Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel napoleonwevers in deze vlucht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoeveel napoleonwevers in deze vlucht?

Hallo,

ik weet het nog niet zeker, maar ik wil misschien beginnen met een koloniekweek met napoleonwever of heel misschien oranjewevers of kleine textorwever, maar waarschijnlijk napoleonwever.

- Ik neem aan dat je meer poppen als mannen doet?

- en hoeveel mannen en poppen zouden er ong. in een vlucht van 3 x 2 x 2 meter kunnen en een binnenhok van 2 x 1 x 2?

als het doorgaat ga ik natuurlijk eerst een hele grote berg met informatie zoeken en met eerst inlichten over verzorging in voeding VOOR ik iets ga kopen?

alvast bedankt voor het antwoord,

ik zou het bij 1 man houden als je in de vlucht wilt kweken, tijdens de broedperiode schijnen de mannen hun gebied rondom het nest goed te verdedigen. idd. meer poppen doen...
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

ik hoop dat je aan een mooie groep kan komen, aan de ruimte zal het denk ik niet liggen

Opmerking

Opmerking

[QUOTE=bas097;205215]bedankt voor de reacties, website had ik als gezien toch bedankt

heb een foutje gemaakt. heb een vlucht van 4 x 2 x 2 buiten en 2 x 1 x 2 binnen.

dus ik kan 2 mannen en 6 tot 8 poppen in deze vlucht doen om maar te beginnen. de voliere zal ook niet snel overvol raken aangezien ze redelijk lastig te kweken zijn.

ik neem die soort die in Senegal, Nigeria, Kongo, Angola tot aan Darfur voorkomt.

Opmerking

de werkgroep zegt dat meerdere mannen bij elkaar geen probleem geeft mits de ruimte voldoende is (en die van jou is dat heus wel) dus waarom je het over 1 man hebt snap ik niet helemaal. als ik jou was zou ik of 1-3 nemen of 2-5. 2-8 vind ik wel erg ambitieus en de vraag is of je wel aan zoveel vogels kan komen. zoveel verstand heb ik (helaas) niet van wevers maar mij is toch wel duidelijk geworden dat het er niet zo heel veel meer zijn.

Opmerking

Aan Napoleonwevers is prima te komen, ook buiten de werkrgoep. Let wel op dat mannen en poppen erg op elkaar lijken buitenhet broedseizeon, laat je geen 2 mannen als koppel aansmeren. Weet dat er ook verschillende ondersoorten zijn.
              Met die ruimte zou ik zelf 3 mannen en 8 poppen kiezen.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

hallo, nogmaals bedankt voor de reacties,

kan denk ik wel aan de vogels komen. er staat een advertenties op internet met 2 mannen en 10 poppen. en staan nog wel wat advertenties.

dus 2 - 5 of 3 - 8 , denk dat ik 3 - 8 ga doen. MAARRRR.....

eerst goed laten inlichten over voedings( heb al een goed zaadmengsel gevonden op de site van de werkgroep en ze hebben ruimix nodig, ben nu ook lid van het forum van de werkgroep) ,verzorging ,kweek, planten in de voliere.

wanneer beginnen ze eigenlijk te broeden, februari of mei? waar ongeveer

Opmerking

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

is het misschien handig om de wevers bij een kweker te kopen wanneer de mannen in het winterkleed zijn. dan kun je duidelijk verschil zien.

het probleem bij mij is dat als ik een napoleonwever pop koop. het net zogoed een napoleon wever man in het winterkleed kan zijn. of misschien wel een oranjewever pop of misschien wel een oranjewever man in het winterkleed.

en hierover zou ik meer te weten willen komen. zodat ik niet een napoleonwever pop koop terwijl het een oranjewever man in het winterkleed is.

dus heb je meer info, aljeblief deel het met mij

Opmerking

Bij de werkgroep kun je ook advies krijgen als je een advertentie noemt, dan kijken er heel aardige kenners even met je mee.
                        Gaat vast goedkomen.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bas097
                          is het misschien handig om de wevers bij een kweker te kopen wanneer de mannen in het winterkleed zijn. dan kun je duidelijk verschil zien.

het probleem bij mij is dat als ik een napoleonwever pop koop. het net zogoed een napoleon wever man in het winterkleed kan zijn. of misschien wel een oranjewever pop of misschien wel een oranjewever man in het winterkleed.

en hierover zou ik meer te weten willen komen. zodat ik niet een napoleonwever pop koop terwijl het een oranjewever man in het winterkleed is.

dus heb je meer info, aljeblief deel het met mij
                          meestal koop je meer mannen dan poppen, als ze in het winterkleed zijn. want poppen zijn het meest gevraagd. dus beter aan het einde van de zomer kopen, dan is het meestal wel veilig wat betreft mannen of poppen.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                            meestal koop je meer mannen dan poppen, als ze in het winterkleed zijn. want poppen zijn het meest gevraagd. dus beter aan het einde van de zomer kopen, dan is het meestal wel veilig wat betreft mannen of poppen.
                            he ton,

heb ergens iets gelezen dat als een man in het winterkleed is dat hij dan nog wel 2 gele veertjes in zijn vleugels heeft terwijl de pop dat niet heeft en een pop heeft meer bestreping op de borst en keel.( en er was nog iets, volgens mij dat bij de pop de bestreping doorliep tot het eind van de staart, maar weet niet zeker of dit om het onderscheid van de man en pop ging)
                            en de mannen hebben gelere wenkbrouwen. in het winterkleed in vergelijking met de pop

heb dit ook allemaal al gelezen:
                            http://www.ploceidae.eu/verzorging.html

Opmerking

Working...
                            X