Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik las het een en ander over Rob met een bepaalde ondertoon. Jammer, daar de schrijvers niet weten hoe de vork werkelijk in de steel steekt.
De Emblema's heeft hij bij mij ondergebracht, daar hij ze meer vliegruimte wilde geven alvorens een hok buiten te bouwen. De cubavinken heeft hij voor mij verkocht, daar ik dit koppel niet apart van de andere cuba's kon huisvesten. Ik heb geen zin in allerlei vervelende mails of telefoontjes betreffende verkoop van bepaalde vogels en bovendien probeer ik ook op deze manier eventuele duistere snuiters bij mijn vogels te weren. Vandaar.
Rob heeft inderdaad in het verleden verschillende soorten gehad, die van mij afkomstig waren. Maar net zoals bij velen was een keuze maken zeer moeilijk voor hem.Maar ja er is geen beter vermaak, dan leedvermaak helaas.
Voor alle duidelijkheid Rob is mijn zoon.
Misschien een iets verkeerde opmerking mijnerzijds(over dat jojo effect) maar geef toe in korte tijd zoveel verschillende soorten kan toch vreemd overkomen.
Dat je een keer een verkeerde keuze maakt kan ieder overkomen,is mij ook wel gebeurd,maar na 2 of 3 keer lijkt me dat je toch even na gaat denken van wat wil ik nu eigenlijk.
Of er verder iets aan de hand is dat gaat ons natuurlijk niets aan,dat ben ik volledig met je eens.
Maar in ieder geval dan van mijn kant een welgemeend excuus.
Mooie foto!
Zou het kunnen zijn dat ze in de natuur wel laag bij de grond moeten nestelen omdat er in dat gebied weinig begroeiing is in de vorm van bomen/struiken. En de begroeiing die er is, is misschien ook vrij kaal, waardoor een nest meteen zou opvallen?
Nee, hoor. In hun natuurlijke habitat zouden ze perfect kunnen kiezen voor struiken, daar is geen gebrek aan. Het spinifex gras waar ze meestal in nestelen is wel zeer puntig en hard, dus daar kom je niet zonder geprik door en zal ook wel beschermen tegen roofdieren. Mits je het nest kan vinden, want in tegenstelling wat de foto doet vermoeden, steekt het nest (droge bruine grassen) bijlange niet altijd zo af tegen de groene graspol.
Mij kwam het ook erg vreemd over al die wisselingen.
Vorige keer heb ik er al iets over gezegd.
Het viel mij nu weer ontzettend tegen dat beide nieuwe aanwinsten in z'n korte tijd alweer van de baan waren.
Maar je hebt gelijk Drum als je zegt dat we niet weten wat er aan de hand is.
Ook van mijn kant mijn excuses als ik bod ben overgekomen.
Beste Bob en loodje sportief van jullie en excuses natuurlijk aanvaard.
Ik vind het zelf ook jammer, dat hij niet kan kiezen, maar ik kan hem daartoe niet dwingen.Tegenwoordig hebben onze kinderen veel meer keuzes en bezigheden, dan wij vroeger, maar of dat beter is, dat valt te betwijfelen.Ik ben van mening,dat als je ergens aan begint, dan goed of helemaal niet. In dit geval geldt helaas niet zo vader zo zoon.
jongen laten zitten bij de ouders tijdens het volgende nest ?
Goedenavond,
Ik ben een beginnende kweker heb me vogels aangeschaft in mei 2012 ik had vorig jaar 2 binsen jongen maar dit jaar is het me gelukt om het jaar goed te beginnen namelijk me emblema koppel waren in stemming ik heb nestkastjes opgehangen in een broedkooi het mannetje bouwde zeer snel net als vorig jaar een nestje en toen kwamen de eitjes 5 stuks waarvan 4 bevrucht ik was heel blij toen ze uit moesten komen wat normaal 19 dagen zou zijn bleef het nog erg rustig maar toch na 21 dagen ongeveer kwamen ze uit het ei 3 stuks waarvan het laatste en kleinste er al snel uitlag jammer genoeg maar ik had er nog twee deze kon ik ringen maar de volgende dag lag er het kleinste ook uit dood maar er bleef er nog een over die werd goed gevoerd en is uitgevlogen en nu 5 weken oud ik heb hier op het forum al veel zitten lezen en het staat me bij dat ik hier of ergens anders heb gelezen dat de jongen de ouders mee helpen met het volgende nestje dit vind ik wel een goed idee zodat het jong echt zoveel mogelijk mee krijgt van de ouders wat dus natuurbroed is om volgend jaar ook weer met dit jong te proberen kweken natuurbroed.
Na mijn lange verhaal kom ik op de vraag wie heeft hier ervaring mee bij emblemas om de jongen erbij te laten zitten bij het volgende nest ik hoor graag positief en negatieve reacties ??
Groetjes corne
Bij mij heb ik elke keer als de jongen zelfstandig waren ze bij de ouders vandaan gehaald.
Er werd niet door de ouders achter ze gejagen maar het leek me beter zo.
Ik vond wel dat ze eenmaal uitgevlogen niet meer bij de ouders op het nieuwe nest gingen zitten , dus verstoorde ze ook het nieuwe legsel niet.
Ik haalde ze ongeveer een week voor de nieuwe eiern moesten uitkomen van de ouders af.
Dank jullie voor de info dan laat ik ze toch nog maar bij elkaar voorlopig ik zou het jammer vinden als ik het jong alleen zou moeten zetten heb voor de rest nog geen jongen pas over 4 weken als het goed blijft gaan een driekleur pap amadine zelfstandig
Gefeliciteerd met je jonge emblema!. Die van mij hebben ook weer jongen, ik weet nog niet hoeveel.
Dit is geen soort die in een "voliere" het volgende legsel zal verstoren. Zeker als je meerdere nesten hebt hangen zullen ze een ander slaapnest nemen.
Je kunt ze dan gerust bij de ouders in de voliere laten.
Ze zullen echter niet meehelpen met de opvoeding.
Maar jij hebt ze in een broedkooi en dan zou ik ten alle tijde scheiden. In een kleine ruimte met minder slaapnesten zijn ze uiteraard eerder storend.
2 weken na het uitvliegen zijn ze al zelfstandig.
Opmerking