Mededeling

Collapse
No announcement yet.

soorten goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• soorten goulds

hallo,

ik heb 3 gouldamadines
    waarvan 1 pop 2 mannen
    de pop is geel/wit met oranje kop
    de man is geel/wit met oranje kop
    en ik heb een man paars borst met rode kop

kiest de pop nu zelf uit om mee te paren of kan ik het beste de paars borst weg halen.

Wat zou je nu zelf doen als je een pop was.

Je neemt gewoonweg de man die u het beste vertroeteld, want daar zijn poppen gevoelig voor.

Opmerking

Ik ga er vanuit dat die gele/witten geen familie is?
      Ik zou in eerste instantie proberen zelf een koppel samen te stellen. Mocht de pop de uitgezochte man niet accepteren kan je altijd nog die andere erbij zetten.
      Ik heb voorafgaande aan dit broedseizoen de vogels apart gehouden. Dus mannen bij mannen en de poppen bij de poppen. Tot nu toe heeft de pop nog niet geweigerd om met een toegewezen man te paren.
      Jo

Opmerking

Bij voorkeur kiezen de goulds poppen de eigen man. Daarom wordt bij volierekweek geadviseerd om meer mannen dan poppen te houden.

De kans dat het klikt is daardoor groter.

Maar zoals al door de anderen vermeld kan je een stel bij elkaar zetten. Kwekers die met broedkooien kweken passen dat vaak toe omdat zij een bewuste selectie nastreven.

Heeft er dus mee te maken wat je wilt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen
          Bij voorkeur kiezen de goulds poppen de eigen man. Daarom wordt bij volierekweek geadviseerd om meer mannen dan poppen te houden.

De kans dat het klikt is daardoor groter.

Maar zoals al door de anderen vermeld kan je een stel bij elkaar zetten. Kwekers die met broedkooien kweken passen dat vaak toe omdat zij een bewuste selectie nastreven.

Heeft er dus mee te maken wat je wilt.
          Klopt en waarbij het belangrijk blijft om vooral goed te observeren direct na het moment nadat de vogels bij elkaar komen.
          Vaak is al snel te zien of de pop een keuze maakt.
          Jo

Opmerking

Working...
          X