Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kale kop mozambique sijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kale kop mozambique sijs

Hallo,

Mijn sijs (popje) heeft een kaal kopje. Kan de mansijs dit veroorzaakt hebben? Ze hebben ook een jong sijsje, de mansijs zit weleens aan het kopje van het jong te knabbelen. Als dit de oorzaak zou zijn, wat zou ik hier dan aan kunnen doen?

Bij voorbaat dank,

Jan,

ik zou het popje apart zetten of de man, als het dan niet verergerd ligt het aan de man...
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J van Bergem
      Hallo,

Mijn sijs (popje) heeft een kaal kopje. Kan de mansijs dit veroorzaakt hebben? Ze hebben ook een jong sijsje, de mansijs zit weleens aan het kopje van het jong te knabbelen. Als dit de oorzaak zou zijn, wat zou ik hier dan aan kunnen doen?

Bij voorbaat dank,

Jan,
      Kaalhoofdigheid kunnen diverse oorzaken hebben. Het kan ruzie zijn maar ook kunnen parasieten de oorzaak zijn. Controleer eens op veerluis.
      Jo

Opmerking

Ik denk dat de man de pop aan het plukken is voor nestmateriaal.

Mijn pop had ineens een heel kale rug van nek tot staart.

Extra nestmateriaal erbij doen en het probleem was over. (duurt uiteraard even voor het weer is dichtgegroeid)

Als je beestjes ziet kruipen op de kop van de pop, of de huid is rood en branderig, dan is er wat anders aan de hand. Dan evt behandelen met 1 druppel anti luchtpijpmijt in de nek.

Succes.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

Opmerking

Working...
        X