Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer gaan Goulds voeden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wanneer gaan Goulds voeden?

Gistermorgen bij nestcontrole zes jongen Goulds aangetroffen Erg leuk natuurlijk. Ik vraag me af, wanneer gaan de ouders over tot voeden van de jongen? De ouders zitten af en toe beiden op stok en niet altijd aanwezig in de nestkast. Moeten een van de ouders de jongen niet warm houden? En het voeren? Beginnen ze daar pas mee na een dag of wat?

Ik wil zo graag dat het allemaal goed gaat

voldoende (in overmaat) voer geven met voldoende eiwitten, wij geven (zeker Goulds) meerdere malen per dag een deel van het voer. zo worden de ouders gestimuleerd om te gaan voeren. dit moet je doen en niet vergeten: rust, rust, rust.

je mag er vanuit gaan dat de ouders gaan voeren, over het al gemeen gesproken voeren goulds hun jongen wel.

jongen worden overigens niet meteen na het uitkomen/kippen gevoerd maar daar gaat zo'n 24 h overheen.

Opmerking

Dat is een goede tip van Tuijl.

Mijn Goulds broeden op 5 eieren en die komen, als het goed is, volgende week uit.

Meerdere keren per dag voeren lijkt mij heel verstandig.

Thanks
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
        voldoende (in overmaat) voer geven met voldoende eiwitten, wij geven (zeker Goulds) meerdere malen per dag een deel van het voer. zo worden de ouders gestimuleerd om te gaan voeren. dit moet je doen en niet vergeten: rust, rust, rust.

je mag er vanuit gaan dat de ouders gaan voeren, over het al gemeen gesproken voeren goulds hun jongen wel.

jongen worden overigens niet meteen na het uitkomen/kippen gevoerd maar daar gaat zo'n 24 h overheen.
        Klopt helemaal. Binnen 24 uur moeten de jongen in de regel gevoerd zijn.
        Jo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
          Dat is een goede tip van Tuijl.

Mijn Goulds broeden op 5 eieren en die komen, als het goed is, volgende week uit.

Meerdere keren per dag voeren lijkt mij heel verstandig.

Thanks
          bij ons werkt dit erg goed. het is bij onze vogels zelfs zo: dat wanneer je het voerbakje eruit haalt (van de 'tralies') af, en je doet er geen zaad in en hangt hem meteen weer op dat ze dan al uit dat bakje gaan zitten eten, terwijl je helemaal geen vers voer erin hebt gedaan.

Opmerking

Helaas, jongen overleden

Helaas, vanmorgen nestcontrole gedaan. Alle zes de jongen overleden. Ik vermoed omdat de pop vannacht niet meer op het nest gezeten heeft, want de jongen waren wel gevoerd (zag wat voer in de kropjes). Continu voor eivoer gezorgd, mengeling tropisch zaad etc.

Wel is het zo dat onze voliere in de kamer staat en er dus mensen heen en weer lopen, d.w.z. er wordt geleefd. Zou dit te onrustig zijn wellicht?

De zilverbekjongen lagen er wel goed bij. Zijn nu ruim een week oud. Wel zijn de zilverbekken alweer bezig met een nieuw nestje, maar dit gebeurt wel meer lees ik.

De Goulds zijn ook alweer bezig met andere nestkastjes te inspecteren. Misschien toch weer een nieuwe poging?

Zo jammer dat dit eerste nestje mislukt is. Vind het echt heel vervelend....

Opmerking

lamp in hangen en die minstens 13 uurtjes laten branden gould is een sociale vogel die wennen er wel aan maar ja nu veranderingen in de kooi aan te brengen denk ook niet dat dat goed komt
              dus vrees dat dit de 2 keer ook weer gaat gebeuren .
              ik poets gewoon door de kooien heen jongen uitvliegen of op nest is wat je de vogels gewent maakt

Opmerking

lamp

Natuurkweker: wij hebben een lamp die automatisch in-, -op, en uitschakelt en die in totaal twaalf uur brandt. Ik heb overigens gelezen dat Goulds zich niet zoveel aantrekken van lichturen maar dat ze gaan broeden als je ze voldoende eivoer geeft en ervoor zorgt dat de luchtvochtigheid hoog genoeg is in de kooi. Wij zorgen voor een luchtvochtigheid tussen de 50 en de 60 en dus twaalf lichturen. Denk je dat dit ermee te maken heeft?

Opmerking

In begin als jongen pas gekipt zijn zitten ouders bijde of apart onafgebroken op nest en is dus net normaal dat ze beide af de nest zijn.
                  Maar ik heb dit ook al meegemaakt en ofwel is pop onervaren en nog jong(in dit geval komt het wel goed volgende keren),ofwel is het geen natuurbroed (in dit geval zal zij nooit zelf jongen grootbrengen)

Greetz Leffe

Opmerking

In de eerste dagen na het uitkomen kunnen ze nog wel eens gevoelig zijn voor verstoring is mijn ervaring.

mvg. Eelke

Opmerking

Working...
                    X