gepraat .
weten zich vaak geen houding te houden hahaha .
tja omdat ik een dame ben in de vogel wereld hahaa.
of als mensen een vogel komen kopen komt uw man ook mijn man als je graag met een vogel thuis wild komen moet je om mijn man vragen die houd niet eens een vogel vast .
och geniet er wel van hoor heerlijk
Opmerking
-
Klopt wel een beetje wat Hans zegt.
Een handelaar daar kun je niet veel doen met de prijs, bij een kweker wel, dat is mijn ervaring.
Ha ha Mirke, dat kom ik ook vaak tegen.
Als ik naar een kweker of handelaar ga, samen met mijn man, wordt ik vaak genegeerd en praat men tegen mijn man.
Als ik dan iets ga zeggen, zijn ze heel verbaasd dat ik er ook iets van af weet.
Ik moet dan vaak lachen om hun reactie.
Het is bij sommige nog steeds zo dat vrouwen niets over vogels weten.
Opmerking
-
Joan, ik weet niet waar je woont, maar in Kerkrade zit een kweker die forbes papagaaiamadines heeft.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door loodjeKlopt wel een beetje wat Hans zegt.
Een handelaar daar kun je niet veel doen met de prijs, bij een kweker wel, dat is mijn ervaring.
Ha ha Mirke, dat kom ik ook vaak tegen.
Als ik naar een kweker of handelaar ga, samen met mijn man, wordt ik vaak genegeerd en praat men tegen mijn man.
Als ik dan iets ga zeggen, zijn ze heel verbaasd dat ik er ook iets van af weet.
Ik moet dan vaak lachen om hun reactie.
Het is bij sommige nog steeds zo dat vrouwen niets over vogels weten.
en aangezien ik bij een handelaar wel eens wat gekocht heb wat me anders uitpakte dan ik gehoopt had nee mijn geen handelaar meer .
zeg niet dat die mensen slecht voor zijn vogels zijn .
maar ik zie liever waar me vogels vandaan komen .
Opmerking
-
Gelijk heb je, ik koop mijn vogels ook het liefst bij een kweker.
Goede ervaringen mee en behulpzaam zijn sommige ook nog.
Mijn eerste koppel kapoetsensijzen kocht ik bij een handelaar.
Dat is nu 6 jaar geleden en de man heb ik nog steeds.
Hij brengt nog elk jaar 3 tot 4 nestjes groot.
Het kan dus ook goed gaan.
Opmerking
-
Allebei heeft voors en tegens. Ik heb met kwekers ook ervaringen dat je als je niet oppast, je wordt genaaid.
Ik vind dat de vogelbond daar iets mee zou moeten doen. Net zoals op kieskeurig.nl werken met cijfers die door de kopers op vogelmarktplaats kunnen worden achtergelaten. Iemand die hoge cijfers en veel beoordelingen heeft is een goede betrouwbare kweker. Daarmee dwing je de mindere kwekers ook beter voor hun vogels te zorgen, omdat ze anders niets meer verkopen.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking